Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb tot op heden geen Veronica en radio NPO 2 t/m 5 meer, alleen als het s'nachts gevroren heeft dus met heel heldere lucht is het signaal 100% tot ongeveer 9.30 uur !!! (alle andere zenders zijn okay 76/100)

Scotel triax 95 cm met monoblock single lnb Titanium TMS 43 (speciaal voor triax>80cm voor astra 19,2 en 23,5)

woon in frankrijk bij TOURS.

denk nu aan een Spaun NVF115 F postemplifier of een AXING SVS 1-00 25db 47-2200Mhz

zou dat helpen ?

bedankt alvast voor de hulp.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Denk meer dat je wellicht beter moet uitrichten. In Frankrijk is de 19.2 en 23,5° prima te ontvangen (bij vrij zicht). Heb je ook de kanaallijst up to date? Dit i.v.m. De recente aanpassing van M7?

Geplaatst: (aangepast)

Die Titanium TMS 43 past goed op een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog. Je moet wel de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de duo-lnb 16 graden schuin zetten. Dat is dus een stuk meer dan de schuine lijn van 11 graden die op de meegeleverde mal staat.
Gebruik zeker geen versterker. Dat geeft alleen maar ellende.
Hoe lang is je coaxkabel ongeveer?

Wat is precies het merk en typenummer van de coaxkabel?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

De enige echte versterker is de schotel zelf. De inline versterkers zijn maar heel zelden nuttig als de kabel erg lang is. Maar het versterkt zeker niet het satelliet signaal. Ook de ruis enzo.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

beste sprietje

de kabel is ongeveer 6m, het merk ken ik niet (kostte ca 1,50 de meter)

is de 23,5 de rechter of de linker (als je met de neus richting schotel staat)

Willem

Geplaatst: (aangepast)

Je zult een HD-ontvanger aan moeten schaffen. De Nederlandse radiozenders zij alleen nog met een HD-ontvanger te beluisteren uitgezonderd radio 1.
Ook Veronica en RTL 8 zijn alleen maar met een HD-ontvanger te ontvangen.
Welk abonnement heb jij dan? Wat betaal je per maand?

post-60869-0-10042800-1428954981.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste Sprietje,

Ik heb een HD ontvanger :: HOMECAST HS2100 CICD USB

Ik betaal €.155,40 per jaar.

Met RTL 8 heb ik helemaal geen probleem, prima ontvangst.

Heb je misschien een verklaring voor het feit dat het veronoca signaal (en ook die van radio 2 t/m5) alleen bij strak weer met vorst zijn te ontvangen , zelfs 80/100 ?

De schotel die ik nu heb heb ik naar aanleiding van dit fenomeen gekocht (95cm, was 80) maar het hielp dus niets.

dank

Willem

Geplaatst:

Het uitvallen van 1 of enkele transponders wordt vrijwel altijd veroorzaakt door fouten in de installatie. Denk aan slechte bekabeling, connectors, gebruik van spiltters etc. Door het optreden van staande golven worden sommige frequenties 'uitgedoofd'.

Bij vorst treden veranderingen op in de bekabeling (krimp) en het bevriezen van vocht in de kabel/lnb etc. waardoor het probleem zich verplaatst naar een frequentie waar je niet naar kijkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen