Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En plotseling weet je de oplossing, je verhuist naar Griekenland en wordt geldontvanger in plaats van geldgever.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik verhuis is dat per direct UIT de EU, sinds de euro bestaat ben ik er alleen maar maar op achteruit gegaan en ben nu al lange tijd werkeloos en banen zijn er niet, en een uitkering krijg ik ook niet(wees maar niet bang) NIet alle landen steken inelkaar als Nederland doet in vle landen betekend werkeloos ook per direct geen inkomen meer na een korte periode en daarna is er al helemaal geen hulp meer. Als je van die gedachtes uit gaat en niet van het eigen kikkerland kunnen de achterliggende gedachtes wel eens anders zijn. Nederland is nog altijd het beloofde land wat dat aangaat.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij interesseert het geen moer wat het kost, nooit geweten dat ik, samen 

met veel anderen 50 miljard te vergeven had, hoe genereus kun je zijn. En 

wie van de respondanten (uitgezonderd de bankdirecteuren) hier,

ziet zijn bankrekening verdampen? Wie fraudeert hier niet? Op de wal roepen; had je maar moeten 

leren zwemmen l*l. Wie heeft hier het bad vol laten lopen, de huidige 

regering, wat je er ook van vindt, zit er amper 6 maanden, die hebben 

volgens velen tot nu toe niets gedaan, (er zijn ook andere geluiden) niet 

zo gek, ze zijn gekozen omdat ze het niet eens waren met de eisen van de 

"Trojka", en hebben daar tot nu toe hun handen vol aan gehad.

Elders wordt er in dit topic geschreven dat ook andere landen impopulaire 

maatregelen hebben genomen, niets geen aanvulling wat dat voor hen 

betekende in vergelijking met de eisen voor de Grieken Een Grexit legt een 

feilen bloot, oftewel veel (Duits geld) gezichts verlies. Duitsland is de 

europese locomotief die een van de kolenwagens verwijt dat de kolen op zijn. Een 

slechte krediteur heeft een slechte debiteur

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En plotseling weet je de oplossing, je verhuist naar Griekenland en wordt geldontvanger in plaats van geldgever.

 

Wat voor wok heb je daar eigenlijk nodig om Astra 3 te kunnen ontvangen? Het idee staat me eigenlijk wel aan, maar alleen als de Dreambox mee mag en FoxSports te ontvangen is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 300 miljard zijn we sowieso kwijt.

 

Op zich is dat geen probleem, want het was maar gecreerd geld. Daar heeft nooit en te nimmer arbeid van ons tegenover gestaan om dat bedrag bij elkaar te harken. In feite (als je het nuchter gaat bekijken) zijn de geldschieters (de ECB, het IMF en een aantal westerse banken) domweg een stel valsemunters die uit het niets geld hebben gemaakt. Zij mogen en kunnen ongelimteerd geld bijmaken, maar o wee als wij als volk vals geld in omloop brengen dan zijn we de sjaak. Alleen gelegaliseerd valsemunten is hier toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet 1 ding wij zijn in de EU allang de sjaak en dat gaat enkel maar erger worden als er niets aan gedaan wordt. Voor wat hoort wat is een tipisch menselijke egoistische uitspraak die de mensheid uiteindelijk zal gaan opbreken. Het samendelen wordt voledig vergeten, niet iedereen is gelijk en zal dit ook nooit worden. Dit zelfde geldt voor alle EU landen het is onmogelijk deze allemaal op 1 lijn te krijgen zodat alles gelijk getrokken wordt tot 1 EU. De werkloosheid stijgt, wordt niets aan gedaan, lonen  zijn bevroren of worden verlaagd maar wel een enorme inflatie, belastingen worden verhoogt met alle gevolgen van dien.

 

Zolang er niets voor het gewone volk gedaan wordt zal de EU nooit wat gaan worden, nu gaan een aantal graaiers heerlijk hun gang over de rug van het volk. Ik verwacht eerder een enorme opstand dan een oplossing mocht dit allemaal zo doorgaan.

 

Hopelijk heeft Griekenland een ruggegraat en stapt morgen per direct uit de EU.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

wees gerust. Met een wokje van 80 prima ontvangst. Dreambox met kaart natuurlijk werkt prima. Misschien kan je mijn installatie + huis wel overnemen :)

Maar dat gaat niet over de crisis.

Ik ben bang dat ik ook moet gaan verhuizen, over 2 maanden is de pot leeg, maar dan helaas richting nederland.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet kunnen we zien hoe het gaat als de Grieken vertrekken.

Mocht het hun dan plots veel beter gaan en hun economie veel sterker aantrekken dan binnen de EU zone dan verwacht ik dat er meer landen de Exit op zullen gaan zoeken.

Mocht het geheel fout gaan met de Grieken dan is dat hopelijk wel een lering die andere landen ook zullen gaan trekken om dit soort bodemloze putgedrag te voorkomen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat het plan van het IMF uitgevoerd gaat worden.

Schulden worden weggestreept en er komt een nieuwe lening, de Griekse economie wordt op gang gebracht.

De economische afbraak politiek van de EU geldschieters gaat in de prullenbak. Dijsselbloem gaat de schuld krijgen van het EU fiasco. De 1 miljard euro die Jeroen  Dijsselbloem aan Brussel heeft overgemaakt voor behoud van zijn baantje is voor niets geweest.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht min of meer een tussen oplossing.

Dat Griekenland eventueel wel de euro vaarwel zegt.

 

Maar wel financiële ondersteuning krijgen.

Maar dan niet alleen van de euro landen maar in samenwerking met de EU landen met daarbij eventueel de overige landen die aangesloten zijn bij de NAVO.

Dit natuurlijk alleen al om het feit dat zeker de NAVO ( lees USA )niet wil dat Griekenland de voortuin van Rusland gaat worden.

Of dat China er een grote rol gaat spelen.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit natuurlijk alleen al om het feit dat zeker de NAVO ( lees USA )niet wil dat Griekenland de voortuin van Rusland gaat worden.

Of dat China er een grote rol gaat spelen.

 

En hier draait het hele spel inderdaad om. De Grieken hebben nee gezegd, vandaag zullen de pinautomaten leeg raken, Griekenland zal vandaag opnieuw steun vragen bij de ECB die vervolgens nee zal zeggen. De vraag is wat er dan gaat gebeuren, de Grieken kunnen immers niet meer bij hun geld komen. Zeer waarschijnlijk onrust in het land, wellicht chaos, het ultieme excuus om 's nachts de knop om te zetten van euroteken naar een ander teken. Het politieke steekspel om elkaar de schuld te geven zal hier nog even aan vooraf gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...