marceldekkers Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 (aangepast) Goedendag, Op welke transponder kan ik het beste de Astra 3 afstellen met een dual LNB ( Astra 1 / Astra 3 ) ? Ik heb nu wel de zenders ned 1,2,3 rtl 4,5, en SBS6 etc echter als ik hem op SBS 9 zet heb ik niks, Discovery channel etc werken ook niet. Ik heb een nieuwe schotel geplaatst omdat de vorige helaas gesneuveld is door de wind. Met vriendelijke groet,Marcel 3 april 2015 aangepast door marceldekkers
smetje limb.BE Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 (aangepast) heb je jou lnb ook schuin gezet en welke lnb zit er in de houder http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Installatiehandleiding_TV_VLAANDEREN.pdf 3 april 2015 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
mebo870 Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 (aangepast) Over welke zenders spreek je hier, NPO 1-2-3 en de RTL's 4-5- 7 en SBS6 zitten ook op astra 19.2 als SD zenders. De HD varianten hiervan, die zitten allemaal op de astra 23.5 ook die RTL 9 zender, als is die laatste niet in HD Aangezien je SBS 9 en Discovery channel niet ontvangt ben je op de astra 19.2 aan het uitrichten i.p.v de astra 23.5. Astra 23.5 zit links van de astra 19.2 en de schotel ook wat naar beneden klikken. astra 23.5 in de lnb houder zetten 3 april 2015 aangepast door mebo870 The key to happiness. Stay away from idiots
marceldekkers Geplaatst: 3 april 2015 Auteur Geplaatst: 3 april 2015 Goededag, Ik bedoelde inderdaad de hd zenders van NPO 1-2-3 en de hd zenders van rtl 4-5-7 deze werken allemaal goed op de Astra 3 daarbij heb ik ook goed ontvangst. echter werkt SBS 9 niet, De duitse zenders op de Astra 1 hebben ook slecht ontvangst of werken niet. De schotel staat uitgericht met de LNB met 23,5 in de houder en de 19,2 graden er langs. De LNB staat ook schuin. Ik heb de LNB ook verder schuin gedraald en verder terug gedraaid dat maakt geen verschil.
marceldekkers Geplaatst: 3 april 2015 Auteur Geplaatst: 3 april 2015 (aangepast) De schotel iets verder achterover of voorover zetten dan wordt de kwaliteit ook slechter, dus dat lijkt wel goed te zijn. 3 april 2015 aangepast door marceldekkers
mebo870 Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Vergeet even die astra 19.2, dat komt later wel in orde je moet in de eerste plaats zorgen dat je op de astra 23.5 maximale ontvangst krijgt, dit door de schotel bij te regelen = doe dat zeer rustig, dat is een mm werkje. Als dat in orde is, dan staat de schotel goed, voor beide satellieten Let op als je de schotel vastzet, doe dat kruislings en niet veel omwentelingen in een keer, anders riskeer je alsnog de schotel uit zijn positie te trekken, controleer de ontvangst als je dat doet. Rest alleen nog de ontvanger op een astra 19.2 zender zetten en de 19.2 lnb een beetje te kantelen, alweer tot maximale ontvangst. The key to happiness. Stay away from idiots
Sprietje Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 Beste marceldekkersWelke schotel heb je precies gekocht en welke duo-lnb heb je?In welke plaats of regio staat de schotel?
marceldekkers Geplaatst: 24 april 2015 Auteur Geplaatst: 24 april 2015 Beetje laten reactie, Het is inmiddels gelukt. Er bleek ook een kabel breuk te zitten in de kabel. Waarom de ene zender wel werkte en de andere niet is een raadsel, Maar na het vervangen van de kabel werkt alles weer.
Sprietje Geplaatst: 24 april 2015 Geplaatst: 24 april 2015 Beste marceldekkersEen kabelbreuk? Wat moet ik me daarbij voorstellen?De middenader die gebroken is?De buitenmantel die kompleet gesneuveld is?Ik heb het nog nooit meegemaakt.Het zal wel een F-connector zijn geweest die niet op de juiste manier gemonteerd was. Dat is dan ook precies het probleem wat je krijgt dat sommige zenders wel doorkomen en anderen niet.Wel is het mogelijk dat je zo'n scherpe knik in de coaxkabel hebt gemaakt, dat het signaal flink gedempt wordt maar dat betreft dat veel meer zenders.Maar zelfs als de ratten te buitenmantel en de vlechtmantel helemaal hebben weggeknaagd tot aan de binnenmantel toe, heb ik nog nooit iets van signaalverlies gemerkt, zie bijlage.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen