Ga naar inhoud

timer opnemen werkt niet meer

Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden, 

Ik heb sinds een poos problemen met opnemen op mijn dreambox. ik heb een interne hardeschijf. Wanneer ik een timer wil instellen en vervolgens op de OK (groene knop) druk dan gaat mijn dreambox opnieuw opstarten. Heeft iemand een idee waardoor dat komt? Ik heb Gemini project 5 erop draaien.

Groet, Boety

Geplaatst: (aangepast)

tja ik heb pli op mijn ontvangers staan dus weet ik het niet zo direct

welke type dreambox heb je 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Misschien is de timers.xml corrupt?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

anders je ontvanger eens een software  update doen

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Oplossing
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Of je flash geheugen is vol. Komt bij de DM800HD en DM500HDV1 vaak voor omdat deze bakjes nu echt qua specs aan de laagste kant zitten. Indien dit het geval is even ongebruikte plugins wissen en plugins wissen die veel data opslaan (denk aan externe EPG), picons etc....

Geplaatst: (aangepast)

Heb het probleem opgelost het was inderdaad het flash geheugen wat vol was. Thanx!

Nog iemand tips wat je nog meer van je box af kan gooien behalve skins en plugins?

Kan ik ook plugins / skins op mijn interne HDD opslaan? 

aangepast door Boety
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Die vraag kun je zelf het beste beantwoorden. In principe installeer je alleen wat je écht nodig hebt. Softcam, Skin en eventueel picons.. Als je een vrije USB poort hebt kun je een kleine USB stick permanent plaatsen en hier de Picons en EPG data opslaan. Zou dat niet op HDD doen (alhoewel dat prima kan). Bij iedere Zap gaat hij de HDD opvragen, zappen gaat trager, HDD gaat niet in slaapstand etc.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...