Ga naar inhoud


Werkt wel, werkt niet werkt,,,,


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Mag ik nog 2 vragen stellen?

 

-Hoe reageren de ontvangers wanneer je de onderlinge internet verbinding verbreekt?

 

-Gebeurt het ook bij 2 ontvangers die met een verschillende schotel verbonden zijn? laat maar, staat in jouw uitleg.

Er zijn bij deze installatie geen netwerkkabels aangesloten.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer je probeert 8  6 ontvangers met een TVV kaart te laten werken gaat die kaart erg snel "roken" waarna die in de strafmode schiet.

Ontvangers worden van een kaart voorzien als met aan het kijken is.

Ttz er zijn 4 kaarten in gebruik.

2 hoofdkaarten en 2 extra kaarten.

Is er alsnog een moment dat er op een andere locatie daar wil kijken gaat er ergens een kaart uit het toestel waar niet gekeken wordt en naar de plek waar men op dat moment WEL wil kijken.

 

Wat er 2 dagen geleden wel gebeurde hoor de ik gisteren, is dat tijdens het tv kijken op het scherm meldingen kwamen om de kaart in het toestel te steken. Dat terwijl dat reeds het geval was.

Plots een geluid (uit de ontvanger alsof een gloeilamp die op de grond valt en stukspringt) en alles weg.

CI module er uit gehaald, bloedheet.

Kaart in bovenste sleuf, en geen melding meer.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.sat4all.com/forums/topic/345852-werkt-wel-werkt-niet-werkt/?p=2299476

 

2 identieke schotels met identieke DISEqC switchen, met ieder een aantal ontvangers aangesloten.

Op het moment dat de tvv kaart gebruikt wordt zijn de fta zenders niet meer te ontvangen.

Het zijn 2 schotels met elk een dubbele LNB en 4 aansluitingen die gebruikt worden.

 

Ik ben er gisteren nog naartoe gegaan, en heb vandaar eens een Sab meegebracht.

Ga het eens op mijn installatie proberen en kijken wat dat hier doet.

 

Ik begin ( maar dat is reeds langer zo) op sommige vlakken te denken aan uitval door minuscule afwijking aangaande uitrichting.

Maar om dat eerst in theorie te onderzoeken zou ik ergens een (bestaande) lijst moeten kunnen bekijken welke zenders een verticale polarisatie hebben, EN, dan eens kijken op welke sat deze juist zitten. Hierbij bedoel ik niet bvb op 19,2 of 23,5 maar eerder op welke sat in dezelfde groep. Bvb ligt die op A1a  A1b A1c enz. Dat zou me namelijk verder brengen in het waarom sommige zenders juist niet ontvangen worden.

Het betreft in deze installatie wel 2 schotels die ikzelf NOOIT zou plaatsen, maar ja. Eentje uit een startpakket TVV en eentje zelfs nog iets kleiner.

Wat de schotel TVV betreft, als je bekijkt dat de LNB houder op zegmaar een jaar tijd reeds meer verouderd is dan een houder die hier bij een Channelmaster van MIJ die meer dan 25 jaar in weer en wind hing, dan weet ik voldoende aangaande de kwaliteit van de TVV houder.

Mede uit hoofde van mijn beroep wetende, over grote verschillen in kunststofwereld wat betreft weekmakers en vooral de kwaliteit daarvan, dan is alles vlug gezegd.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen sab Titan hier bij mij uitgeprobeerd, alles lijkt ok.

Lijkt mij steeds meer in de richting van uitrichten en fixeren betreft.

Maar dat laatste is dan weer een probleem op zich.

 

De eigenaar is er steevast van overtuigd dat het niets te maken heeft met dat deel van de hardware.

En probeer een blinde maar eens te laten zien.

Maar anderzijds wel steeds zeggen en TVV dit en TVV dat.

En ik wil dat als ik de tv aanzet, ik weet dat er iets te zien is.

 

Ik ben soms ook moeilijk te overtuigen van zaken, maar als ik iets zie weet ik dat het is.

Ik heb al meerdere maken een driepoot statief met 78 triax er op en een trio LNB voor A A2 en A3 er op meegenomen naar hem, met de bedoeling dat daar even te zetten om zo te laten zien dat het dan ok is, maar het is tot nu toe zelfs niet gelukt dat uit de auto te halen, laat staan even op te stellen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd inderdaad.

Zoveel decoders met hetzelfde probleem op FTA zenders.

Ik zou het dan toch eerder in de LNB en/of switch zoeken

Wat voor LNB wordt er gebruikt.? En welke switch.?

Anders eens één LNB vervangen en kijken of het probleem met de FTA zenders is opgelost.

Is dit de oplossing kan je de tweede gaan vervangen en de LNB terug sturen naar de leverancier als er nog garantie op zit.

Dubbele kop ( A1 en A3) vier aansluitingen. Interne DISEqC

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, wanneer de mast een beetje gedraaid is in de bevestiging staan er 2 schotels tegelijk niet meer goed uitgericht.

 

CI modulen en kaarten kunnen warm worden, en na verloop van jaren defect raken.

Dat zou een deel van het probleem kunnen zijn.

Verder Zzitten de TVV transponders op hoge frequenties, waardoor kabelverliezen etc. een rol kunnen spelen.

Er zijn genoeg rapporten van kijkers, die na het vervangen van de coax kabel voor een kwaliteitskabel geen problemen meer hadden.

 

Het beste zou zijn om een goede meter mee te nemen en die aan te sluiten.

Met een Satlook met spectrum analyser functie is het vaststellen van het euvel secondewerk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de klant niet bereid is om onderzoek te laten verrichten trek ik me terug. punt.

Hij mag dan een probleem hebben maar IK bepaal hoe ik dat ga onderzoeken.

Een driepoot opstellen met schotel om het probleem te tackelen of om uit te sluiten dat de schotel opstelling opspeelt lijkt mij een goed begin om te beginnen.

Een Satlook met spectrum analyser is leuk, handig enz. maar te duur om in de kast te leggen in afwachting of je er iemand mee kan helpen.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wanneer de mast een beetje gedraaid is in de bevestiging staan er 2 schotels tegelijk niet meer goed uitgericht.

 

CI modulen en kaarten kunnen warm worden, en na verloop van jaren defect raken.

Dat zou een deel van het probleem kunnen zijn.

Verder Zzitten de TVV transponders op hoge frequenties, waardoor kabelverliezen etc. een rol kunnen spelen.

Er zijn genoeg rapporten van kijkers, die na het vervangen van de coax kabel voor een kwaliteitskabel geen problemen meer hadden.

 

Het beste zou zijn om een goede meter mee te nemen en die aan te sluiten.

Met een Satlook met spectrum analyser functie is het vaststellen van het euvel secondewerk.

 

De schotels van bedoelde installatie staan inderdaad op 1 buis.

Daarbij is zo'n meter kopen natuurlijk voor een één of tweemalig gebruik nogal prijzig vrees ik, maar ik kan eens nahoren of er iemand in mijn kennissenkring er eventueel eentje heeft.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de klant niet bereid is om onderzoek te laten verrichten trek ik me terug. punt.

Hij mag dan een probleem hebben maar IK bepaal hoe ik dat ga onderzoeken.

Een driepoot opstellen met schotel om het probleem te tackelen of om uit te sluiten dat de schotel opstelling opspeelt lijkt mij een goed begin om te beginnen.

Een Satlook met spectrum analyser is leuk, handig enz. maar te duur om in de kast te leggen in afwachting of je er iemand mee kan helpen.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden..

Dat heb ik uiteindelijk vanavond voor mekaar gekregen.

78 T**x schotel, 3 koppige LNB A1 A2 En A3 er op, en met dat argument dat uitval bij regen enzo minder zal zijn, en de extra zenders nu via A2 is het eindelijk gelukt.

Schotel 78 nadien op de vaste plaats mogen zetten, effe fijntunen (driepoot stond op niet waterpas bodem) , dus na enkele tellen vrooooooooem, A1 A2 en A3 met signaal 90 a 95 % en kwaliteit ver boven 70 over de ganse lijn. Klaar.

 

Nu zal het vervangen van de tweede minder voeten in de aarde hebben denk ik.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...