Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten


Helemaal mee eens. En dat geld ook zeer zeker voor de grieken, die hele manier van communceren deugt niet. Als de grieken hun zin niet krijgen dan zie je wat er gebeurt. Dan gaan ze een referendum houden waarbij moord en brand wordt geschreeuwd om vooral NEE te stemmen. Hoe halen wij als rijke westerlingen het in ons hoofd om maar niet gewoon het geld weer met bakken dat land in te schuiven.

En vandaag bewees maar weer eens hoe de grieken denken: niet ons geld terugbetalen maar ondertussen wel de gasrekening aan rusland betalen ? Laat ze zich dan lekker aansluiten bij rusland als ze die communisten zo lief hebben. En dan ook nog roepen "democratie !!" jaja, democratie mn r..... 

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe halen wij als rijke westerlingen het in ons hoofd om maar niet gewoon het geld weer met bakken dat land in te schuiven.

 

 

Dat hebben we toch zelf gedaan, alles in het werk gesteld om met een berg smeergeld Griekenland binnenboord te houden?

 

Een jaar of vijf geleden is hier voor gewaarschuwd en toch bleef de geldkraan open staan. Europa had al veel eerder zelf NEE moeten zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte economen hier zo te leze nu komen ze met voorstel om nog 3 jaar steun te kryge .

 

Gaat goed zo hele zooitje dat ze eruit gaan en het oplossen zelf , is alleen erg voor het volk dat weer bezeikt is zelfde als ned .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben we toch zelf gedaan, alles in het werk gesteld om met een berg smeergeld Griekenland binnenboord te houden?

 

Een jaar of vijf geleden is hier voor gewaarschuwd en toch bleef de geldkraan open staan. Europa had al veel eerder zelf NEE moeten zeggen.

 

Klopt, daarom kan ik er ook niet bij dat de grieken niet gewoon zegen: wij willen geen geld.

Wat ze willen nu is: wel geld, maar niet betalen.

 

Nee = Nee, als je dan als volk zo duidelijk je mening laat horen dan moet je niet toch je handje gaan ophouden. Ze hebben hun standpunt gemaakt dus laat ze dan ook lekker uit die euro stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Griekenland is een toeristisch land, de toeristische sector is genekt door de veel te dure euro.

Iets verder vliegen en men zit in Tunesië of Turkije, die landen zijn veel goedkoper, daartegen kan Griekenland nooit opboksen als ze de de Euro als munt blijven gebruiken. Wat de Grieken het beste doen,  is uit de euro stappen, de drachme terug invoeren.

En als 2de munt de Euro aanvaarden, zo heeft de toerist geen hinder van een andere munt.

Er zijn nog landen waar dat met succes gebeurt.

Dan kan men de drachme zoveel devalueren of opwaarderen als nodig.

Dan pas zal de toeristische sector en de economie terug wat beter worden

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vaak naar Griekenland geweest, zowel in de Drachme als in de Euro-tijd. In Pireaus heb ik nog Griekse kennissen wonen. Het viel mij in de Euro tijd op dat de prijzen heel erg gestegen waren. In de Drachme tijd kon je met twee personen voor 35 gulden nog een vorstelijke avondmaaltijd krijgen, met aan het eind op kosten van het restaurant nog een stuk meloen of een flinke ijscoupe. Om het compleet te maken nog een glas ouzo. De laatste keer dat ik geweest ben is een jaar of zeven geleden. Al die extratjes waren verdwenen en voor dezelfde maaltijd mocht je zomaar 60 euro gaan neerleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat ze de euro erbij naast houden want dan kunnen ze de toeristen nog geen geld aftroggelen tijdens het wisselen!

 

Griekenland is zelf schuld:

Goldman Sachs stevig geld betalen om huishoudboekje netjes eruit te laten zien, vervolgens de euro in en al het buitenlandse kapitaal was meer dan welkom en er maar lekker mooi weer mee spelen.

Totdat het bedrog ontdekt werd en ze bij bevolking en buitenlandse investering op het matje moesten komen en Leiden in last was.

Jarenlang onjuiste cijfers in de boeken gezet!!!!

Ik heb er geen medelijden mee. Je ziet het hier in Nederland ook met al die waardeloze leningen of hypotheekconstructies waar je alleen maar rente aflost en verder niets. Heel dom/armoedig Nederland stapte erin en achteraf maar janken dat ze het niet wisten en dat het dan toch niet hun schuld is want iets of iemand had ze ertegen moeten beschermen.

Nee joh, je hoort bij tig banken: doen we niet, sorry en dan wordt je bij bank x als Sinterklaas binnengehaald en krijg je alles in de kont gestoken dan ga je toch nadenken hier klopt toch iets niet?

 

@Kiekiek:

 

60 euro voor een avond uit eten en dan zeur je erover? Ga hier in Nederland maar eens vorstelijk uit eten dan ben je zo 120 euro verder.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hele euro moeten ze afschaffen. Ze roepen nu dat ze niet weten wat er gebeurt bij een GREXIT, maar wisten ze dat wel dan toen de euro werd ingevoerd ? Ook dat was 1 grote gok en we zien wat er van gekomen is. Ik denk dat een GREXIT op de lange duur helemaal niet slecht uitpakt. Voor nederland zou dat trouwens ook helemaal niet gek zijn om terug te gaan naar de gulden. Waarom zouden we willen dat een land als duitsland zo een grote invloed heeft op ons dagelijkse leven ? Hebben onze ouderen dan voor niks gevochten in de oorlog ?  Uiteindelijk is het gewoon 1 groot machtsspelletje en de grieken hebben daar nu NEE tegen gezegd en dat respecteer ik, maar als je dan die keuze maakt als griekenland dan moet je niet tegelijkertijd weer gaan bedelen om geld. Iedere keuze heeft voor- en nadelen en die hoor je dan gewoon te aanvaarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

60 euro voor een avond uit eten en dan zeur je erover? Ga hier in Nederland maar eens vorstelijk uit eten dan ben je zo 120 euro verder.

 

Het ging om het vergelijk theparasol. Als toerist ga je echt niet 3 weken achter elkaar voor 120 euro per dag aan je avondeten spenderen. En nee, ik heb het niet over chique uit eten gaan, maar gewoon ergens een tentje op de boulevard op een van de vele mooie eilanden in het land.

 

Ik kijk nog wel eens naar de prijzen van een tripje die kant op, maar dan schrik ik toch van de prijzen die ze inmiddels durven te rekenen. Vele Nederlanders vliegen niet voor niets een eindje door naar Turkije of Noord-Cyprus. Zelfs 3 weken Bali of Phuket in het hoogseizoen is nog goedkoper dan een reisje om de hoek naar Griekenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kiekiek:

 

60 euro voor een avond uit eten en dan zeur je erover? Ga hier in Nederland maar eens vorstelijk uit eten dan ben je zo 120 euro verder.

 

Op de griekse eilanden kun je buiten toeristsch gebied gewoon in een taverna voor 10 euro de man (zonder bonnetje) je echt helemaal vol eten en drinken, zolang je het maar op de griekse manier doet. Dus niet van een menukaart maar gewoon in kilo's bestellen. Een echte griek kent namelijk geen menukaart. Dus gewoon de keuken inlopen, en aangeven hoeveel je van alles wilt hebben en daar een prijs voor maken. Vervolgens ga je zitten en kan je je tot diep in de nacht vol eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga nog ff meer onzin erbij halen. We hebben het hier over het wanbetalersland Griekenland en niet over de geschiedenis of een jankerige opa die het elke verjaardag nog over zijn fiets heeft die ze nog niet teruggebracht hebben.

 

'Jankertje opa' is gefusilleerd.. daar is niks onzin aan.

Ik zal er maar verder niet op in gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Jankertje opa' is gefusilleerd.. daar is niks onzin aan.

Ik zal er maar verder niet op in gaan. 

 

Ik wel ;)

 

Een jaar of vijf geleden werd er hard gewaarschuwd dat we nooit ons geld zouden terug krijgen. Ik ben niet echt een fan van Blonde Greet, maar die was daar heel stellig in en die heeft achteraf gelijk gekregen. Het hele krediet risico is toen (en later) totaal verkeerd ingeschat. Dus ga nou niet alleen de Grieken de schuld geven. Waar twee kijven, hebben twee schuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...