Ga naar inhoud


Advies box


wackid

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben opzoek naar een Box die minimaal drie programma's tegelijk op kan nemen en dan 1 zender kan kijken.

 

Het zou gaan om een box die ik kan aansluiten via de Kabel.

 

Welke modellen komen in aanmerking. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik weet dat je tuners kunt bij plaatsen, heeft elke tuner dan een kabelsignaal nodig? Of word dit in de box geregeld.

 

PS zag geen algemeen staan bij dvb c vandaar hier mijn vraag.

aangepast door wackid
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Uiteraard zul je een box moeten kiezen die 4 kabeltuners kan herbergen. Sommige ontvangers hebben 1 of 2 DVB-S2 tuners voorgeïnstallleerd waardoor er slechts 2 DVB-C tuners mogelijk zijn. Mooie boxen zijn de ET-10000 en VU+. Gebruik liever geen boxen met USB DVB-C tuners. Deze worden niet door ieder image gezien. Ook is de USB datastream best stevig wat de interne CPU behoorlijk kan belasten. Een andere optie is de GigaBlue die ook een soort "dochter" ontvanger kan voorzien van signaal. Zo zou je op beide 2 kanalen kunnen opnemen. Via de aanwezige netwerk verbinding zou je de opnames zelfs centraal kunnen opslaan op b.v. Een NAS bijvoorbeeld..

 

Kabeltuners kun je gewoon doorlussen van Tuner A naar B, van Tuner B naar C en van tuner C naar D. Let wel dat je voor succesvol werken goede coaxkabels en connectoren gebruikt (liefst gegoten of met pomptang gemonteerde pluggen).

 

Voor €350 tot €400 goed te realiseren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltuners kun je gewoon doorlussen van Tuner A naar B, van Tuner B naar C en van tuner C naar D. Let wel dat je voor succesvol werken goede coaxkabels en connectoren gebruikt (liefst gegoten of met pomptang gemonteerde pluggen).

 

Interessant, Wat zijn hier de nadelen van ten opzichte van normale kabel naar de schotel?

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltuners kun je gewoon doorlussen van Tuner A naar B, van Tuner B naar C en van tuner C naar D. Let wel dat je voor succesvol werken goede coaxkabels en connectoren gebruikt (liefst gegoten of met pomptang gemonteerde pluggen).

 

Interessant, Wat zijn hier de nadelen van ten opzichte van normale kabel naar de schotel?

DVB-C ( kabeltuner ) is een ander systeem dan DVB-S2 ( Sateliet HD tuner ).

Of te wel zo aansluiten met DVB-C tuners gaat perfect, maar zo aansluiten bij DVB-S2 tuners resuteert tot een drama, of te wel gaat niet werken.. ( even denken aan: horizontaal / vertikaal ( 18 / 14 V, hoge band / lage band ( 22 KHz )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...