Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

@Uunetwork

 

De 'arme' Griekse bevolking kon wel even de laatste dage 8 Miljard!! pinnen.. Bovendien zijn de gevallen die jij schetst de excessen die we ook in Nederland hebben. De Griekse regering en de Grieken zelf frauderen hun tenen krom, misbruiken EU subsidies en betalen geen (of veel te weinig) belasting.. Hoe lullig het klinkt, na 2 leningen en een schuldreductie is er op dat punt in Griekenland TOTAAL NIETS veranderd! Je mag mij uitleggen waarom IK harder/langer moet werken omdat een Griek lekker in de zon wil zitten.. Ik MOET het betalen (daar heeft de EU wel voor gezorgd). Waarom hoeft een Griek (die dus voor de EU gekozen heeft!!) dat dan niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zolang half nederland minimaal 2x per jaar op vakantie gaat en elke 2 jaar de auto inruilt,is er hier weinig aan de hand en neemt de NL bevolking dit voor lief.

 

Het gaat hier eigenlijk hartstikke goed.

iig met het gros van de bevolking.

 

Niemand gaat de straat op dus is er weinig aan de hand.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Je mag mij uitleggen waarom IK harder/langer moet werken omdat een Griek lekker in de zon wil zitten..

 

Dan had je naar Griekenland moeten verhuizen, dan had je heerlijk in de zon kunnen zitten. Eigen keuze die je kunt maken in deze wereld.

Maar dat doe je niet want Nederland is het beloofde land en vanuit dat land mag je op iedereen afgeven in de rest van de wereld zo schijnt.

 

Mijn buurjongen kreeg vroeger 25,- gulden zakgeld  per maand waarom ik niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurjongen kreeg vroeger 25,- gulden zakgeld  per maand waarom ik niet?

Dit is een vraag die je ook aan Tsipras kan stellen. En dan in de tegenwoordige tijd: krijgt.

En dan laat je de gemiddelde buurjongen uit buurlanden Montenegro, Albanië of Bulgarije het antwoord geven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die buurlanden zijn niet volgestopt met slechte leningen door de banken.

De banken liggen in een deuk van het lachen hoe ze het risico van de slechte leningen over hebben kunnen hevelen naar de EU burger.

Een bank schrijft zijn oninbare leningen af, daar hebben ze stroppenpot voor die naar gelang van de situatie jaarlijks gespekt wordt waardoor er minder winst is en minder belasting betaald hoeft te worden door de banken. Ook hier betaald de burger mee door derving van belastinggelden.

De Eu weet echter niet veel van bankieren, ja uitlenen zonder dekking daar zijn ze erg goed in.

De poppenkast gaat overigens rustig verder. De burger wordt al rijp gemaakt om te accepteren dat de klucht verder gaat.

Nieuw geld voor Griekenland, minstens 50 miljard de eerste drie jaar en de oude oninbare schulden worden niet geint of kwijt gescholden. 

Een toekomst visie is er niet, de EU koopt uitstel en hoopt op een wonder om de €€ te redden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leven van de EU burger gaat steeds sneller naar proberen te overleven op deze manier. De Griekse burger die nu leeft zal dit de rest van zijn leven in pure armoede moeten doen dankzei een zooitje ongeregeld geld graaiende idioten.

Die komen straks gewoon naar Nederland, want er is nog plaats genoeg hoor!!!!!!!!!!

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu één van de vele beloofde voordelen die de EU ons oplevert.

Niet zeuren, de leiders van de verschillende landen hebben beslist, wil je ook wat te vertellen hebben verhuis je maar naar Griekenland maar beter af ben je in Zwitserland die raadplegen het volk al wat langer.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Uunetwork

 

Je mag mij uitleggen waarom IK harder/langer moet werken omdat een Griek lekker in de zon wil zitten.. Ik MOET het betalen (daar heeft de EU wel voor gezorgd). Waarom hoeft een Griek (die dus voor de EU gekozen heeft!!) dat dan niet??

En daar zie je het helemaal fout. Dat we langer moeten doorwerken komt niet door Griekenland maar is gewoon europees beleid. Je ziet het overal ingevoerd worden. Eerst in Duitsland en daarna volgt gewoon de rest. 

 

En je weet de helft nog niet van al die dictaten (dictaat is afgeleide van dictatuur) die er nog liggen die de landen nog moeten doorvoeren. Je ziet het op alle fronten dat er euro's van de europeese bevolking word gejat.

 

Een dictaat die er voor Nederland ligt is de prijs van LPG. Volgens de leiders in Brussel is het mooi dat men hier zoveel op LPG rijd want dat is immers beter voor het millieu. Maar volgens die zelfde leiders mag het niet zo zijn dat de bevolking daardoor goedkoper uit is. Dus ligt er een mandaat om de prijs van de LPG dermate te verhogen dat deze gelijk komt aan de benzine.

Daar hoor je in Nederland dus helemaal niets van maar gelukkig luister ik nog wel eens naar buitenlandse (België) radiostations waar ik het maar mooi even hoorde.

 

Ik ben het met de meeste reacties hier in dit forum met Penthe eens. Dit Europa waar het alleen maar om poen gaat wil ik niet. Ik wil 1 Europa voor alle burgers van Europa. Denk hierbij aan dat er dus een standaard moet gelden qua welvaart die voor elke burger gelijk is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Grieken hebben hun schuld al zo ongeveer een keer afbetaald via de woekerrente die van hen gevraagd wordt.

Vroeger werden figuren die een dergelijke woekerrente eisten als boeven gezien maar tegenwoordig vindt men dat heel normaal.

Een volk is arm en heeft schulden á 14% rente, dus leen je dat volk geld á 14% om de rente te voldoen zodat het nog meer schuld heeft, etc., etc.

Hoe smerig kun je zijn als woekeraar.

 

Dit even los van een stelletje Griekse magnaten die dezelfde filosofie aanhangen en hun miljarden echt wel veilig hebben gestald.

Maar het gewone volk moet bloeden.

Bah! :sick:

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die hoge rente hebben ze aan zichzelf te danken omdat ze een reputatie hebben om failliet te gaan.

In geval van Griekenland is het niet een kwestie van woekeraars die de hoge rente wel zien zitten maar doordat ze

de boel voor de zoveelste keer belazert hebben. Met bewust fiks foute cijfers investeerders aantrekken, de boel opsoepperen en als de waarheid aan het licht komt over de echte cijfers is het toch niet raar dat investeerders eieren voor hun geld kiezen.

Wie bedriegt hier nu wie. Feitelijk moet je helemaal niets met Griekenland willen want als ze de kans krijgen draaien ze je een loer.

Met alle noodsteun die reeds ontvangen is hebben ze idd voornamelijk hun bestaande leningen geherfinancierd waardoor faillissement weer poosje uitgesteld is geworden. Inmiddels is de volgende deadline bereikt.

Hoe nu verder? Het enige waarom ze Griekenland erbij willen houden is omdat er altijd tegen de buitenwacht geroepen is dat geen enkel euroland uit de euro gaat. Als Griekenland dat wel gebeurt dan heeft dat grote gevolgen voor de Euro als munt. Dan gaat er flink mee gespeculeerd worden en dat wil je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een complete onzin. Op 1 juli zijn ze voor het eerst sinds al die jaren hun betalingsverplichting niet kunnen nakomen.

 

Met 14 procent rente hebben ze na 7 jaar al het hele geleende bedrag alleen in rente al betaald. In feite gewoon pure oplichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...