freak Geplaatst: 4 april 2015 Auteur Geplaatst: 4 april 2015 mtu had ik inderdaad op 1442 zo stond hij in de 2e router en inderdaad moet hij dus op 1492, zo staat hij ook in de 1e router 1492 kan het helaas nu niet testten, zal waarschijnlijk maandag worden
freak Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 (aangepast) heb de 2e router nou op de plaats van de 1e router aan de gang gekregen en de voip doet het ik krijg 80-85 van de 100mb ik weet dat het maar een 100mb router is, dus 80-90mb zou moeten kloppen alleen de movistar tv doet het niet waar moet ik de VLAN id: 6 zetten? ik zit te denken om de draytek vigor 2860vn aan te schaffen dat is toch een gigabit router? en die zou toch makkelijk 300mb moeten aankunnen? 6 april 2015 aangepast door freak
freak Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 zou de vlan hier op 6 moeten worden gezet??
Badeyah Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Volgens die link, geeft de persoon aan dat je 2 VLAN's kunt configureren. Zogezien jij geen voip bij je internet provider hebt, moet je VLAN2 configureren. Maw enable doen, daarna bv P4 aangeven. Hopelijk werkt het. Die Draytek 2860 is volgens mij enkele jaren oud. Misschien een beter alternatief is de 2132FVn.
freak Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 de voip werkt dus nou het gaat dus om de iptv dies schijnt dus alleen te werken als hij staat op VLAN id: 6 "At first, I though I could replace it with one of my collection of old routers, but unfortunately Telefonica was too clever for this: in order to provide IPTV, VOIP and other services, they require all ethernet packets destined for the Internet to be set with a VLAN Id of 6." http://www.lostinsantcugat.com/2011/10/replacing-my-crappy-movistar-fiber.html
freak Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 mooie router die 2132FVn als ik het goed begrijp kan ik aansluiten zoals de draytek nou, dus achter de ont met network kabel maar kan hij ook worden aangesloten zonder ont direct op de glasvezelkabel? alleen ik kan hem niet vinden hier in spanje ik zou hem dan vanuit Nederland moeten bestellen kent iemand r....***geen-reclame***?
Badeyah Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Klopt, de persoon schrijft mocht VLAN2 niet werken dan VLAN6. Met de router krijg je standaard een sfp module ( voor je glasvezelverbinding) bij. Er zijn verschillende sfp modules op de markt, maar dat is weer een ander verhaal. Het laatste, daar heb ik weinig ervaring mee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen