Ga naar inhoud


VT 4,B2 ,op andere transponder


erik56

Aanbevolen berichten

Heb een fastscan gedaan en verschillende zenders zijn nu op astra 23.5 te zien.

Nu vraag ik me af of ik nog evenveel ga kunnen opnemen met mijn Rebox 8500 met twee tunners.Nu denk ik dat de zenders niet allemaal op de zelfde transponder zitten en mijn opnames beperkt worden en het kijken naar andere zenders ook niet meer zal lukken welke vroeger op Astra 19.2 wel was,of ben ik mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor elke transponder heb je een tuner nodig.

Met de 2 tuners van een 8500, indien aangesloten op ieder een eigen lnb, kom je dus een heel eind.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Rebox tuner wordt elk appart aangestuurd door lnb.Op de beide tuners.

Als ik npo 2hd opneem en canvas HD vallen zenders VT 4 vitaya 2BE en nog enkele andere weg en worden zelfs gewoon niet meer herkent.

Is dit normaal of is er misschien een tuner stuk .Of zijn deze bezet door de verschillende transponders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als elke tuner zijn eigen lnb-aansluiting heeft, dan kun je met elke tuner naar een eigen transponder en zelfs eigen satelliet kijken. Het behoort niet zo te zijn dat die elkaar beïnvloeden zodat bepaalde zenders wegvallen of niet meer herkent worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik npo 2hd opneem en canvas HD vallen zenders VT 4 vitaya 2BE en nog enkele andere weg en worden zelfs gewoon niet meer herkent.

Is dit normaal of is er misschien een tuner stuk .Of zijn deze bezet door de verschillende transponders

 

Dit is normaal, twee gelijktijdige opnames van twee verschillende transponders betekent dat er twee tuners bezet zijn. Zonder derde tuner kan je de transponder van Vier HD dus niet meer bekijken.

 

De zenders die je wilt opnemen zijn trouwens als volgt verdeeld:

 

transponder a: VTM HD, Vier HD, 2BE HD

transponder b: Een HD, Canvas HD, NPO1 HD, NPO3 HD

transponder c: NPO2 HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...