NL1PDV Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 (aangepast) Hallo, Ik heb een ubee modem/router van Ziggo. Dit signaal is niet heel best en als ik buiten zit heb ik bijna geen signaal. Nu wil ik een linksys accespoint aanschaffen om het bereik te vergroten. Ik wil dan het accespoint in de bijkeuken zetten zodat ik voldoende signaal heb buiten. Is dit mogelijk ?? Ik bedoel dan Ubee zend signaal , linksys vangt dit op en zend dit weer door. Dit alles dan draadloos. Of praat ik nu wartaal ??? Alvast bedankt voor meedenken en reactie's 6 april 2015 aangepast door NL1PDV M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Gast Mimisiku Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Die Ubee's staan bekend om hun zwakke bereik.. Wat je vraagt is heel simpel. In de Ubee schakel je de WiFi compleet uit. Je knoopt een Linksys via een UTP kabel in één van de Ubee LAN poorten. In de Linksys stop je hem in de IN poort. Vervolgens schakel je de Ubee eerst weer in. Wachten tot hij volledig is opgestart, dan de Linksys aanschakelen en configureren... Heb hier hetzelfde maar dan met UPC... Deze gebruiken een Cisco 3925 en die heeft exact hetzelfde probleem... Wel een puntje om bij stil te staan: ziggo probeert je WiFi weer aan te zetten om hun hotspots te voorzien... Dus wachtwoord van je box aanpassen en remote access uit laten staan...
winwiz Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Je kunt de externe Wifi en de Ubee Wifi beiden naast elkaar laten bestaan. Het voordeel is dat je dan nog steeds gebruik kan maken van de hotspots als je dat wenst. Je kunt de Ubee versies uit je bekende wifi lijstje halen zodat je geen connectie maakt. De gemiddelde Linksys heeft genoeg bereik voor het hele huis Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
NL1PDV Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Geplaatst: 7 april 2015 Bedankt voor de reactie's Echter misschien ben ik wel niet echt duidelijk Ik wil mijn signaal versterken dus een zgn steunzender. Mijn ubee kan gewoon aan blijven staan. Dan wil ik de linksys in de bijkeuken zetten ongeveer 15 meter verderop. Ik wil dan het signaal van ubee ontvangen op de linksys en dan verder sturen naar bv laptop , smartphone ?? Gaat om de Ubee modem/router en Linksys WAP54G Groet, M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Gast Mimisiku Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Same shit applies. Linksys gewoon als AP instellen en het WiFi netwerk van de UBee gebruiken....
Psychosammie Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Volgens mij vraagt hij of hij die Linksys als draadloze range extender kan gebruiken. Ik heb ook een UBEE van Ziggo. Bagger zoals je ongetwijfeld weet. Ik heb mij bereik groter gemaakt door een setje TP-Link powerline adapters te kopen (TL-WPA4220T Kit). Eén voor boven en één voor in de garage (tuin). Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Het eerste wat ze moeten verbieden zijn powerline adapters, die zenden zoveel bagger uit, niet normaal meer. maar goed het kan in noodgevallen goed van pas komen. Wat je sowieso niet moet vergeten dat een fatsoenlijke router enorm veel meer bereik heeft dan zo'n ubee modem/router. Als je de Linksys in de buurt van de Ubee aansluit zul je waarschijnlijk door het hele huis prima bereik hebben Ik heb onderlaatst een goedkope Linksys neergezet bij iemand (heeft een UPC modem die net zo bagger is als de Ubee) na het aansluiten hiervan had hij 50 meter rond zijn huis prima bereik. Het nadeel van een extender is dat de snelheid altijd minimaal gehalveerd wordt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
EasySat Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Ik gebruik een Engenius ENS202 EZ als hotspot. Werkt prima.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen