Ga naar inhoud


Rai sport 2 weg ?


rick8245

Aanbevolen berichten


Dank. Ik heb de instellingen hetzelfde staan als jullie maar hij  'ziet' hem nog steeds niet.
Ook niet na een nieuwe kanalen lijst. 

Tijdstip was van 18:45 tot 19:45 (Giro del Trentino) maar heb ik helaas niet kunnen zien.
Nu nog steeds niets (Afstemmen mislukt is de foutmelding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Zender is ook niet bijster sterk. De transponder geeft bij mij zoals je ziet slechts 12,2 dB. Als je signaal onder de 9 dB zakt kun je met een aantal tuners je lock kwijtraken. Controleer desnoods je signaal of schotelafstelling..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon in Almere en gebruik een Dreambox 500 HD ontvanger met Openpli 4 met een 1.20 m schotel en 4 lnb´s.

 

Inmiddels heb ik gevonden dat de melding ´afstemmen mislukt´ in houdt dat het signaal te zwak is.
Vanavond zal ik er maar eens een nieuwe OPENPLI versie op zetten om te kijken hoe dit uitpakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon in Almere en gebruik een Dreambox 500 HD ontvanger met Openpli 4 met een 1.20 m schotel en 4 lnb´s.

 

Inmiddels heb ik gevonden dat de melding ´afstemmen mislukt´ in houdt dat het signaal te zwak is.

Vanavond zal ik er maar eens een nieuwe OPENPLI versie op zetten om te kijken hoe dit uitpakt

Indien dit ook niet lukt, dan zoals Sprietje eerder zei eens de 11766V checken, is die ook zwak dan short er iets met je ontvangst. Met dergelijke schotel zouden deze zenders heel sterk moeten te ontvangen zijn. Gezien je vroeger geen probleem had is er ergens iets dat nu onvoldoende werkt. Er zijn verschillende mogelijkheden, vocht in kabel, spanning naar LNB die vermindert of wegvalt, LNB die stuk gaat of een slechte connector . Ik denk dat je het dan in deze punten moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Astro en Sprietje.
als ik vanavond thuis ben zal ik de overige RAi zenders bekijken.(vooral Rai Scuola en Senato TV)
Hetzelfde euvel heb ik nu ook op Italia 1.

Nu ik zo deze zenders noem merkte ik al onlangs dat het al vaker (ook met mooi weer) toch al af en toe een blokkerig beeld gaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja begin eerst even om de F-connectors er opnieuw op te plaatsen. Knip een stukje van 20mm van de kabel af en controleer de middenader van de coax. Deze moet helemaal mooi blank zijn en glimmen. Is die mat of geoxideerd, dan is er vocht in de kabel gekomen en zul je die verder af moeten knippen totdat die weer helemaal mooi blank is en dan opnieuw aansnijden en de F-connectors plaatsen.

En of het probleem bij de diseqc-switch zit, dat kun je proberen door de kabel zonder diseqc-switch rechtstreeks op de lnb aan te sluiten.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net even op dak geweest en op de LNB een andere kabel gezet maar helaas geen resultaat.
De disecq zag er nog heel mooi uit dus daar lijkt geen water in te zitten.
 
Alles in de buurt van 11804, 27500, V 2/3 levert men een scan 0 zenders op.
Rai 1, 2 en 3 zitten op  een hele andere transponder instelling en die werken wel goed
Zou de lnb gedeeltelijk stuk zijn ??
 
Wat kan ik nog proberen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...