Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Wellicht na zondag a.s. emigreren naar Griekenland een optie?

Als je het mij vraagt zelfde klimaat als Spanje alleen iets mooier landschap.

En zo je reacties te wegen in dit topic vindt jij dat de Griekse regering / volk wel goed bezig is: kun je ze echt ondersteunen en persoonlijk de vruchten van hun harde werk en beleid plukken!

Waar er 2 kibbelen hebben er 2 schuld, maar hier ziet ik van een aantal personen dat die een voledig eenrichtings verkeer hanteren en tja dat is niet bepaald objectief te noemen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites


Faillissementen weten wat.

Griekenland is al een 5 keer eerder failliet geweest.

Maar Duitsland spant de kroon met 8 keer failliet gaan volgens hetzelfde artikel.

 

28 januari 2015
‘Radicaal’ worden de plannen van Syriza genoemd, de partij die afgelopen weekend overtuigend de Griekse verkiezingen won. Maar als je de geschiedenis erop naslaat, is het helemaal niet zo gek dat de Grieken nieuwe afspraken willen maken over de schuldenlast van hun land. Kwijtschelding is misschien zelfs wel de redelijkste optie. Ironisch genoeg weten de Duitsers daar alles van.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd al gedacht aan emigreren naar Griekenland.. lekker met niks erheen (op papier dan natuurlijk) en dan handje ophouden en het geld komt met bakken naar binnen... althans dat was zo.. helaas ziet het er naar uit dat de geldkraan is gestopt en dat het dus keihard werken zal gaan worden als je nu nog naar Griekenland wil emigreren. Ik had best grieks ambtenaar willen worden; de rest van je leven tegen een 'leuk' salaris je bezig houden met alleen maar 1 ding: het inkopen van pennen of gummetjes.. wereldbaan lijkt me dat zo tussen de tientallen frappe-pauzes per dag door... en met 'de rest van je leven' bedoel ik dan een 'grieks restleven' > gewoon met 53 met pensioen zoals het hoort..  en hoezo europese regels ? die lap je toch gewoon aan je laars.. of het nou gaat om het hebben van een rijbewijs, betalen van belasting, het europese rookverbod, een helm op de motor, etc etc.. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt en erop los leven. En als het fout gaat begin je gewoon keihard te roepen dat je humanitaire hulp nodig hebt.. als je dat maar massaal doet dan kan de media daar ook wat mee, want tv-programma's over zielige onderwerpen leveren kijkcijfers en dus ook weer geld op voor de omroepen en dan schieten de 'hulp-programma's' op tv weer als paddestoelen uit de grond en gaan reporters weer op zoek naar die enkeling die uit een vuilnisbak eet om daar beelden van te maken waarmee men ons weer zo gek te krijgen om geld over te maken om die 'arme' grieken te helpen. Kijk eens wat wij hun toch allemaal hebben aangedaan.. ja echt waar dat hebben wij hun aangedaan want wij hebben willens en wetens geld aan hun geleend/gegeven terwijl ze er helemaal niet mee om kunnen gaan.. hee maar wacht eens; als bekend is dat ze niet met geld om kunnen gaan wat heeft het dan in godsnaam voor nut om een inzamelingsactie te houden.. ? buiten dat ze het daar toch over de balk gooien worden wij dan weer aangewezen als de schuldigen van het maar blijven verstrekken van geld terwijl we weten dat ze er niet mee om kunnen gaan. jaja, hoe je het ook draait niet de grieken maar wij zijn de schuldigen, WIJ hebben het allemaal gedaan. Niet de grieken maar alleen WIJ. Ik heb niks tegen grieken overigens maar laat europa nou eens beseffen dat een griek geen europeaan is en dat gewoon accepteren; anders kunnen we net zo goed de euro invoeren in landen als Mali. Alle landen uit de eurozone moeten nu unaniem beslissen of er nog geld naar griekenland gaat en ik begrijp dan ook niet waarom er nog wordt vergaderd. Griekenland wat op dit moment nog steeds een land uit de eurozone is heeft toch NEE gestemd; dus dan is het klaar. Er hoeft maar 1 land NEE te zeggen en de deal gaat niet door; dus waar hebben we het dan nog over ?

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag wordt er opnieuw vergaderd en is het de ultieme deadline zegt EU-president Donald Tusk.

De vergadering zal met alle EU-landen zijn, omdat ,gesproken wordt over de gevolgen voor niet alleen de eurolanden, maar voor de hele EU'', zei Tusk

 

Als de Grieken echt in de eurozone en/of de EU willen blijven hadden ze allang met een goed plan gekomen. Alles duidt erop dat de Grieken zich eruit willen laten zetten, zodat ze het westen de schuld kunnen geven. Het wordt een Grexit en daarna een verschuiving naar het oosten. Een plan B hebben ze allang op de plank liggen. Ik ben benieuwd wat na zondag de beurzen gaan doen, de waarde van edelmetalen en de koers van de euro. Politiek is het heel interessant om te gaan zien wat er de komende maanden/jaren gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen plan.

 

Dat soort mensen leeft bij de dag.

Carpe diem.

Morgen is voor later zorg.

 

Dit is nu net het verschil tussen noordwest europa en zuidoost europa.

Gewoon een ander soort mensen met een andere kijk op t leven.

Een uitzondering daargelaten.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Grieken echt in de eurozone en/of de EU willen blijven hadden ze allang met een goed plan gekomen. Alles duidt erop dat de Grieken zich eruit willen laten zetten, zodat ze het westen de schuld kunnen geven. Het wordt een Grexit en daarna een verschuiving naar het oosten. Een plan B hebben ze allang op de plank liggen. Ik ben benieuwd wat na zondag de beurzen gaan doen, de waarde van edelmetalen en de koers van de euro. Politiek is het heel interessant om te gaan zien wat er de komende maanden/jaren gaat gebeuren.

Als de Grieken zich uit de EU willen laten zetten, hadden ze die heldere vraag toch kunnen meenemen in dat zogenaamde "referendum"?

Wie bedoel je met "het westen"?

En de Grieken hebben natuurlijk geen plan B. Hooguit optie B, maar zonder gedegen plan. Het schijnbaar groenere gras in het oosten volstaat. 

Rusland heeft helaas meer gas dan geld. Daar valt niet zoveel te geld halen als bij de EU. Maar deze Griekse regering schijnt het contact met de economische en politieke realiteit volledig kwijt te zijn. Ondanks de mooie studie-carrières.

 

Gisteren zag ik weer wat reacties uit de Baltische staten. Die zijn Griekenland echt spuugzat. Ze vinden dat Griekenland zelf geen enkele moeite doet om uit het dal te komen en ronduit stuitend hoe het land zijn veel te hoge levenstandaard op peil wil houden met geleend geld. (Waarbij de Grieken mogelijk hopen dat het achteraf wordt kwijtgescholden.)  

 

Laat Griekenland snel de Drachme weer invoeren (zonder de EU te verlaten). 

 

En dan wordt het plan D, met de D van Devalueren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een overzichtje van waar het uitgeleende geld aan Griekenland vandaan komt en hoeveel:

(De rol van de banken is dus relatief beperkt)

 

_83943903_who_owns_greeces_deb_v2_624.pn

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend is dat Italië en vooral Spanje waar zware besparingen werden doorgevoerd, ook miljarden hebben uitgeleend, waarbij ze enorme risico' s nemen.

In de hoop dat er wat aan verdiend kan worden, dat is onverantwoord bestuur, gokken met het geld van de belastingbetaler.

Dat slechts 9 van de 27 (+1) eurolanden een lening gaven aan Griekenland, stemt ook al eens tot nadenken.

aangepast door mebo870
  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel Europa is het gewoon spuugzat dat de Grieken alles hebben gedaan om hun miljarden binnen te sleuren en zelf totaal geen verantwoording willen nemen. :mad:

Ik ben van mening dat dit meer heeft gekost om met die oetlullen (sorry voor deze bewoording) steeds maar te blijven onderhandelen dan dat ze direct de deur zouden zijn gewezen met een vertrek uit de Euro. :/

Dit gaat ons nu nog veel meer kosten en we zijn vanaf half januari van TOP naar TOP gegaan om maar met die oetlullen wat aan te tobben. :confused:

Maar met wat voor een voorstellen ze nog komen ik vind zelf dat ze hun kans hebben gehad meerdere keren en nu moet er door de Eu in Brussel achter de schermen worden gewerkt aan een Grexit zodat maandag direct duidelijk een Grexit plan kan worden uitgevoerd en dan denk ik dat het allemaal wel los loopt, Niet voor griekenland want die stort zich in de afgrond en die miljarden zien we nooit meer terug maar dat wist iedereen eigenlijk al. :cry:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onderbouw dat eens, met die banken.

Er is de afgelopen dag hier een aantal keren aangegeven door wie het meeste geld is uitgeleend, en dat is de europese belastingbetaler.

 

Op dit moment zijn er termijnen welke afgelost moeten worden van het in 2010 uitgeleende geld, waarvoor ze nu geen geld hebben, en dat geld proberen ze op dit moment te lenen.

 

Die aflossingen gaan naar rato naar de verschillende europese schatkisten ofwel belastingbetalers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals de Grieken hebben helemaal geen miljarden binnengesleept dit geld ging direct weer naar de Duitse en Franse banken, dus die miljarden zijn al terug ook al zie jij daar niets van.

Tja maar dat geld hebben de Grieken wel zelf eerst opgemaakt en hun banken laten zitten met de schuld die ze zelf hebben veroorzaakt, dat die banken op hun beurt het geld leenden van andere banken in het buitenland.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderbouwen? er is de laatste dagen niets anders dan bekend geworden overal dat de Duitse en Franse banken al dat geld weer binnen hebben gekregen, misschien is het nieuws lezen een optie en dan juist niet van de EU aangezien die propaganda machine enkel toelaat wat men niet schadelijk acht.

 

Als je het nieuws in de EU leest wordt je zwaar in het ooitje genomen. Alle hulp aan de Grieken voed enkel de Duitse en Franse banken en ik denk dat Griekenland dit zat is aangezien er een geschiedenis schijnt te zijn waarbij de oorzaak andersom was en Duitsland nu niet thuis geeft.

 

Je gelooft maar wat je wilt geloven maar nieuws uit de EU neem ik met een korrel zout want daar klopt geen reet van.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ieder die het wil weten kan het weten.

De leningen van de EU, "ons geld dus" aan Griekenland daar werden de foute bankleningen aan Griekenland mee afgekocht.

Zo werden de banken weer solvabel gemaakt met geld van de Europese burgers. 

Althans de burgers van 9 Euro landen, de andere Euro landen deden even niet mee.

Nu het spaak loopt mogen ze zondag ook meepraten zodat het op een eensgezinds besluit lijkt wat er naar buiten komt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...