Ga naar inhoud


Client disconnect regelmatig na 10 á 15 minuten voor enkele seconden


Aanbevolen berichten

Al ruim 1 jaar maak ik gebruik van de volgende configuratie en interne LAN sharing functioneerde tot voor kort perfect.

In de huiskamer gebruik ik een SOLO2 als server met Openpli 4.0 inclusief de laatste update (nieuwe flash) en Oscam 10645.

In de slaapkamer gebruik ik eveneens een SOLO2 als cliënt met VTI 8.2 inclusief de laatste update en eveneens Oscam 10645.

In deze SOLO2 zit geen kaart.

De server en de cliënt is d.m.v. een Cat 5e kabel via een 1GB switch verbonden.

 

Sinds kort heb ik het volgende probleem.

Als ik de cliënt in de slaapkamer uit de diepe of gewone Stand-by inschakel dan heb ik vrij snel beeld.

Na circa 10 á 15 minuten bevriest het beeld voor enkele seconden en komt dan vanzelf weer terug.

Dit herhaald zich om de 10 à 15 minuten.

 

Voordat ik nu zelf van alles ga experimenteren ben ik nieuwsgierig of iemand dit herkend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


waar je kaartje inzit heeft dat een vast ip adres 

en die ontvanger die meekijkt een variabel ip adres dus deze op dhcp zetten 

of zet je ontvangers eens op cccam 2.3.0 met je interne lijn gegevens

met kaart F.......

zonder kaart C.............

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe gewoon een test met cccam

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jürgen,

als je de config niet veranderd hebt en er is NU zo'n disconnect elke 10~15 minuten kan het zijn dat DIE versie van oscam met de 8.2 niet lekker loopt...

ik zou wat dat betreft eens koekeloeren of er meerdere mensen met dat probleem zijn, hier en elders.

 

in het verleden had ik dat ook al eens met een ouder oscam, na andere versie kiezen was het probleem opgelost

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu eerst OpenPLi in de SOLO2 van de huiskamer vervangen door VTi 8.2, kijk wat dat oplevert.

Als dit geen verbetering tot gevolg heeft dan ga ik stapsgewijs de overige adviezen opvolgen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou toch voor pli gaan 

maar ieder zijn keuze

en waarom probeer je niet gewoon cccam 

bespaart je wel wat werk

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je mij één of meer reden(en) opgeven waarom ik OpenPli i.p.v. VTI zou moeten gebruiken?

 

Ik gebruikte OpenPli alleen omdat daar naar mijn mening de ondertiteling beter was maar een andere reden zou ik niet kunnen bedenken.

 

Als ik de meeste reacties op dit forum beluister dan is toch wel een grotere voorkeur voor Oscam en dat m.n. i.v.m. de veiligheid.

Omdat het misschien wat meer werk zou zijn vind ik noch geen reden om dan maar naar CCCAM te gaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt me niet echt heel belangloos de werking van de softcam per versie en platvorm te bekijken

dat is vaker voorgekomen

zoals ik reeds schreef liep versie xxxy minder goed dan versie yyyx op image aab

er zijn heel veel versies van Oscam.

 

er zijn zoveel builds dat het wel eens kan voorkomen dat er een tussen uitvalt als stabiel softcammetje.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je mij één of meer reden(en) opgeven waarom ik OpenPli i.p.v. VTI zou moeten gebruiken?

 

Ik gebruikte OpenPli alleen omdat daar naar mijn mening de ondertiteling beter was maar een andere reden zou ik niet kunnen bedenken.

 

Als ik de meeste reacties op dit forum beluister dan is toch wel een grotere voorkeur voor Oscam en dat m.n. i.v.m. de veiligheid.

Omdat het misschien wat meer werk zou zijn vind ik noch geen reden om dan maar naar CCCAM te gaan.

 pli heb ik toch altijd de gebruiksvriendelijk  gevonden zonder 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De server en de cliënt is d.m.v. een Cat 5e kabel via een 1GB switch verbonden.

Stuur is een bestand (>100mb) vanaf je pc naar de solo2 en kijk eens naar de snelheid waarmee dit overgedragen wordt. Download daarna ook eens met een bestand vanaf je solo2 naar je pc.

 

Een tijd geleden had ik precies dezelfde problemen en na heeeel lang zoeken bleek de verbinding problemen te geven zodra ik een switch ging gebruiken. De overdrachtsnelheid bleef beneden ca 2mb/s en dat was blijkbaar te langzaam om een oscam verbinding in stand te houden.

 

Bij mijn weten is dit in de vorige VTI versie opgelost, maar het zou zo kunnen dat het met versie 8.2 weer terug is...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

nö,

Quattro

ik heb geen enkel communicatie probleem

 

juist geimplementeerd en gestart

met 1000Mbit switch

 

ik pleegde vaker te flashen, dat kan ook jou helpen

en met de solo2 is er niets aan het handje

 

laat ik echter eerlijk zijn niet altijd is de softcam 100% op het laatste image

anders om, dat pleegt het oscam team vaker als excuus

de VU+ is een speciaal type

 

dus ga je met die kennis soms een stapje achteruit qua versie maar stabiliteit vooruit

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur is een bestand (>100mb) vanaf je pc naar de solo2 en kijk eens naar de snelheid waarmee dit overgedragen wordt. Download daarna ook eens met een bestand vanaf je solo2 naar je pc.

 

Met de snelheid zit het v.v. gelukkig wel goed.

Kon helaas niet rechtstreeks via LAN bestanden kopiëren omdat mijn LAN adapter voor de MacBook in de caravan is achtergebleven maar via WLAN vanuit de Mac en dan via de switch van de 1Gb router naar de SOLO2 haal ik al snelheden van plusminus 20 MiB/s.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...