Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik vind wat in onderstaande link op 9 Juli werd geschreven geloofwaardiger dan heel veel andere geschreven nieuws.

 

http://www.duurzaamnieuws.nl/niet-de-grieken-liegen-maar-onze-eigen-leiders/

En ook zo ter zake kundig, een vereniging voor windmolens en zonnepanelen, die weet hoe het precies in Griekenland zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Point taken, in dit onderwerp staat ook behoorlijk wat onjuist gebleken informatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind wat in onderstaande link op 9 Juli werd geschreven geloofwaardiger dan heel veel andere geschreven nieuws.

 

http://www.duurzaamnieuws.nl/niet-de-grieken-liegen-maar-onze-eigen-leiders/

 

Dat over die pensioenen in dat artikel is voor mij in elk geval al aantoonbaar onjuist:

 

http://daskapital.nl/2015/04/kijk_hoe_vroeg_de_grieken_met.html

 

Het is maar net wat je graag wilt geloven. Cijfertjes kun je altijd op heel veel manieren uitleggen en interpreteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal domweg keiharde euro's verdiend moeten gaan worden met werk en arbeid.

 

Geen hond die daar eens aandacht aan gaat besteden,

 

Griekenland moet het van oudsher hebben van toerisme en scheepvaart. 2 marktsegmenten die nog steeds niet uit het dal zijn.

Verder zijn ze rijk aan olie en ertsen, als ze daar nu eens werk van gaan maken...

En als ze daarnaast eens binnenlandse vervanging proberen te zoeken voor al de producten die ze overvloedig importeren houden ze onder de streep meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat over die pensioenen in dat artikel is voor mij in elk geval al aantoonbaar onjuist:

 

http://daskapital.nl/2015/04/kijk_hoe_vroeg_de_grieken_met.html

 

Het is maar net wat je graag wilt geloven. Cijfertjes kun je altijd op heel veel manieren uitleggen en interpreteren...

als het Duits leest of Duits klinkt is het voor mij al ongeloofwaardig, daarom zei ik ook al dat de door mij geplaatste link voor mij geloofwaardig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Verder zijn ze rijk aan olie

 

Gelijk maar even gekeken of dit klopt, ik zit 'nogal' in de olie ;)

 

Greece has 10 million barrels of proved oil reserves as of 1 January 2011. Greece's oil production stands at 7,946 barrels per day (bbl/d),[8] ranked 90th, while it exports 181,600 bbl/d (57th)[8] and imports 496,600 bbl/d (25th).[8]

 

De dagelijkse wereldconsumptie ligt momenteel rond de 94 miljoen barrels per dag.

 

Zelfs toekomstige boringen naar mogelijke vindplaatsen bieden niet echt soelaas:

 

In 2011 the Greek government approved the start of oil exploration and drilling in three locations within Greece,[9] with an estimated output of 250 to 300 million barrels over the next 15 to 20 years.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Greece#Oil_and_gas

 

De griekse bewezen reserves en produktie zijn echt marginaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De griekse bewezen reserves en produktie zijn echt marginaal.

Als je zo de hele checklist aan Griekse potentie af gaat, hou je dus niks over?

 

Thuis zouden we zeggen: alle beetjes helpen. Door ook de beetjes gelijk maar weg te strepen komt Griekenland er sowieso niet. Waar is de inzet?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het artikel eindigt met de conclusie, dat wanneer dit op de "Griekse" manier wordt aangepakt, het een verloren zaak is,

 

Dat zegt alles!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast alle voorbije EU-leningen die Griekenland heeft gehad, heeft het ook een schat aan knowhow vanuit de EU aangeboden gekregen inclusief mankracht en experts om de grote problemen op te lossen. Zoals het opzetten van een degelijk belastingsysteem.

 

Griekenland heeft die hulp steeds categorisch geweigerd. Mogelijk vindt Griekenland ALLE geboden hulp vernederend. 

 

En dan houdt het op. De sleutel ligt bij de Grieken. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast alle voorbije EU-leningen die Griekenland heeft gehad, heeft het ook een schat aan knowhow vanuit de EU aangeboden gekregen inclusief mankracht en experts om de grote problemen op te lossen. Zoals het opzetten van een degelijk belastingsysteem.

 

Griekenland heeft die hulp steeds categorisch geweigerd. Mogelijk vindt Griekenland ALLE geboden hulp vernederend. 

 

En dan houdt het op. De sleutel ligt bij de Grieken.

 

dan maar BYE BYE GREXIT

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat op dit moment echt speelt is gegeven dat de Grieken heel goed weten een NAVO lid te zijn.

Amerika maar ook Europa willen ze dus niet kwijt, als schakel tussen Europa en het Middenoosten, en daar wordt nu gewoon misbruik van gemaakt door de Grieken. Griekenland exit, basis van Kreta af. (Het mag geen chantage heten.)

post-51681-0-85643300-1436712766.jpg

post-51681-0-99230500-1436712792.jpg

post-51681-0-37687600-1436712809.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gelezen, maar het gaat hier niet om bewezen reserves, maar potentiele hoeveelheden die misschien gevonden zouden kunnen worden. Dan nog is het de vraag of het economisch rendabel is.

 

Met Polen en Oekraine zijn ze recent ook gruwelijk de mist ingegaan, door te investeren op basis van aannames.

 

Ik hou me liever bij de harde feiten en die zeggen dat Griekenland niet of nauwelijks iets produceert en altijd op dat punt een importerend land zijn geweest en altijd zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...