Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

deze week, had ik een gesprek met iemand, en vroeger ook nog met anderen, en daar was hetvolgend systeem gebruikt:

Iedere medewerker, die niet buiten het bedrijf gaat, krijgt een aangepaste android telefoon, die via wifi verbonden is met de centrale van het bedrijf, en dus dienst doet als draadloze telefoon. dit begrijp ik.

Maar de personen, die buiten het bedrijf werkzaam zijn, hebben die aangepaste gsm's, ook een sim kaart in zich, en eigenlijk hoeven de mensen in de bureau zich niet aan te trekken of persoon al of niet in het bedrijf aanwezig is.

Neem nu bvb dat een personeelslid die ook buiten het bedrijf gaat, als binnenpost nummer 624 heeft.

Dus medewerkers, bellen dan 624, en zijn gsm gaat over. dus niks speciaals.

Maar nu komt het, als de persoon, zich buiten het intern netwerk bevindt, van het bedrijf, wordt dan zijn gsm nummer gebruikt. Veronderstel, dat zijn gsm nummer is 0412/345678 is, dan zal de centrale, blijkbaar de volgende verbinding maken.

Dus ander collega, belt 624. Centrale detecteert, dat die binnenpost niet in het bereik is van het bedrijfsnetwerk, en zal een verbinding maken met zijn nummer, als zijnde voorbeeld 0412/345678.

Komt deze in het bedrijfsnetwerk, dan zal dit netwerk gebruikt worden.

Dus om een lang verhaal kort te maken, en mijn vraag is:

welke technologie gebruikt men, om als de telefoon buiten het bedrijfsnetwerk is, die binnenpost dan automatisch door te schakelen naar een gsm nummer?

Ik vroeg me af, of je dit ook zo kunnen doen, met de fritz app op een gsm en de fritz!box?

Dus als vaste lijn binnenkomt, en de app is geconnecteerd met de fritz, gaat de telefoon over via de app. is de app buiten bereik, dat de fritz dan automatisch doorverbind met het gekoppeld gsm nummer?

Wie weet meer over die technologie?

Alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|


Geplaatst:

Daar wordt waarschijnlijk een z.g.n. "hunt group" voor gebruikt.  Google maar eens die term in combinatie met telephone exchange.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

  • Moderator
Geplaatst:

precies. Zo werkt het bij ons op de zaak ook. Draai je mijn desk nummer dan wordt eerst gekeken of ik ben ingelogd op mij voipp toestel. Zo niet wordt het telefoongesprek geforward naar lync (of skype for business zoals het tegenwoordig heet). Ben ik ook daar niet te vinden dan wordt het gesprek naar mijn gsm doorgezet. zoek maar eens naar GRIP telefonie. Een huntgroep is iets anders, als je ingelogd ben in een huntgroep zal als het goed is het telefoon gesprek worden gepushed naar de eerst ingelogde telefoon. Komt er daarna nog een telefoon gesprek voor het huntgroep nummer dan wordt dit naar de tweede ingelogde en zo verder zodat iedereen  in de huntgroep aan de beurt komt en de load van inkomende telefoongesprekken eerlijk wordt verdeeld onder de ingelogde gebruikers.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Grappig, bij ons hebben ze dat hele GRIP gebeuren er net uitgegooid. Blijkbaar kan je als bedrijf best goede afspraken maken om de kosten in de hand te houden. Dat scheelt dan weer dure apparatuur.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb weinig info gevonden, maar onlangs hoorde ik, dat ze nu nog een stap verder gaan, en wordt de prikklok op één of ander manier gekoppeld aan dit systeem.

Als medewerker via de prikklok afmeld, dat hij gedaan heeft met werken, dan gaat er automatisch een ander dienst gebruikt worden, naargelang de noodzaak.

Als dit een gewone medewerker is een voicemail. Gaat het hier bvb over een bedrijf, dat werkt met permanentie, dan gaat dit automatisch naar de permanentie.

Waarschijnlijk is hier nog meer mogelijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...