Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

 

Jij koopt dus een brood van 2 euro, terwijl de concurrent het zelfde brood voor 1 euro verkoopt?

 

Inderdaad, dat doe ik. In de eerste plaats is het niet hetzelfde brood. Maar ik laat bijvoorbeeld het onderhoud aan mijn huis door lokale ondernemers doen, en niet door Polen of Bulgaren. Zo bevorder ik de lokale economie van mijn dorp. En dat betaalt zich terug door een rijk sociaal dorpsleven doordat diezelfde ondernemers weer verschillende evenementen sponsoren.  Bij ons geen schilderswijk toestanden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja Psychosammie, wie er met domheid te koop loopt is een vraag die jij alleen voor jezelf kan beantwoorden... maar als jij graag hetzelfde brood voor het dubbele koopt is dat uiteraard jouw goede recht. Daar ga ik niet over... maar IK doe dat niet. Ik koop ook waar het het goedkoopste is voor de kwaliteit die ik wil voldoende vind... en dat is inderdaad in China, maar ook in Duitsland of Engeland... of 'elders', maar niet vaak hier in Nederland.... Dat de Nederlandse retailer dan niets verdient zal mij worst wezen, dan moet die maar met een betere prijs komen, want van zodra iets dezelfde prijs heeft als hier koop ik het in het Buitenland.

Het geld wat ik heb is vergaard met Bloed, Zweet en Tranen... en ik wil zeker niet werken tot 67, maar ruim voor de 60 zal ik stoppen.... daar heb je dan geld voor nodig, wat je alleen kan krijgen door een strak uitgavenbeleid.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je in Griekenland gaan wonen. Kan je al veel eerder met pensioen :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is wel erg kortzichtig, vooral de Nederlandse retailer niets laten verdienen. Zo ontstaan er nog meer faillissementen, nog meer werklozen.. Wat denk je dat dit uiteindelijk voor je eigen portemonnee gaat doen dan. :cool:

 

Daar heb je gelijk in, maar de oorzaak is al die multinationals die zo nodig hun produktie naar lagelonen landen wilden verplaatsen. Ze konden er vervolgens op wachten dat die lagelonen landen zo slim waren om hun geproduceerde produkten rechtstreeks hier te gaan aanbieden in plaats van via onze retailers. Hier wil ook een groothandel en vooral de belastingdienst er flink aan meeverdienen.

 

Zo kocht ik recent een originele iPhone rechtstreeks in China in plaats van via de lokale telefoonboer die het driedubbele moet rekenen om quite te spelen. Mijn 'winst' kan ik hier lokaal weer spenderen wat dan wel naar de middenstanders gaat. De grote verliezer is dan .... de belastingdienst ;)

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op termijn zal iedereen hier in Europa, de grote verliezer worden.

Meer en bedrijven gaan hier dicht, omdat ze de concurrentie met China niet aankunnen.

Dat ligt aan ons koopgedrag, hebben we een nieuwe TV nodig of een Ipod, dan kopen we liever iets dat  in China geproduceerd werd, veel goedkoper dan iets dat hier geproduceerd werd, dat het na 2 jaar al stuk is, Pfff dat is bijzaak.

Hierbij vergeten we een cruciale zaak, de Chinezen verschepen spullen naar hier, en wij domme Europeanen verschepen ons geld naar ginder.

Dat is geld dat nooit meer terug komt, dat word ginder geherinvesteerd in nieuwe bedrijven die ons nog meer gaan beconcurreren.

En dan komt de dag dat de meerderheid hier werkloos is, zijn huis heeft moeten verkopen en dat alle spaarboekjes leeg zijn.

En wat dan ?

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En dan komt de dag dat de meerderheid hier werkloos is, zijn huis heeft moeten verkopen en dat alle spaarboekjes leeg zijn.

En wat dan ?

 

Dan kloppen we aan in Brussel voor noodsteun  :D

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar laten we niet afdrijven van de kern van de zaak.

En die is dat Griekenland de financien inclusief de belastingheffing niet op orde heeft.

Daardoor moet men o.a. zoveel lenen van de eu.

 

En achteraf wreekt zich dit, zoals we nu zien. De levenstandaard en de staat Griekenland zijn vastgelopen.

Syriza leeft op een denkeiland.

 

Griekenland had naast de afgelopen twee leningen ook heel veel immatariele hulp en expertise kunnen krijgen om noodzakelijke infrastrukturen op te zetten om binnenlands miljarden te kunnen generen.

 

Die eu hulp is steeds categorisch geweigerd en de leningen zijn opgegaan aan consumptie.

 

Griekse instituties zoals vakbonden snappen kennelijk nog steeds niets van boekhouden. Daardoor hebben zij zelf het land naar de afgrond geleid.

 

Ondertussen hadden ze bij wijs beleid het land al veel verder op de rails kunnen hebben. Op eigen kracht en met toenemend respect en waardering van andere landen.

Maar die weg heeft men nadrukkelijk niet willen kiezen.

En nu klaagt Griekenland over vernedering. Hoe kan dat toch?

 

De wal keert het schip, zeggen we hier dan.

 

Als Griekenland nou eens een begin maakte met een eigen huishoudboekje, dan zien we daarna wel weer.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Griekenland heeft een veel grotere schuldvermindering nodig dan de eurolanden overwegen te geven, stelt het Internationaal Monetair Fonds. De schuldenlast is voor het land niet meer op te brengen, staat in een analyse van het IMF.

De analyse is gisteren naar de eurolanden gestuurd, enkele uren nadat in Brussel overeenstemming was bereikt over Griekenland. Volgens het IMF is de financieel-economische situatie van Griekenland in de laatste weken dramatisch verslechterd, onder andere door de sluiting van de banken. De staatsschuld zal daardoor oplopen tot bijna twee keer de omvang van de Griekse economie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op termijn zal iedereen hier in Europa, de grote verliezer worden.

Meer en bedrijven gaan hier dicht, omdat ze de concurrentie met China niet aankunnen.

Dat ligt aan ons koopgedrag, hebben we een nieuwe TV nodig of een Ipod, dan kopen we liever iets dat  in China geproduceerd werd, veel goedkoper dan iets dat hier geproduceerd werd, dat het na 2 jaar al stuk is, Pfff dat is bijzaak.

Hierbij vergeten we een cruciale zaak, de Chinezen verschepen spullen naar hier, en wij domme Europeanen verschepen ons geld naar ginder.

Dat is geld dat nooit meer terug komt, dat word ginder geherinvesteerd in nieuwe bedrijven die ons nog meer gaan beconcurreren.

En dan komt de dag dat de meerderheid hier werkloos is, zijn huis heeft moeten verkopen en dat alle spaarboekjes leeg zijn.

En wat dan ?

 

We zijn domweg te duur, dus uiteindelijk gaan we die slag verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'winst' kan ik hier lokaal weer spenderen 

 

Heel goed, maar vergeet dan ook vooral je lokale (en misschien iets duurdere.. ) bakker niet ;)

 

Dat ligt aan ons koopgedrag, hebben we een nieuwe TV nodig of een Ipod.... 

 

En daarmee sla je mijns inziens de spijker op zijn spreekwoordelijke kop. Zijn we echt wel die nieuwe tv of I-pod nodig ? Wees nu eerlijk, we vertonen tegenwoordig toch allemaal haantjes gedrag. Heeft de buurman verderop in de straat een nieuwe tv met de nieuwste snufjes, dan kan je toch tegenwoordig niet meer achterblijven.  :/ 

Als je het kan betalen, geen probleem natuurlijk. Je geld uitgeven komt alleen maar ten goede aan de economie. Maar wees dan wel slim genoeg om daarmee ook een Nederlandse retailer te steunen.

 

Ik kan Psychosammie alleen maar gelijk geven hoor.

Zijn voorbeeld is dan wel lokaal gezien, maar dat werkt natuurlijk landelijk precies net zo.

Wil je je eigen economie een boost geven, dan zal je er zelf in moeten (en willen…) investeren,

en niet al je geld naar het buitenland moeten brengen. Al betekent dat, dat je af en toe iets duurder uit bent.

 

Wil je dat niet, prima, maar ga dan straks ook niet klagen als je zuurverdiende en zorgvuldig bijeen gespaarde centjes voor je "ouwe dag" helemaal niets meer waard zijn.  :cool: 

Dat kan toch niet de bedoeling zijn…

 

Maar waar hebben we het nu eigenlijk over, momenteel is de Griekse bevolking de enige grote verliezer. Mensen die onnodig sterven, omdat ze simpelweg hun dokterskosten niet kunnen betalen en hun familie niet met schulden willen opzadelen. Hoe triest is dat...  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan Psychosammie alleen maar gelijk geven hoor.

Zijn voorbeeld is dan wel lokaal gezien, maar dat werkt natuurlijk landelijk precies net zo.

Wil je je eigen economie een boost geven, dan zal je er zelf in moeten (en willen…) investeren,

en niet al je geld naar het buitenland moeten brengen. Al betekent dat, dat je af en toe iets duurder uit bent.

 

 

Het punt is dat het niet iets goedkoper is, maar veel goedkoper.

 

Ik zocht een iPhone en kwam hem hier in Nederland tegen voor 300 euro.

 

Exakt dezelfde foon inclusief verzendkosten kost daar slechts 100 euro.

 

Het verschil van 200 euro hou je domweg in eigen zak, verbras je niet richting belasting en kan je hier heel wat leuks voor doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen is Griekenland nu officieel een.....

 

bodemloze put!

 

Hetgeen betekent dat ze nu tot in lengte van dagen aan het Euro infuus hangen.

De geschiedenis kent helaas slechts een oplossing om dit te beëindigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...