Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

@kiekiek

 

Je snapt het niet echt he? De prijs van die iPhone wordt volledig bepaald door Apple. Niet door retailers en ook niet de belastingdienst. Grote bedrijven hebben per werelddeel en soms per land een prijsbeleid. Ze vinden dat jij die 300 wel kan betalen. Als dat je niet aanstaat doe je er beter aan niets van Apple te kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kwijtschelding volledig schuldenlast zoals ook met Duitsland gebeurt is na de tweede wereldoorlog

Bezwaar is dat er dan nog meer landen hun vingertje opsteken :(

En ik gun het de Grieken absoluut niet en dat hebben ze te danken aan hun bedrog, corruptie, passieve houding tav schulden probleem en het enkel consumeren van de eerdere leningen zonder daarmee structureel naar een oplossing toe te werken.

 

Bah!

 

Liefst laat je ze verrekken want stel nu dat het ons gebeurt was dan weet ik wel hoe er gereageerd was geworden door ze: jammer zeg, nee wij hebben ook geen cent te makken, maar anders hadden we uiteraard graag de helpende hand toegestoken!

 

Succes ermee he en als er wat is laat het maar weten misschien kunnen we met kleine dingen helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Griekenland heeft een veel grotere schuldvermindering nodig dan de eurolanden overwegen te geven, stelt het Internationaal Monetair Fonds. De schuldenlast is voor het land niet meer op te brengen, staat in een analyse van het IMF.

 

En waarom zouden we ze extra willen helpen?

Als beloning voor decennialang list, bedrog en doofheid voor waarschuwingen, adviezen en uitgestoken eu handen?

Wie gedroegen zich al die jaren hooghartig en wie werden er de facto vernederd?

 

Zoals de Griekse waard is, vertrouwt hij zijn eu clubleden, zullen we maar zeggen.

Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen wordt onze pensioenpremie weer verhoogd.

Terwijl de leeftijd verder omhoog gaat.

Wie zegt dat je 67 of 68 wordt?

Je leven lang dokken en als je met veel geluk nog gezond bent en die leeftijd over 25 of 30 jaar bereiken mag..wat is er dan nog over van het pensioen?

 

Laat ze daar hun eigen boontjes maar doppen net zoals wij moeten.

 

Je kunt niet altijd op de pof leven.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiekiek

 

Je snapt het niet echt he? De prijs van die iPhone wordt volledig bepaald door Apple. Niet door retailers en ook niet de belastingdienst. Grote bedrijven hebben per werelddeel en soms per land een prijsbeleid. Ze vinden dat jij die 300 wel kan betalen. Als dat je niet aanstaat doe je er beter aan niets van Apple te kopen.

 

Dan zou je inderdaad de keuze kunnen maken niets van Apple te kopen. Je kan ook de keuze maken om diezelfde Apple te gaan importeren uit een werelddeel waar de verkoopprijs aanzienlijk gunstiger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen wonder dat de eu Griekenland en Tsipras niet vertrouwt.

Nu beweert hij op de Griekse ERT opnieuw dat hij niet in het akkoord gelooft.

Dat belooft wat als hij premier blijft.

 

En opnieuw beklaagt Tsipras. zich over eu chantage en wantrouwen. Hij begrijpt er niks van.

 

Maar over de doelstellingen van het akkoord hoor je hem niet. Begrijpt hij misschien ook al niet.

 

We gaan nog wat beleven met deze premier.

Visie en veel diepgang lijkt hij in ieder geval niet te hebben.

 

Hij is een levende bevestiging van de conclusie dat de eu niks anders rest dan Griekenland dan maar in de houtgreep te nemen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hij is een levende bevestiging van de conclusie dat de eu niks anders rest dan Griekenland dan maar in de houtgreep te nemen.

 

Je praat de wraak praatjes van Verhoffstadt na en daar gaan we dus niets mee bereiken eduard, alleen maar een versnelling van het volledige vertrek van Griekenland uit de eurozone, de eu en de Navo. Als dat je intentie is, ga dan vooral zo door, de Grieken zullen je alleen maar dankbaar zijn, net als de Russen en de Chinezen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik dat stukje nou net ook gezien te hebben. Vertel er dan ook eerlijk bij dat Tsipras zegt dat het akkoord onder druk tot stand is gekomen.

Doet dat wat af aan het feit dat hij wederom het volk een negatief advies geeft, dan?

En natuurlijk is het akkoord onder druk tot stand gekomen. Onder druk van de omstandigheden!

Of staat de rest van de eu niet onder druk om Griekenland nog maar een keer te helpen terwijl er eigenlijk weinig goede boekhoudkundige redenen voor te verzinnen zijn.

 

Dat gezeur van Tsipras en zijn partij over druk geeft alleen maar aan dat zij niet veel snappen van de situatie waarin zij verkeren. DAT is namelijk de druk. Niet de eu. Die is slechts de boodchapper en in menige ogen de barmhartige samaritaan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je praat de wraak praatjes van Verhoffstadt na en daar gaan we dus niets mee bereiken eduard, alleen maar een versnelling van het volledige vertrek van Griekenland uit de eurozone, de eu en de Navo. Als dat je intentie is, ga dan vooral zo door, de Grieken zullen je alleen maar dankbaar zijn, net als de Russen en de Chinezen ;)

Tja, dat zijn je eigen hersenspinsels misschien, maar dat geeft jou nog niet het recht mij namens anderen behalve jezelf in een bepaalde hoek te drukken.

Ik heb jou ook steeds in je waarde gelaten. Ieder zijn opvatting. Laten we de toon respectvol houden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook gehoord dat Tsipras onder massieve druk gezet zou zijn om het zgn akkoord te accepteren.

Als ik hem geweest was had ik dat nooit gedaan.... het akkoord is volgens mij alleen goed voor bepaalde EU landen die er geld in ruiken op een of andere manier.  Ikzelf heb er nooit in geloofd dat het een goed plan is, en dat zien ze in Griekenland ook... Ik zou het vreemd vinden als het parlement daar zoiets zou goedkeuren. de belofte was om GEEN EXTRA bezuinigingen meer te implementeren.... want dat hebben ze erg goed begrepen, op die manier komt het land er nooit meer bovenop!

Het beste is Uit de Euro, en Uit de EU en meer toenadering zoeken tot Rusland. (Via BRICS, waarover ik een paar dagen geleden al een heel stuk hoorde op de tv) Ik denk dat er op die manier veel winst te behalen is voor Griekenland.

De tijd zal leren wat er gebeurt... de Euro en ook de EU heeft zijn langste tijd wel gehad denk ik, de mensen zullen nu bijna allemaal wel gaan inzien dat het project al lang mislukt is, en nu ten grave gedragen dient te worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat gewoon te ver, veels te ver. Lees dit eens. http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/krugman-eurolanden-zijn-gek-geworden

 

En ik ziet hier in dit draadje van bepaalde personen gewoon haat berichten naar de Grieken, tja dat is wat je krijgt als je de EU propaganda neemt als zoete koek. Als je je medemens niet lief kunt hebben en ze ook niet kunt vergeven en dan ook nog hun leven onmogelijk maken ben je het zelf het leven niet waard.

 

Waarom moet dat allemaal zo, waarom ales totaal vernietigen tewijl het ook anders kan? Waarom moet er altijd persee verdiend worden aan hulp? "hulp" betekend toch heel iets anders.

 

Kijken mensen wel eens in de spiegel? Of denken ze wel eens na over wat als iedereen de rug naar mij toekeert hoe zou mijn leven er dan uitzien? Schijnbaar niet verder dan de neus lang is. Wat een dikke levensfaal is dit zeg.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...