isoefian Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Hoi allen, Wat is een geschikte coax kabel om voor onder de grond te kunnen plaatsen. 25 meter lang waarvan 8 meter onder de grond en de rest onder het huis kruipruimte. Ik zelf dacht aan coax 12 - PE of zijn er betere alternatieven? Ik hoor graag van jullie.
smetje limb.BE Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 hirshmann koka 799 belden h125 steek hem gewoon in een pvc electriciteitsbuis zo heb ik het trouwens ook ongeveer 45m en werkt gewoon goed 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Ik denk dat het toch verstandig is om met de tijd mee te gaan en coaxkabel te gebruiken die ook voor de toekomst LTE 4G proof is.Hirschmann Koka 9 TS en Kathrein LCD 111 (wit) en LCD 115 (zwart) zijn gelijkwaardig aan elkaar.Gewoon kijken welke je voordelig kunt kopen.Koka 9 TS koop je al in Nederland voor €0,82/meter.
isoefian Geplaatst: 3 april 2015 Auteur Geplaatst: 3 april 2015 Oke bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat voor Hirschmann Koka 9 TS ga.
de mon Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Ik heb mijn 36 m kabels uitgerold en even aangesloten. Er is toch wat verschil in verlies tussen merken. Een plastik buis vind ik niks overdreven.En meteen 2 kabels getrokken. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Psychosammie Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Misschien een tip. Neem dan PE buis die ze gebruiken voor tuinberegening. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Zunigkyk Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 (aangepast) Hier ligt een 40 (of is het 50?)mm PVC buis (met alleen heel flauwe bocht) tussen meterkast en garage/werkplaats. De bocht maak ik niet met lijmstukken (veel te scherp), maar door hem warm te föhnen en lichtjes te buigen. Je kan er stroom, coax, bel, telefoon, en tegenwoordig ook water- en gasslangen doorheen leggen. Ik heb in de loop der jaren al een paar keer makkelijk kunnen aanpassen. Dus als je nu de kans hebt... leg een ruime buis. Met een stofzuiger en een wapperdoekje-aan-een touwtje maak je het eerste begin om een kabel te trekken. Laadt met de kabel ook een touwtje mee voor de volgende (toekomstige) kabel. Moet er iets bij dan moet je misschien de hele bundel er even uit halen, als de buis al erg vol zit. 4 april 2015 aangepast door Zunigkyk
Sprietje Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 (aangepast) Het verlies van beide merken is heel erg laag.Voor Kathrein 28,4dB/100m bij 2150MHzVoor Koka 799 29,5dB./100meter bij 2150MHzVoor Koka 9TS 29,5dB/100meter bij 2150MHzop een lengte van 25meter maar 0,25dB verschil. Dat is echt te verwaarlozen. 4 april 2015 aangepast door Sprietje
aniel Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Hallo, Even een tip heb gelezen en iemand van me werk er is een hele nieuwe coax kabel van hirschmann speciaal voor storingen van het 4g netwerk moet een toppertje zijn. Heb zelf ook 15 mtr besteld wel even google wat er zijn echt heel veel prijs verschillen. groetjes Aniel
Sprietje Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Dat zal de Koka 9TS wel zijn, de vervanger van de Koka 799.
aniel Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Hallo Sprietje, Klop volgens mij als een bus. groetjes Aniel
isoefian Geplaatst: 15 april 2015 Auteur Geplaatst: 15 april 2015 Sprietje, Hoe zit het met Galaxy coax-kabel deze schijnt ook zeer goed te zijn klopt dat? (Galaxy coax kabel 130db 100M hoge kwaliteits kabel gecombineerd met de nieuwste technology)
Sprietje Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 Dat geloof je toch zelf niet zeker als een rol van 100 meter slechts €27,50 kost.Kijk nu eens goed en skrol eens een beetje omlaag. Wat zie je daar staan:Een keurige afbeelding en wat staat er bij de middenader: CCS ofwel verkopert ijzerdraad.En wat een bla bla verhaal staat er bij:"Galaxy coax kabel 130 dB. 4 keer afgeschermd. 100M Coax kabel op rol. Met deze kabel is het signaalverlies nagenoeg nihil."Alsof een overdreven afscherming iets met signaalverlies heeft te maken.Bij deze winkel speelt maar één zaak een rol. Weinig verstand van zaken en zoveel mogelijk verdienen."Galaxy coax kabel hoge kwaliteits kabel gecombineerd met de nieuwste technology" ja, het gebruiken van ijzerdraad en dat verkoperen met een laagje van een paar micron. De nieuwste technologie om de satellietkijker te beduvelen en met veel problemen op te schepen.
isoefian Geplaatst: 15 april 2015 Auteur Geplaatst: 15 april 2015 Dat geloof je toch zelf niet zeker als een rol van 100 meter slechts €27,50 kost. Kijk nu eens goed en skrol eens een beetje omlaag. Wat zie je daar staan: Een keurige afbeelding en wat staat er bij de middenader: CCS ofwel verkopert ijzerdraad. En wat een bla bla verhaal staat er bij: "Galaxy coax kabel 130 dB. 4 keer afgeschermd. 100M Coax kabel op rol. Met deze kabel is het signaalverlies nagenoeg nihil." Alsof een overdreven afscherming iets met signaalverlies heeft te maken. Bij deze winkel speelt maar één zaak een rol. Weinig verstand van zaken en zoveel mogelijk verdienen. "Galaxy coax kabel hoge kwaliteits kabel gecombineerd met de nieuwste technology" ja, het gebruiken van ijzerdraad en dat verkoperen met een laagje van een paar micron. De nieuwste technologie om de satellietkijker te beduvelen en met veel problemen op te schepen. Sprietje, Ik belde voor een vraag over Belden H125, en er wordt meteen gezegd dat ik beter de Galaxy coax-kabel kan nemen want die is vele malen beter. Ondanks dat de belden duurder is, dus ik dacht ik slinger die vraag hier zo. Blijkbaar wordt je belazerd waar je bij staat.
D.Quijote Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 Ik gebruik al jaren Belden 125 H, heb 4 aansluitingen liggen ieder van 40 mtr. uit een stuk natuurlijk, nooit problemen gehad. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen