Ga naar inhoud


Rai sport 2 weg ?


rick8245

Aanbevolen berichten


 

Alles in de buurt van 11804, 27500, V 2/3 levert men een scan 0 zenders op.
Rai 1, 2 en 3 zitten op  een hele andere transponder instelling en die werken wel goed
Zou de lnb gedeeltelijk stuk zijn ??
 
Wat kan ik nog proberen

 

Heb je ook geprobeerd te scannen op bijvoorbeeld 11799 MHz (ipv 11804), en op 11809 MHz?

Als je dan wel ontvangst krijgt, is de LOF van je LNB een paar MHz verschoven (of temperatuurafhankelijk); dat komt wel eens voor.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een andere COAX kabel gebruikt en er een nieuwe LNB opgezet.

Ook dit heeft helaas niet geholpen. Als ik scan op 11799, 11785 en 11809 11823 dan worden er ook 0 kanalen gevonden.

 

Daarna tegen beter weten in ook nog een andere openpli erop gezet maar nog steeds geen RAI SPORT 1, en 2.

 

Ik heb nu echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn.
Iemand nog een idee ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek je FTA of ALLES?

En heb je de schotel nog bijgesteld?

Je gebruikt een diseqc schakelaar? Die al eens vervangen?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

rick8245,

Je schrijft dat je een nieuwe lijst hebt.

Is dit een gedownloade lijst of heb je al een CanalDigitaal Fastscan uitgevoerd, je krijgt dan de zenderlijst kant en klaar via de satelliet geleverd met de juiste instellingen.

De snelscan lijst laad je in via Menu -> Instellingen -> Zenders zoeken -> Fastscan-> OK

Met de fastscan lijst weet je dat de instellingen goed moeten staan op positie 531 van de zenderlijst zoals Sprietje hier ook al schreef.

 

RAI Sport 1&2 zijn hier momenteel FTA te bekijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken kun je van de instellingen van de CanalDigitaal fastscanlijst er wel van uit gaan dat die goed zijn maar de geluids-instellingen van de zender FashionTV HD kloppen volgens mij ook niet (positie 673)
CanalDigitaal geeft voor audio aan A: 2012. Dit is niet juist. Dat moet zijn A: 2011. Als je dit handmatig instelt is er wel geluid. Dus mogelijk zitten er fouten in de nieuwe fastscanlijst.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb inmiddels een nieuwe LNB erop gezet en nog steeds hetzelfde resultaat helaas.

 

Ook opnieuw scannen op verschillende manieren helpt niet 

Heb je al een (provisorische) rechtstreekse kabelverbinding geprobeerd tussen je lnb en je ontvanger?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost.
 


Ik heb de Hotbird  lnb op de rail iets verder naar binnen geschoven en vastgezet. 
Hoewel de lnb en houder muurvast zaten heb ik hem toch losgedraaid en verschoven.
Als ik voor de kop ging staan had ik beeld en als ik wegging weer niet

Dus ik heb de hoek iets veranderd van de LNB

Nu heb ik weer beeld.

Hartelijk dank allemaal voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...