Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Verkeerde instelling.

 

Griekenland behoort er alles, alles aan te doen om op eigen benen staan.

Handen uit de mouwen, en niet: achterover leunen en cashen!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Gelezen, maar het gaat hier niet om bewezen reserves, maar potentiele hoeveelheden die misschien gevonden zouden kunnen worden. Dan nog is het de vraag of het economisch rendabel is.

 

Met Polen en Oekraine zijn ze recent ook gruwelijk de mist ingegaan, door te investeren op basis van aannames.

 

Ik hou me liever bij de harde feiten en die zeggen dat Griekenland niet of nauwelijks iets produceert en altijd op dat punt een importerend land zijn geweest en altijd zal blijv

 

 

Niet zomaar potentiële hoeveelheden.

Seismic surveys door PGS geven aan dat er gas/olie (koolwaterstoffen) aanwezig zijn.

En die gooien hun naam niet zomaar te grabbel door zomaar wat te roeptoeteren.

 

http://www.pgs.com/Pressroom/Calendar_of_Events/Campaigns/2014/MultiClient-Newsletter/Middle-East-Newsletter/Greece---2nd-International-Licencing-Round-2014/?_cldee=cGFtZWxhLnJpc2FuQHBncy5jb20%3d

 

 

 

de 2e vraag blijft inderdaad of het economisch haalbaar.

Wat van een aantal factoren afhankelijk is. 

Maar die vraag kan op gelost worden door een aantal proefboringen uit te voeren.

 

1 voordeel hebben ze op het moment.

Er staan meer dan genoeg  rigs stil op het moment dus de huurprijs voor die dingen zijn nog niet meer de helft ten opzichte van 3 jaar geleden

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zomaar potentiële hoeveelheden.

Seismic surveys door PGS geven aan dat er gas/olie (koolwaterstoffen) aanwezig zijn.

En die gooien hun naam niet zomaar te grabbel door zomaar wat te roeptoeteren.

 

Zolang er nog geen druppel gevonden is, blijft het gaan om potentiele hoeveelheden en zeker geen bewezen reserves.

 

PGS gaf al eerder al aan dat er in Polen (maar ook in Roemenie) een enorme hoeveelheid schaliegas onder de grond zou zitten. De werkelijkheid was dat er economisch niets uit de grond was te halen en alle gasboringen voor niets zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik dat ook aan gegeven in het 2e gedeelte van mijn bericht.

Wat je niet citeert.

 

Dat proefboringen uitwijzen of ze economisch haalbaar zijn of niet.

De seismic van Polen gaf inderdaad ook aan dat koolwaterstoffen te vinden waren.

 

Sterker nog dat is er ook gevonden.

Echter de kwaliteit/ hoeveelheden produceer baar gas zijn niet economisch haalbaar.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog een kleine extra.

 

Niet produceer baar kan ook inhouden dat het gas/olie prima is.

Maar niet uit het gesteente gehaald kan worden.

Omdat het niet poreus genoeg waardoor de doorstroming door het gesteente niet voldoende is.

Kan men wel weer oplossen door eerst chemicaliën naar beneden te pompen of het reservoir te fracken.

Maar ook dat brengt kosten met zich mee.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fracken op zee lijkt me echt om enorme vervuiling vragen, in Europa op land is het al zo ongeveer not done. Evengoed is de enige juiste manier proefboringen doen. Probleem op dit moment is dat de oileprijs dermate laag is dat er amper nog gezocht wordt naar nieuwe velden en als die al gevonden worden, gaat het echt om kleine veldjes of onconventionele bronnen. Als ik Griekenland was zou ik zeker niet op grote inkomsten gaan rekenen. Zit er een groot veld onder de zee, dan was die allang gevonden en aangeboord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar als je geen geld meer hebt zijn ook reguliere kleinere inkomsten welkom, en daar schort het in de Griekse manier van denken aan.

Je hand ophouden bij de burgers van Europa is toch veel gemakkelijker?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet 1 belangrijke reden waarom bepaalde velden nog niet zijn aangeboord.

En dat is de technische mogelijkheid om ze aan te boren.

Waar dat jaren geleden nog niet mogelijk was is die mogelijkheid er nu wel.

Alleen betekend dat ook dat er veel geld geïnvesteerd moet worden om zo'n put te boren.

 

En om dan maar weer on topic te gaan dat geld voor de investeringen heeft Griekenland niet en ook andere geldschieters staan daar niet om te springen.

Die steken liever geld in makkelijk te boren putjes. Maar helaas zijn daarvan de meeste wel geboord.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen praten we vanochtend over 74 Miljard Euro extra noodsteun, om het huidige gat te dichten.

Dat was gisteren,

 

Vandaag, vanavond gaat het ondertussen om een bedrag van 82 tot 86 Miljard Euro.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan wie richt je dit nou: aan de EU of aan de Griekse regering(en)?

Je moet dit artikel wel even in de juiste context plaatsen, en niet te onpas aanhalen om daarmee de EU in een bepaald daglicht te zetten t.a.v. Griekenland.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn gewoon de woorden van de Paus en die zijn 100% correct, dat jij er voor de zoveelste keer weer een draai aan wilt geven kan ik weinig aan doen.

 

Ik heb alles wat er te zeggen valt en viel van mijn kant al gezegd en ook via links aangegeven en nu gaat ik er hier mee stoppen en wacht af van wat er verder gaat gebeuren omtrent de treurige zaak Griekenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om dan maar weer on topic te gaan dat geld voor de investeringen heeft Griekenland niet en ook andere geldschieters staan daar niet om te springen.

Die steken liever geld in makkelijk te boren putjes. Maar helaas zijn daarvan de meeste wel geboord.

 

Inderdaad en een booring kost al een paar miljoen euro, zonder enige zekerheid dat die raak is, laat staan een groot veld zou zijn.

 

Met de infrastructuur is veel sneller en makkelijker geld te verdienen, wat dat betreft ligt Griekenland heel gunstig ingeklemd tussen Azie en Europa. De Chinezen en Russen hebben niet voor niets grote belangstelling om daarmee verder aan de slag te gaan, wat voor de Grieken ook heel goed is voor de werkgelegenheid, denk maar aan havenpersoneel en de transportsector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Met de infrastructuur is veel sneller en makkelijker geld te verdienen, wat dat betreft ligt Griekenland heel gunstig ingeklemd tussen Azie en Europa. De Chinezen en Russen hebben niet voor niets grote belangstelling om daarmee verder aan de slag te gaan, wat voor de Grieken ook heel goed is voor de werkgelegenheid, denk maar aan havenpersoneel en de transportsector.

 

 

Dit zit dus nu een van de Europese onderhandelings eisen (luchtvaart, spoorwegen, havens, etc.) 50 miljard om die als onderpand te laten fungeren in een appart fonds dat door Europa zal worden beheerd, puur strategie dus.

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zit dus nu een van de Europese onderhandelings eisen (luchtvaart, spoorwegen, havens, etc.) 50 miljard om die als onderpand te laten fungeren in een appart fonds dat door Europa zal worden beheerd, puur strategie dus.

En dat mag je volgens mij als zelfstandig land nooit laten gebeuren! Maar ja, zelfstandig... door de EU toetreding zit je onder het juk van een aantal machthebbers uit brussel die alleen eigenbelang zien, en zelfstandigheid is dan heel erg ver te zoeken.

 

De hoop blijft dat het EU monster met de belachelijke euro-draak nu eindelijk sterft... de laatste stuiptrekkingen zijn er uiteraard nog steeds, en een beest in nood maakt gekke sprongen, dat mag duidelijk zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...