Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

net op het nieuws, Varoufakis (of hoe je dat spelt) stapt op....de soap kan weer verder...

 

Kan hij lekker gaan toeren op die motor van hem...... maximaal voor € 60,00/dag maar dan kan i best nog ver komen....verder dan dat i als minister van financiën is gekomen :grin::crazy:

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Volgens mij hebben de Grieken dat toch echt zelf gedaan . Verander dit in Griekse banken en politici. De Griekse man in de straat heeft dit debacle niet aangericht. :cool:

 

Natuurlijk wel (gemiddeld gezien). Het wordt daar door het volk gewoon Normaal gewonden om corrupt te zijn en geen belasting te betalen. Dat zit inmiddels in hun cultuur en dat 'ram' je er echt niet zomaar uit.

 

We hebben als EU al ruim 350 miljard in de Griekse economie gepompt. Dat is 35.000,00 euro per Griekse inwoner en het heeft niets geholpen.

 

Als je de Grieken dan vraagt de pensioenleeftijd te verhogen en Griekse staatsbedrijven te privatiseren (maatregelen waarmee op de lange termijn veel geld bespaart kan worden en op de korte termijn geld mee vrijgemaakt kan worden) zeggen ze keihard nee!

 

Er is nu door de Grieken 'democratisch' besloten dat ze dit allemaal niet willen.

 

Ik zeg volgende week een referendum waarin we de overige EU burgers gaan vragen te stemmen of we de grieken nog meer geld gaan geven als ze niet drastisch willen hervormen. Hierbij gaan we de EU burgers vanuit de staat hevig indoctrineren en sturen we dagelijks aan op een NEE stem!

 

Ik weet de uitkomst al. Dat is dan ook democratisch besloten! ;)

 

Ik zeg: Als ze niet drastisch willen hervormen, corruptie niet willen stoppen en belastingontduiking niet aan willen pakken; Slot op de geldkraan, sleutel weg!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees je wel de juiste kranten ? Pensioen is hier allang 67 jaar, m.u.v bepaalde ambtenaren (dat is trouwens in nederland ook zo) en belasting ontduiking wordt hoofdzakelijk door de heren heren gedaan, niet de noodlijdende burger!

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar in Griekenland gaat nog steeds een groot deel van de bevolking op kosten van de staat  met vervroegd pensioen. Dat erkend de huidige Griekse regering zelfs als probleem. Ze zijn alleen niet bereid er iets aan te doen.

 

Uit officiële cijfers van de Griekse staat blijkt de gemiddelde leeftijd van een griek die met pensioen gaat anno 2015 nog steeds 62 jaar. Er gaan zelfs mensen al met 51 al met pensioen.

 

Je kunt in Griekenland vrijwel iedereen die wat te vertellen heeft omkopen. Van lokale politieagent tot minister. De fout ligt dan niet alleen bij de persoon die omgekocht wordt, maar vooral ook bij de personen (óók normale burgers) die het smeergeld aanbieden.

 

Óók een groot deel van de normale burgers vind het 'normaal' zoveel mogelijk de belastingen te ontduiken. 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep hierook een referendum houden onder de bevolking en iedereen oxi stemmen , ik heb het een tijdtje gevolgd allemaal maar snap ergeen hol meer van nu .

Is weer hetzelfde liedtje de hoge heren maken zich ertussen uit nu zoals altijd pfff

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik hoorde net op de (Russische) radio dat Tsipras en Putin met elkaar gesproken hebben over de uitslag van het referendum en eventuele hulp... interessant, en een goed plan.

op de officiele website van het kremlin wordt dit gesprek bevestigd : http://kremlin.ru/events/president/news/49871

 

Ik vind het overigens ook niet verkeerd als je zo creatief mogelijk bent om zo weinig mogelijk belasting te betalen... niet smis mee... als mensen onder belasting proberen uit te komen wil dat zeggen dat ze niet correct zijn, en onrechtvaardig. Vergelijk het met abo prijzen van pay tv, is het te duur gaan mensen iets anders verzinnen, anders betalen ze gewoon.

En zeg nou zelf...  Ik wil ook niet tot 67 doorwerken, en zal dat zeker niet doen. Het plan is om ergens half de 50 de boel te stoppen.... een mens werkt uiteraard niet alleen om te werken, tenzij het je hobby is uiteraard ;)

 

Ik ben overigens erg blij met het resultaat... ik had het ergens wel verwacht dat de bevolking verstandig zou zijn, maar door die haatcampagnes van de EU weet je nooit hoeveel mensen zich geintimideerd voelen en onder druk de verkeerde beslissing zouden genomen hebben.... maar de bevolking stond gelukkig stevig in zijn schoenen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg volgende week een referendum waarin we de overige EU burgers gaan vragen te stemmen of we de grieken nog meer geld gaan geven als ze niet drastisch willen hervormen. Hierbij gaan we de EU burgers vanuit de staat hevig indoctrineren en sturen we dagelijks aan op een NEE stem!

 

Ik weet de uitkomst al. Dat is dan ook democratisch besloten! ;)

 

Ik zeg: Als ze niet drastisch willen hervormen, corruptie niet willen stoppen en belastingontduiking niet aan willen pakken; Slot op de geldkraan, sleutel weg!

 

Dit is nu precies de oorzaak van de "Nee" uitkomst. De Grieken is niet openlijk gevraagd ergens voor te kiezen, wat er op dat stembiljetje staat is door niemand te verklaren waarvoor ja of nee.

Er had moeten staan:

 

Accepteer je de voorwaarden die we hebben aangegaan voor de lening van ruim 350 miljard waarvoor we de overeenkomst met al deze pijnlijke maatregelen wellens en wetens zijn aangegaan.

 

Nee, we plegen contractbreuk, laten onze medeburger in Europa stikken voor hun extra betaalde belstingen, verlaten de Euro, staan overal alleen voor en moeten terug naar onze oude munt die binnen know time geen zak meer waard is.

 

Ja, we blijven in de Euro, gaan hervormen zoals eerder overeengekomen en zorgen dat we geen schulden meer opbouwen, om dan later de aangegane schulden op nette manier te kunnen aflossen.

 

Voor mijn gevoel is het het beste die Grieken buiten te gooien zodat wij verder kunnen met andere dingen. Krijgen we wel te maken met de Griekse azielzoeker.......

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja, we blijven in de Euro, gaan hervormen zoals eerder overeengekomen en zorgen dat we geen schulden meer opbouwen, om dan later de aangegane schulden op nette manier te kunnen aflossen.

 

.

 

Er is helemaal niets overeengekomen, daar ging nou juist dit referendum over. De Grieken hebben nu NEE gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik vind het overigens ook niet verkeerd als je zo creatief mogelijk bent om zo weinig mogelijk belasting te betalen... niet smis mee... als mensen onder belasting proberen uit te komen wil dat zeggen dat ze niet correct zijn, en onrechtvaardig. Vergelijk het met abo prijzen van pay tv, is het te duur gaan mensen iets anders verzinnen, anders betalen ze gewoon.

 

Zo min mogelijk belasting betalen is iets anders dan belasting ontduiken! Ik betaal ook graag niet te veel omdat ik vind dat het aan verkeerde dingen wordt uitgegeven. Maar verder mag duidelijk zijn dat belasting noodzakelijk is om een land draaiend te houden.

 

Je vergelijking met abo prijzen is van ongekende domheid! Niemand hoeft een abonnement te nemen. Het hoort zeker niet bij de eerste levensbehoeften.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik hoorde net op de (Russische) radio dat Tsipras en Putin met elkaar gesproken hebben over de uitslag van het referendum en eventuele hulp... interessant, en een goed plan.

op de officiele website van het kremlin wordt dit gesprek bevestigd : http://kremlin.ru/events/president/news/49871

 

 

Is inderdaad ook te lezen via de nodige Nederlandse media, nog even en Griekenland keert de EU de rug toe en sluit zich aan bij de Eurasian Union. Welkom in de 21e eeuw ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is helemaal niets overeengekomen, daar ging nou juist dit referendum over. De Grieken hebben nu NEE gezegd.

Eerder wel. Maar daar is niets van terechtgekomen, Tsipras heeft overeengekomen bezuinigingen (in ruil voor leningen) teruggedraaid.

Het is tot nog toe trouwens ook niet duidelijk welke vraag er nu eigenlijk in het referendum gesteld werd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is helemaal niets overeengekomen, daar ging nou juist dit referendum over. De Grieken hebben nu NEE gezegd.

Dat hebben de Grieken eenzijdig opgezegt, er zijn wel degelijk afspraken gemaakt maar de Grieken weigeren dit op te volgen en gaan gewoon lekker door met meer geld opmaken dan dat er binnen komt, ook na die lening van 350 miljard. Ze zijn al vanaf het aangaan van de voorwaarden het totaal niet op te lossen en wanneer het moeilijk wordt stappen de verantwoordelijke op en komen er weer nieuwe regeringsleiders die precies hetzelfde doen die jij en ik mogen blijven betalen omdat ze over 3 jaar weer 350 miljard nodig hebben om hun betaalautomaten te vullen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die theorie lijkt me wat al te simplistisch.

Deze professor zonder stropdas heeft vast wel een draaiboek achtergelaten.

Dat zou je inderdaad mogen verwachten van iemand op deze post maar gezien zijn plotselinge besluit van vandaag en de reden waarom lijkt het er niet op die hij er een heeft.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...