Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

@Eduard07:

 

Toch valt de berichtgeving van de Griekse kranten mij niet tegen. Er wordt wel degelijk bericht wat de feiten zijn. 

 

Dat doet mij deugd.

 

Ik hoop dat er genoeg tijd is voor de Grieken om door de schreeuwende Syriza propaganda heen te prikken. 

Het lijkt er nu nog op dat Tsipras met leugens aan de macht probeert te blijven.

 

Als hem dat lukt, is Griekenland nog verder van huis, want de vraag is of hij ooit van zins is beloftes jegens de EU na gaat komen in ruil voor weer een lening.

Afbetalen kan of wil hij niet. Hij aast op kwijtschelding. Dit gedrag herinner ik mij ook van de voormalige DDR.

Tot nu toe wil Sipras niks behalve geld en laat hij alle economische en financiële misstanden in Griekenland (Denk aan de defensie-uitgaven en de corruptie) ongemoeid, vreemd genoeg.

Kostbare tijd gaat voorbij in een in korte tijd (onder Syriza) gevaarlijk gepolariseerd land met een duur referendum dat eigenlijk nergens over gaat, maar het land echt weer op poten zetten zie ik hem niet doen.

 

We hebben geluk dat Italië en Portugal inmiddels tussen de oren hebben dat een gedegen boekhouding met een sterke debet-kant leidt tot stabiliteit op de lange termijn, en niets anders. (Italië is hierbij nog maar net op tijd ontsnapt aan Berlusconi, maar heeft Beppe Grillo nog. Podemos in Spanje zal met meer dan gemiddelde belangstelling de Griekse toestanden volgen en mag daarna ook haar knopen tellen.)

 

De EU kan alleen bestaan als men elkaar de hand reikt. Voor niks gaat de zon op. Zeker in dit geval. 

En een weg terug naar het vooroorlogse Europa is geen optie in een global village.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke welvaart? Deze wordt stapsgewijs afgepakt het is gewoon een kwestie van afwachten tot Nederland in de zelfde situatie beland. Brussel doet het voledig verkeerd het volk telt enkel mee om de incompetente beslissingen die zijn genomen op te lossen maar eens is de kraan leeg en valt er niets meer te halen. Dan gaat men gewoon en trede hoger totdat deze ook weer leeg is. Dus als je het nu nog goed hebt is dat straks ook afgelopen als deze farce genaamd EU zijn gangetje kan blijven gaan.

 

 

In de huidige wereld noemen we dit "klein leed" , eigenlijk miniem, als ik momenteel kijk naar de vluchtelingenstromen en zinloze moordpartijen in de wereld.. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote gevaar is onvrede van de bevolking.

ISIS zou totaal waarschijnlijk geen bestaan hebben gehad wanneer de huidige aanhangers gewoon werk, huisvesting, toekomst en een goede overheid zouden hebben gehad omdat er dan geen negative voedingsbronnen zijn.

De Griekse overheid heeft in de afgelopen jaren niet voorruit gekeken en maar uitgegeven op de pof en de grote banken hebben ze al die leningen verstrekt omdat ze toch niet konden omvallen, dachten ze.

Die banken zijn dus wel plat gegaan omdat ze in America geen overheidsgeld kregen toen de belachelijke investeringen die een bankrroet nooit konden voorkomen aan het licht kwamen. Dit was niet de oorzaak maar het gevolg van al die Graaiers die ondoordachte idiote leniningen en finaciele producten hebben verstrekt en zelf met idiote hoge bonussen er van door gingen.

 

De oplossing is dus zeer complex met deze problemen,voorop dat de bevolking het vertrouwen moet gaan krijgen dat er toekomst is voor Europa, of Griekenland nu alleen verder gaat of niet, ook de Griekse bevolking heeft toekomst nodig.

Een volk dat in opstand komt en er 1 idioot opstaat die van alles belooft en dat voor dat volk waar maakt veroorzaakt grote gevolgen die we uit de geschiedenis allemaal als het goed is kennen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

krampachtig probeert EU Griekenland binnen de (euro)familie te houden.....er zijn te veel ego's en hachjes die gekwetst worden door een grexit, er gaan dan allerlei bobo's op hun bek en dat laat men nooit gebeuren...terwijl de griekse regering gewoon met  EU aan het dollen is.....elke keer weer opnieuw overleg....eu kan de tijd en energie beter aan andere heikele punten gaan gebruiken....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

krampachtig probeert EU Griekenland binnen de (euro)familie te houden.....er zijn te veel ego's en hachjes die gekwetst worden door een grexit, er gaan dan allerlei bobo's op hun bek en dat laat men nooit gebeuren...terwijl de griekse regering gewoon met  EU aan het dollen is.....elke keer weer opnieuw overleg....eu kan de tijd en energie beter aan andere heikele punten gaan gebruiken....

Ben het met je eens dat Griekenland alles uit de kast haalt om te rekken en deze regering met die gasten die vanuit het communisme komen en dus kapitalisme verafschuwen nooit tot een oplossing kunnen komen.

Dus bij een nee moet Brussel direct de molen in werking zetten voor een Grexit en dan ook geen weg meer terug. Doen ze dat niet komt Brussel ook niet geloofwaardig meer over. Als ze dat zouden doen moeten we ons verlies nemen en kunnen we verder met Europa zonder Griekenland.

Maar bij een ja krijgen ze weer nieuwe verkiezingen en staan we weer stil.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hugogertie:

 

Klopt. Tsipras is gewoon op een tamelijk onprofessionele manier aan het koehandelen. Onprofessioneel - omdat hij zijn onderhandelingspartners door zijn onvoorspelbare gedrag van zich heeft vervreemd.

 

Geeft de EU teveel kwijtschelding, dan staan landen als Italie, Portugal, Spanje en Ierland (PIGS landen) meteen op de voordeur te kloppen voor een gelijkwaardige behandeling. Doe je te weinig, dan handhaaf je de sociale onrust.

 

Wat -heel goed- door de EU uitgestraald wordt, is dat zij zaken doen met landen - en niet met politici (er worden maandelijks ergens in de EU verkiezingen gehouden).

 

Het is een smal pad, en we moeten uitstralen dat we wederzijds elkaar helpen - maar ook wederzijds van elkaar verlangen dat we ons aan de afspraken houden. Dat gebeurt nu doordat het EU voorstel van het weekend gepubliceerd is en open en bloot op tafel is gelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke welvaart? Deze wordt stapsgewijs afgepakt het is gewoon een kwestie van afwachten tot Nederland in de zelfde situatie beland.

 

 

Tja als jij echt zo blind bent valt er weinig te discuseren, daar gaat ik mijn tijd niet meer aan besteden en is onbegonnen werk.

Als je  sweeping statements doet zoals hierboven, is een redelijke discussie inderdaad niet mogelijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige:

 

Ik denk het wel te weten. Dat komt omdat mensen met een beperkt intellectueel ambitieniveau zich aangesproken voelen door de beloftes van de populisten. Ik spreek van een beperkt intellectueel ambitiniveau omdat zij niet de moeite nemen na te denken over inconsistenties, of andere invalshoeken. Omdat zij zaken die hun niet goed uitkomen afserveren als onzin of linkse hobby's.

 

Zo creëren zij hun comfortzone waarin zij zich behaaglijk voelen. Populisten spelen hierop in. Bij iedere inconsistentie geven zij anderen de schuld (de regering, de graaiers, you name it). Daarnaast zie ik duidelijk dat zij een zondebok creëren. In ons land is moslimbashing de praktijk van alle dag. ("want zij hebben Theo van Gogh vermoord, en Marokkanen zijn crimineel"), in Frankrijk heeft Sarkozy Roma weggepest en heeft de opmaat gegeven voor de oorlog in Libië. (zich niet realiserend dat hij doordat het land nu gedestabiliseerd is zonder instituties  een vrijhaven is voor mensensmokkelaars, en het vluchtelingprobleem heeft vergroot)

 

Het klopt dat er reden tot zorg is ten aanzien van Marokkanen en Moslims, maar als ze breder zouden kijken dan zien ze ook dat Pim Fortuyn vermoord is door een blanke Nederlander, en dat het gemeentehuis in Valkenswaard met de grond gelijk gemaakt is door Nederlandse criminelen die nog een appeltje te schillen hadden.  

 

Als ik dan bijvoorbeeld constateer dat de  democratie in Hongarije langzaam wordt ingeperkt doordat rechters door de overheid mogen worden "geevalueerd" en dat de PVV dit eveneens aanhangt, dan is er reden tot zorg: jouw recht is in handen van rechters die hun benoeming te danken hebben aan de heersende partijen.

 

Kortom: de onvrede is te verklaren door burgers die niet de moeite nemen om verder na te denken, of die uiterst consumptief in de samenleving zitten - Hedonisten - en handige populisten die de onvrede aanwakkeren en zondebokken benoemen. De afhakers en hedonisten laten zich kritiekloos voor hun karretje spannen.

 

Niets nieuws onder de zon.

aangepast door ebhoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend argument in mijn analyse: Je ziet dat de kabinetten en de politici ook steeds technocratischer zijn gaan opereren - en minder als politici. Rutte wordt meer als manager ervaren dan als politicus, Balkenende was niet authentiek. De tijden waar politieke smaakmakers als Marijnissen, Den Uyl, en Wiegel een heldere visie hadden, mensen zich in hun leiders herkenden zijn voorbij.

 

In de huidige saaiheid acteren de populisten als plaatsvervangende smaakmakers.

 

Maar goed: Sverige en Johan45, het blijft stil qua argumenten vanuit jullie kant - behalve dan dat het CPB en de OESO onbetrouwbare rapporten schrijven (hoe verrassend) hebben jullie ons nog geen deelgenoot gemaakt van jullie analyse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw argumenten komen van internet, er is weinig tot niets van je zelf bij.

Alleen je eigen commentaar is van jou, en die zijn al als onzin af geserveerd.

Als je het nodig vind blijf ik dit wel onder ieder bericht van je schijven, zelf zie ik de zin er niet van in.

 

Maar we gaan weer terug naar de Griekenland crisis.

Heb je daar nog iets over te melden misschien.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Dat gebeurt nu doordat het EU voorstel van het weekend gepubliceerd is en open en bloot op tafel is gelegd.

@Ebhoorn: Ik citeer uit het EU voorstel:

 

Adopt effective as of July 1, 2015 a supplementary 2015 budget and a 2016–19 medium-term fiscal strategy, supported by a sizable and credible package of measures. The new fiscal path is premised on a primary surplus target of 1, 2, 3, and 3.5 percent of GDP in 2015, 2016, 2017 and 2018.

 

Dit is een onmogelijke eis, Griekenland kan nooit op zo'n korte termijn een overschot creëren.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Het IOC heeft zich onder andere om die reden als eerste terug getrokken uit de onderhandelingen.

De EU stelt regels waardoor Griekenland nog verder in het putje raakt.

Een fatsoenlijke regering staat dit niet op eigen houtje toe en geeft de keus aan het volk.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...