Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Dat is wel wat eenzijdig geconcludeerd.

Het wachten is op wat Athene tegenover een lening stelt aan daden om op eigen benen te staan .

 

Morgen zal dat circus wel weer beginnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Men meent sterker te staan in de onderhandelingen met de uitslag over een voorstel wat al van tafel is.

 

Aan de andere kant moet een regeling met Griekenland ook goedgekeurd worden door de parlementen van o.a. Duitsland en Frankrijk, en die gaan geen geld meer geven wanneer er iet ook een omslag in Griekenland plaats gaat vinden.

De laatste regeling stuitte al op bijzonder veel weerstand in Duitsland wegens geen vertrouwen in het aan de afspraken m.b.t. bezuinigingen in Griekenland houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn in de neen-campagne in Griekenland posters gebruikt met een nogal beledigende foto van Schäuble erop.

Het is natuurlijk niet slim om het zo op de persoon te spelen om aan stemmen te komen.

 

Het eerste commentaar op de Duitse tv is al dat deze Griekse manier van campagne voeren in de Duitse politiek "nich gut angekommen ist".

 

"Biting the hand that feeds" is inderdaad niet slim. Van diplomatie heeft Syriza kennelijk weinig verstand.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat hebben we vandaag op school geleerd:

1) Democratiestamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk       "volksheerschappij".

2) Demagogie  van het Grieks δημος= "volk" en αγ(ωγ)ειν = "(op)leiden") is een manier om de luisteraar van een onwaarheid te        overtuigen door een beroep te doen op het "gezond verstand".

3) Pyrrhus-overwinning 'Als we nog één veldslag (zullen) winnen, gaan we (eraan) ten onder!' 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen schuld.

Schäuble is begonnen met modder gooien om het referendum te beïnvloeden en naar zijn hand te zetten. 

Zijn gebrek aan diplomatie is er mede de oorzaak van dat er voor een referendum is geopteerd.

 

Er zijn in de neen-campagne in Griekenland posters gebruikt met een nogal beledigende foto van Schäuble erop.

Het is natuurlijk niet slim om het zo op de persoon te spelen om aan stemmen te komen.

 

Het eerste commentaar op de Duitse tv is al dat deze Griekse manier van campagne voeren in de Duitse politiek "nich gut angekommen ist".

 

"Biting the hand that feeds" is inderdaad niet slim. Van diplomatie heeft Syriza kennelijk weinig verstand.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Op zich prima die OXI, maar lees net bij Reuters dat ze maandag wel even bij de ECB een verzoek gaan indienen om de ELA te verhogen!!! Dus ze willen géén zaken meer doen met de Eurogroep, hebben de deadline laten verlopen, schrijven een referendum uit. Dat lijkt uit te lopen op een OXI, maar wél gratis geld blijven eisen van de ECB? Ben ik nou gek of hoe zit dat?

 

Bij nee is het einde verhaal lijkt me. Geen € meer van Brussel. De 300 miljard zijn we sowieso kwijt. Er schijnt een verzoek aan Zwitserland gedaan zijn om de zwartspaarders tot inkeer te laten komen. Goed voor 100den miljarden Grieks geld..

 

Ik begin steeds pissiger te worden op deze uitzuigers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Biting the hand that feeds" is volgens Eduard niet zo bijdehand, maar als je de oppasser kan opeten, kun je er weer even tegen. En hoe werkt het, er komt natuurlijk weer een 2e oppasser, weer wat te eten. Het uitdelen van een stropdas getuigt ook niet van veel emphatie, de arrogantie vliegt heen en weer. Aan jullie de keuze aan welke kant je wilt staan.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich prima die OXI, maar lees net bij Reuters dat ze maandag wel even bij de ECB een verzoek gaan indienen om de ELA te verhogen!!! Dus ze willen géén zaken meer doen met de Eurogroep, hebben de deadline laten verlopen, schrijven een referendum uit. Dat lijkt uit te lopen op een OXI, maar wél gratis geld blijven eisen van de ECB? Ben ik nou gek of hoe zit dat?

 

Nee je bent niet gek.

Griekenland is lid van de EU, de nationale centrale banken mogen een beroep dan op een speciaal noodfonds om nationale banken te ondersteunen als die dreigen om te vallen.

De Griekse minister van financieren zonder stropdas is bepaald ook niet gek.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil in met wat het volk wil en wat de politiek doet, het volk is duidelijk in zijn standpunt. En stop eens een keer de vinger te wijzen op het Griekse volk deze kunnen er niets aan doen, richt je pijlen op de politieke farce die deze ellende allemaal veroorzaakt heeft.

 

Ik ben blij met de dikke NEE en nu hoop ik dat Spanje snel gaat volgen want ook ik ben heel Brussel en de EU beu.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Denk je dan dat de welvaart in Griekenland en Spanje hoger zal worden zonder de Euro en de EU?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen schuld.

Schäuble is begonnen met modder gooien om het referendum te beïnvloeden en naar zijn hand te zetten. 

Zijn gebrek aan diplomatie is er mede de oorzaak van dat er voor een referendum is geopteerd.

Ik zou niet weten waarom Schaüble "begonnen" zou zijn.

Hij werd bij voorbaat door Griekenland al verguisd alleen omdat hij Duitser is. Syriza weet ook prima wat moddergooien is.

Schaüble argumenteert dat Griekenland onder Syriza allerlei reeds genomen maatregelen (in ruil voor leningen) botweg teruggedraaid heeft en geen nieuwe stappen heeft genomen (als onderdeel van reeds gesloten deals). Syriza moet dus nog van alles waarmaken. Tijd van demonstreren lijkt me nu wel voorbij.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Biting the hand that feeds" is volgens Eduard niet zo bijdehand, maar als je de oppasser kan opeten, kun je er weer even tegen. En hoe werkt het, er komt natuurlijk weer een 2e oppasser, weer wat te eten. Het uitdelen van een stropdas getuigt ook niet van veel emphatie, de arrogantie vliegt heen en weer. Aan jullie de keuze aan welke kant je wilt staan.

 

Hier heb je al een antwoord Eduard staat slechts 5 berichten hier verwijderd. #367

Zet je roze Schaüble bril af.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik ben het ook een beetje beu. De Grieken zijn zelf allemaal net zo schuldig. Ze betalen geen belasting omdat er zelfs geen kadaster is waarmee de boel te controleren is.. Dus aan de ene kant de supperrijke Grieken met ca 800Miljard op buitenlandse rekeningen en de gewone Griek die net zo goed fraudeert. Dat het EU pluche een vuil spel heeft gespeeld met Griekenland accepteer ik als tegenargument. Maar ook de laatste 5 jaar is er in Griekenland op dat gebied niks gewijzigd.. Ik blijf het dus nog steeds een stel uitvreters vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Griekenland zou eenzelfde status aparte kunnen krijgen net zoals de engelsen dat hebben, wel in de eu maar met een eigen munt. Uiteraard wel terug betalen van de schulden, waarbij her en der afspraken gemaakt kunnen worden om schulden te schrappen en/of rente's te verlagen, waardoor Griekenland de kans krijgt om op adem te komen. En verder: absoluut geen leningen meer verstrekken. Laat ze maar eens op eigen benen leren staan, inkomsten genereren en uitgaven inperken om zo weer een gezond land te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...