HansH Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Ik ben er inmiddels achter dat ik een verkeerde LNB heb voor mijn bestaande schotel. Dus zal ik aan een andere schotel moeten. Maar heb ik ook een nieuwe ontvanger nodig als ik toegang wil hebben tot beide Astra satellieten ? Ik heb nu een de thomson standard ontvanger van Canaldigitaal die ik bij het startpakket gekregen heb in 2007. Weet even het precieze type nummer niet. Kan iemand vertellen of ik met deze ontvanger met een duo LNB toegang heb tot de twee Astra Satellieten ?. Vriendelijke groeten, Hans Habiecht.
Marc-Sim Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Beste Hans, Welkom op dit forum ! Helaas is dit Thomson ontvangertje van 2007 niet meer bruikbaar, je kan er nauwelijks nog enkele "exotische" zenders mee ontvangen doch dit zal niet de bedoeling zijn dacht ik .... 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sprietje Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 (aangepast) Beste HansHWelkom op dit forumTja, een Thomson ontvanger is wel een heel oud beestje. Die hebben de meeste mensen jaren geleden al in de kliko gegooid. De Thomson TS4H is van 2006, al 9 jaar oud dus.Dat is een SD-ontvanger en daar kun je bijna geen zender mee ontvangen op de Astra 23,5.Wil je het toch uitproberen, dan is er wel een FTA-SD-zender waar dat mee kan. Dat is de zender Slagr TV op positie 235 van de fastscanlijst.Maar om de Nederlandse gecodeerde zenders op de Astra 23,5 te kunnen ontvangen, heb je toch echt een HD-ontvanger nodig. 9 april 2015 aangepast door Sprietje
HansH Geplaatst: 9 april 2015 Auteur Geplaatst: 9 april 2015 Beste Forum vrienden, Bedankt voor jullie snelle reactie. Ben een heel stuk wijzer geworden de afgelopen dagen. Zal alle goede tips opvolgen. Vriendelijke groeten, Hans Habiecht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen