Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ervaar een raar probleem...

Mijn voorheen goedwerkende installatie geeft na een afwezigheid van een 10- tal weken volgend probleem:

Wanneer ik een opname maak kan ik terzelfdertijd geen ander kanaal meer bekijken (ook geen FTA)

Ik kan ook geen meerdere opnames terzelfdertijd meer maken (de tweede opname loopt wel maar geeft geen beeld).

De installatie is als volgt:

Schotel met 4 TWIN LNB's A1-2-3 en Hotbird, 2 stuks 4/1 DiSEqC switches en 2 coax kabels naar de ontvanger. Op deze beide kabels ontvang ik een goed signaal.

Vu+ Duo 2 voorzien van 2 stuks DVB-S2 Dual Tuner; coaxkabels aangesloten op de 2 bovenste LNB IN aansluitingen. De tunerconfiguratie is als volgt:

Tuner A: DiSEqC A/B/C/D

Tuner B: loop through to tuner A

Tuner C: DiSEqC A/B/C/D

Tuner D: loop through to tuner C

Zo heeft dit steeds correct gewerkt.

Herkent iemand dit probleem ? Alvast bedankt ! Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Geplaatst:

indien je doorlust kan zo iet ontstaan,

maar als het voorheen wel gewerkt heeft is er iets anders aan de hand...

zie je op de hDD een crashlog staan?

misschien is de DUO2 bij stroomuitval (en dat hadden wij in Noordholland recent) van slag af geraakt

schakel hem officieel uit

doe de stroom ook echt uit

ontkoppel de coax

laat hem rusten

koppel de coax weer aan op de identieke wijze

zet stroom op de box en herstart

ga meteen naar je tuner configuragtie menu en stel nogmaals alles opnieuw in

mocht dat niet helpen dan zou ik de DUO2 opnieuw flashen daar er iet bij stroom uitval corrupt geraakt lijkt te zijn

ciao ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik herken het probleem. Min of of meer hetzelfde.

Alleen dan op mijn Vu+ duo en het bleef beperkt tot 1 satelliet (19.2) waar ik niet naar kon kijken

De andere 3 satellieten waren wel beschikbaar.

Ik heb de box opnieuw geflashed en tot nu toe  (48 uur) nog niet meer tegen gekomen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

• Moderator
Geplaatst:

Niet toevallig de antenne kabels op de verkeerde plug aangesloten? Je hebt een duo2 met 2 twintuners zo te zien. Op welke pluggen heb je de kabels gestoken?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Niet toevallig de antenne kabels op de verkeerde plug aangesloten? Je hebt een duo2 met 2 twintuners zo te zien. Op welke pluggen heb je de kabels gestoken?

Op zei dat voordien alles ok was en er is geen melding in deze post dat er iets veranderd is. Dus daar kan het imo niet liggen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik ervaar een raar probleem...

Mijn voorheen goedwerkende installatie geeft na een afwezigheid van een 10- tal weken volgend probleem:

Wanneer ik een opname maak kan ik terzelfdertijd geen ander kanaal meer bekijken (ook geen FTA)

Ik kan ook geen meerdere opnames terzelfdertijd meer maken (de tweede opname loopt wel maar geeft geen beeld).

De installatie is als volgt:

Schotel met 4 TWIN LNB's A1-2-3 en Hotbird, 2 stuks 4/1 DiSEqC switches en 2 coax kabels naar de ontvanger. Op deze beide kabels ontvang ik een goed signaal.

Vu+ Duo 2 voorzien van 2 stuks DVB-S2 Dual Tuner; coaxkabels aangesloten op de 2 bovenste LNB IN aansluitingen. De tunerconfiguratie is als volgt:

Tuner A: DiSEqC A/B/C/D

Tuner B: loop through to tuner A

Tuner C: DiSEqC A/B/C/D

Tuner D: loop through to tuner C

Zo heeft dit steeds correct gewerkt.

Herkent iemand dit probleem ? Alvast bedankt ! Daddycool

Helemaal hetzelfde doet zich hier voor. Met dat verschil dat ik niet langere tijd afwezig was en, dat het hier gaat om 4 quad LNB's. Deze zijn aangesloten op 4 4 to 1 DiSEqC schakelaars, vanwaar er in totaal 4 kabels naar 2 VU+ toestellen gaan. Ook ik heb er geen uitleg voor. Maar, ik zie het hier, of op mijn post dienaangaande graag opgelost worden.

aangepast door Denisdaf

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Even zoals Tonskidutch voorstelde spanning en alle kabels van de ontvanger gehaald, paar uur gewacht en alles opnieuw aangesloten, geen verandering.

Ter info voor Wizz: de 2 coax kabels aangesloten aan de bovenste LNB IN aansluitingen van de dual tuners.

De aansluiting is dus identiek als voor mijn vertrek toen alles correct functioneerde.

De ontvanger was tijdens mijn 10 weken afwezigheid wel spanningsloos.

Het zal dus opnieuw flashen worden, eerst even zoeken; ik heb dit nog niet gedaan...

NB: ontvanger draait op:

Image: openpli 4

Kemel versie:3.1.3.5

Enigma: 2014-05-26

Laatste upgrade: 2015-01-28 10:06:42

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Geplaatst:

De ontvanger was tijdens mijn 10 weken afwezigheid wel spanningsloos.

vreemd

ik kan me enkel voorstellen dat er een oude settingslijst (zenders en transponders in staat)

maar laat je verrassen

meestal is een verse flash van het laatste nieuwe image de oplossing

image naar keuze

voor zo'n vreemde en misterieuze situaties meestal de oplossing

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

vreemd

ik kan me enkel voorstellen dat er een oude settingslijst (zenders en transponders in staat)

maar laat je verrassen

meestal is een verse flash van het laatste nieuwe image de oplossing

image naar keuze

voor zo'n vreemde en misterieuze situaties meestal de oplossing

Dat is ook mijn idee in deze.

De meeste ontvangers die spanningsloos staan zouden imo daar geen last mogen van ondervinden.

Ik heb een systeem dat in de vrachtwagen staat, zelfs na bvb 3 weken vakantie, en dan staat die vrachtwagen ook volledig zonder stroom ( hoofdschakelaar uit, dus batterijsleutel, en niet enkel contactslot ) en geen probleem bij het opnieuw stroom in het systeem brengen. Wel is het zo dat het geheugen van de Satenne leeg is en dat de eerste zoektocht naar de gewenste satelliet(en) iets langer kan duren dan wanneer de stroom er niet af is geweest.

Maar dat laatste is een heel ander verhaal natuurlijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...