Ga naar inhoud


M7 Sat 801, Travelvision R6 en recreatie pakket instellen


Pietje555

Aanbevolen berichten

Ik heb bovengenoemde set.

Voorheen stemde ik af op Astra1, 19 graden en SD kanalen lijst.

De Travelvision R6 is een automatisch zoekende schotel met slechts één LNB.

Nu heb ik van Canaldigitaal de melding gehad dat ik omgezet wordt van een RecreatieSTB (SD) naar een recreatie HD pakket.

Hoe moet ik nu de set instellen? Ik heb al vele combinaties geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Ik heb de R6 op Astra 3 (23,5) gezet. Lees ik de HD kanalen lijst in dan zie ik alleen kanaal 77 (TV oost) verder niet.

 

Waar moet ik de schotel op richten met dit recreatiepakket? astra 1 of astra 3?

Moet ik de SD of HD kanalenlijst laden?

Moet de M7 nog ergens ingesteld worden?

 

Ps ik heb de oranje media kaart en met de website een heractivatie gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Let bij het inladen van de fastscan op dat de schotel uitgericht staat op de satelliet waarvandaan de M7SAT801 ook de zenderlijst wil inladen. Standaard is dat Astra1, maar die kun je wijzigen in Astra3 en dat is is deze situatie vermoedelijk handiger omdat je anders in een kip-ei situatie kunt belanden. (op Astra1 wel een zaplijst, maar geen HD kanalen en op Astra3 wel HD kanalen, maar geen zaplijst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

SE én HD lijsten zijn zowel via Astra 19.2 en Astra 23.5 te downloaden met de M7 sat801.

De lijsten worden geladen via de schotel waar je decoder signaal ontvangst heeft, uiteraard.

De keuze voor een SD of een HD lijst moet je nog wel zelf maken.

 

Mogelijk heeft de M7 sat801 nog niet de laatste firmware en dan is het (nog) niet mogelijk om via de Astra 23.5 een zenderlijst te downloaden. Kijk in het menu van de decoder welke firmware de decoder heeft.

Oplossing is dan om met een usb stick de nieuwste firmware SAT801_MM_v2.10a.hdt te installeren.

 

Firmware is eventueel HIER te downloaden, kijk bij firmware. De handleiding om de firmware te plaatsen staat er ook bij.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45,

Ik heb hem weer op de 19,2 gezet. Bij zenderlijst laden sprong de sat801 automatisch op Astra1 in het zenderzoek menu. Ik heb nu SD geprobeerd en heb beeld BVN op 14. Probeer ik de HD zenderlijst in te laden dan vind hij niets op 19,2. Zet ik hem op SBS6 dan heb ik de melding dat ik geen toegang heb ivm gecodeerd signaal.

Oude lijsten zitten er niet in want ik heb fabriekinstellingen gedaan en het resetknopje gedrukt.

Ik heb software versie 2.10a in de decoder sinds vorig jaar.

 

Het lijkt of de heractivatie niet goed gaat. Misschien foutje door het omzetten van het Recreatie abbo? Maar ja, zondag is Canaldigitaal niet bereikbaar.

Nog maar een uurtje laten staan.

 

Overigens vind ik de site van CD heel wazig. De informatie is verouderd of ze laten het in het midden of je SD of HD zenders hebt in je recreatiepakket. Ik zat vorig jaar alleen op de 19,2 en raakte steeds meer zenders kwijt omdat ze overgeheveld werden naar de 23,5. Ze loste dit op door de dubbel kop, maar dat gaat niet met mijn Travelvision (en veel automatische schotels). Bij de vraag of een HD recreatie pakket mogelijk was zodat ik alles op de 23,5 kon kijken, was het antwoord dat dat er niet zou komen. Ik moest maar een andere schotel aanschaffen of een Basis met HD pakket. Nu wordt ik gedwongen en staat er nergens een duidelijke handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN op 14 betekend dat er nog een oude zenderlijst in je decoder zit.

Een nieuwe SD lijst heeft BVN op 80 staan en op 14 staat "CD/TVV Info & Nieuws"

Ik vermoed dat je geen ontvangst hebt, kan je zien in het menu of signaal en kwaliteit goed aangeeft.

 

En zonder signaal geen kaart update.! en is je kaart niet opnieuw geactiveerd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, ik had aangenomen dat 14 BVN is, maar is CD/TVV info. Wist niet of BVN nog bestond. Op 80 heb ik goed beeld van BVN en veel andere FTA zenders.

Signaal sterkte is 90, kwaliteit 83. Ruim voldoende denk ik.

Maar nu een uur verder nog steeds geen gecodeerde zenders.

Je moet hem toch op SBS6 zetten voor activatie?

Ik heb nogmaals een activatie SMS gezonden. Misschien was de vorig keer niet goed doorgekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaart zit met chip naar beneden en voren.

Kaartnummer gecontroleerd voor activatie zodat ik niet een verkeerde kaart activeer. Hoewel ik geloof dat je de oranje kaarten niet hoeft te activeren omdat dit automatisch zou gaan.

 

Ik weet het niet meer. Morgen ga ik verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is voorlopig opgelost. Ik heb de klantenservice gebeld en zij hebben het activatiesignaal aangezet. Binnen 10 minuten had ik alle zenders weer.

Wel raar, want ze konden in de logbestanden geen enkele activatieaanvraag vinden terwijl ik per SMS en internet een aanvraag heb gedaan. Daarnaast heb ik de nieuwe oranje kaart en op de website staat dat deze automatisch activeert, hoewel de medewerker dit ook niet zeker wist.

Bij het RecreatieHD pakket heb ik nu wel alle HD zenders op de 23,5. Ik heb nu weer aan 1 LNB voldoende voor alle TV en radio zenders.

 

Bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...