Ga naar inhoud


Werkt wel, werkt niet werkt,,,,


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Sorry, maar een betere titel is er volgens mij niet.

 

Een bevriende satkijker heeft steeds weer problemen met het wal dan niet kunnen bekijken van sommige zenders.

 

Situatie is als volgt.

2 schotels staan zonder mekaar te hinderen boven elkaar  op een buis.

Schotel 1 (60 cm) heeft een dubbele LNB met 4 aansluitingen en is uitgericht om Astra 1 en Astra 3 te ontvangen.

Schotel 2 (60cm) heeft een dubbele LNB met 4 aansluitingen en is uitgericht om Astra 1 en Astra 3 te ontvangen.

Zowel Astra 1 als Astra 3 geven goede ontvangst signalen op beide schotels.

Doch,

Als de kaart van TVV in de ontvangers zit werkt haast geen enkele van de FTA zenders en meer bepaald deze met een verticale polarisatie.

Dit bij alle ontvangers, EN op zowel schotel 1 als op schotel 2.

De zenders waarvoor de kaart NODIG is werken wel.

Dwz met kaart worden alle zenders met een verticale polarisatie extern aan boeket TVV niet

Zichtbaar.

 

In de ontvangers ( SAB 3606 ) zit bij allemaal de nieuwste soft, en de kanalen zijn reedds meermaals nadat ze in fabrieksinstelling waren teruggezet ingelezen.

Met steeds hetzelfde resltaat.

 

Simpele vraag.

Wat kan dat ( verd, nond,,, hemelste,,,, vlammeste,,, en nog meer stoute woorden ) zijn?

 

Sorry voor de stoute woorden maar het probleem blijft maar aanslepen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ik denk dat er toch wat mis is met je recievers,met of zonder kaart moet normaal gezien op de ontvangst niks uit maken,dus terug naar de leverancier.

 

Met alle zes? Eigenlijk zeven, want deze kennis van mij heeft er nog eentje op zijn buitenverblijf. En ook daar gekke toestanden.

Bvb kaart insteken, geen ontvangst. Ganse avond wachten, geen ontvangst.

Daags nadien tv aan alles ok. Niets veranderd niets gedaan. En toch alles ok.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga de kabels en connectoren maar eens nalopen...

Is al meerdere keren gebeurt. Zelfs al een een tijdelijke nieuwe gelegd. Allemaal hetzelfde resultaat.

 

Momenteel staat er soft in van dvbstand in.

Heeft er hier eventueel ervaring met de soft die hier http://www.sabsatellite.nl/nl/sab-titanstaat?

 

Bvb http://www.sabsatellite.nl/nl/sab-titan/448/sab-titan-i-xwindow-menu

of http://www.sabsatellite.nl/nl/sab-titan/466/sab-titan-i-amstar-menu

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het allemaal dezelfde ontvangers met dezelfde software zijn zou ik eens een ander merk/type ontvanger proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar een betere titel is er volgens mij niet.

 

Een bevriende satkijker heeft steeds weer problemen met het wal dan niet kunnen bekijken van sommige zenders.

 

Situatie is als volgt.

2 schotels staan zonder mekaar te hinderen boven elkaar  op een buis.

Schotel 1 (60 cm) heeft een dubbele LNB met 4 aansluitingen en is uitgericht om Astra 1 en Astra 3 te ontvangen.

Schotel 2 (60cm) heeft een dubbele LNB met 4 aansluitingen en is uitgericht om Astra 1 en Astra 3 te ontvangen.

Zowel Astra 1 als Astra 3 geven goede ontvangst signalen op beide schotels.

Doch,

Als de kaart van TVV in de ontvangers zit werkt haast geen enkele van de FTA zenders en meer bepaald deze met een verticale polarisatie.

Dit bij alle ontvangers, EN op zowel schotel 1 als op schotel 2.

De zenders waarvoor de kaart NODIG is werken wel.

Dwz met kaart worden alle zenders met een verticale polarisatie extern aan boeket TVV niet

Zichtbaar.

 

In de ontvangers ( SAB 3606 ) zit bij allemaal de nieuwste soft, en de kanalen zijn reedds meermaals nadat ze in fabrieksinstelling waren teruggezet ingelezen.

Met steeds hetzelfde resltaat.

 

Simpele vraag.

Wat kan dat ( verd, nond,,, hemelste,,,, vlammeste,,, en nog meer stoute woorden ) zijn?

 

Sorry voor de stoute woorden maar het probleem blijft maar aanslepen.

Hoe gaat jouw de bevriende satkijker zijn configuratie verder?

 

8 kabels vanaf de schotels zonder diseqc naar elke ontvanger afzonderlijk?  Of ergens switches of doorlussingen?

 

Euhm... ik probeer het maar te begrijpen..

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat jouw configuratie verder?

 

8 kabels vanaf de schotels zonder diseqc naar elke ontvanger afzonderlijk?  Of ergens switches of doorlussingen?

 

Euhm... ik probeer het maar te begrijpen..

Dat is inderdaad het geval.

Het is dan wel niet mijn installatie maar die van een vriend, maar dat terzijde.

8 kabels, naar 8 ontvangers ( eigenlijk 6 nu maar 8  zou de bedoeling worden)

In ieder geval al bedankt voor uw inzet.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik nog 2 vragen stellen?

 

-Hoe reageren de ontvangers wanneer je de onderlinge internet verbinding verbreekt?

 

-Gebeurt het ook bij 2 ontvangers die met een verschillende schotel verbonden zijn? laat maar, staat in jouw uitleg.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je probeert 8  6 ontvangers met een TVV kaart te laten werken gaat die kaart erg snel "roken" waarna die in de strafmode schiet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan gaan de FTA's toch niet op zwart zoals hier het geval is?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal gesproken niet, maar ik heb software wel vreemdere dingen zien doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd inderdaad.

Zoveel decoders met hetzelfde probleem op FTA zenders.

Ik zou het dan toch eerder in de LNB en/of switch zoeken

Wat voor LNB wordt er gebruikt.? En welke switch.?

Anders eens één LNB vervangen en kijken of het probleem met de FTA zenders is opgelost.

Is dit de oplossing kan je de tweede gaan vervangen en de LNB terug sturen naar de leverancier als er nog garantie op zit.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

https://www.sat4all.com/forums/topic/345852-werkt-wel-werkt-niet-werkt/?p=2299476

 

2 identieke schotels met identieke DISEqC switchen, met ieder een aantal ontvangers aangesloten.

Op het moment dat de tvv kaart gebruikt wordt zijn de fta zenders niet meer te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, vreemd probleem.

Als we uit kunnen sluiten dat het probleem niet in de schotel opstelling zit zijn we een stap verder.

We weten nog niets van de gebruikte LNB  en switch. Zelfs niet of ze wel identiek aan elkaar zijn.

 

Gegeven het fijt dat de zenders met verticale polarisatie problemen geven denk ik als eerste aan de LNB die de problemen veroorzaakt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...