Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

De democratie is allang begraven, getuige de uitslag van het Nederlandse, Franse en Ierse EU referendum.

 

Het volk koos NEE en de regering koos JA. Dat is geen democratie meer. Het Griekse referendum bewijst dat opnieuw.

 

Wat vannacht en van de week gebeurd is met Griekenland is slechts het kopen van wat extra tijd, een uitstel van executie.

 

Het spel rond Griekenland is nog lang niet afgelopen en zal zich weer gaan herhalen.

 

Ook Rutte heeft zijn kiezers bedrogen (geen geld meer voor Griekenland), wie dat niet erkent is echt stekeblind.

 

Ik dacht dat Rutte zijn kiezers niet had bedrogen want het geld gaat naar de Duitse en Franse banken en nog wat voor de ING.

Alleen voor de vorm loopt de betaling via Griekenland maar die krijgen er niets van.

Ze hadden het net zo goed meteen aan Duitsland en Frankrijk en ING kunnen betalen dan zijn al die omwegen niet nodig.

Maar we zijn het geld wel kwijt.

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat in Rusland het salaris van de mensen daar aangepast wordt aan het inflatiecijfer. :D

 

Mijn salaris krijg ik in AED Dirham en die is direkt gekoppeld aan de US$.  De koers is 1 US$ = 3,67 Dirham. Die omrekeningskoers is altijd hetzelfde en veranderd nooit. Dus in feite word ik in US$ betaald.

Dat doen ze in de rest van de wereld ook lang niet overal, IJzerbout.  Dat is een van de voordeeltjes die wij hebben, en waar je wel wat aan hebt.  Bij deflatie moet dat 3 maanden na elkaar gebeuren om je salaris te laten dalen.... ook  al gehad uiteraard.

 

In jouw geval kan dat ook wel nadelig zijn, als  de Dirham plots veel meer waard wordt dan de oorlogsgevoelige US Dollar..., want dan krijg je significant minder geld op  de bank waardoor je minder inkomsten hebt in lokale munt. Maar aan de andere kant kan dat ook voordeel opleveren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat kan niet gebeuren want de UAE dirham is aan de US$ vast gekoppeld (Pegged). Gaat de dollar omhoog, gaat de dirham mee omhoog en omkeerd. De omrekeningskoers is altijd gelijk. (AED 3,67 voor 1 US$)

 

Since November 1997, the dirham has been pegged to the 1 U.S. dollar = 3.6725 dirhams, which translates to approximately 1 dirham = 0.272294 dollar.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Arab_Emirates_dirham

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat wist ik niet, ik vergeleek het schommelen van de wisselkoers zoals dat het geval is tussen de dollar en de Zweedse kroon om maar een willekeurig voorbeeld te nemen.

 

Ik las jouw verhaal niet goed, ik dacht dat je salaris in Dirham gebaseerd was op die wisselkoers met de Dollar en kon fluctueren... maar het is dus de Dirham die vast gelinkt zit aan de Dollar.

 

Dan hebben ze daar eigenlijk de US Dollar als munteenheid, verkleed in een lokaal maatpak.  Ik begrijp dus dat de centrale bank dus geen interventies kan doen als bepaalde economische situaties daarom zouden vragen.

Dat is dan bijna net zo onhandig als de Euro is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in feite is mijn salaris op de US$ gebaseerd.

 

In Bulgarije deden ze dat ook in de tijd van de DM.

1 Lew was 1 DM.  De beide munten waren voor de €uro ook vast gekoppeld. En na de komst van de €uro ook.

 

Da also bis zur Einführung des Euro in Deutschland 1 Lew = 1 DM war, entspricht der Umrechnungskurs des Lew zum Euro genau dem der DM zum Euro. Dieser Kurs ist durch bulgarisches Gesetz festgelegt und ändert sich daher nicht. Es gilt somit stets die gesetzliche Umrechnung 1 Lew = 0,51129 € und 1 € = 1,95583 Lewa.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was me inderdaad al opgevallen dat de koers van de Bulgarische Lew eigenlijk 1 DM was... ik vond het een vreemd toeval, maar dat is het dus niet.

 

De deense kroon is ook gekoppeld, maar er is een bandbreedte afgesproken waartussen de kroon kan schommelen... Eigenlijk zoals de Gulden en de DM, en Ook de Zwitserse frank had een bandbreedte tegenover de Euro, maar die is opgeheven, en de Frank is meer waard geworden sinds die tijd.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deels is een referendum schijndemocratie.

Bij een referendum moet vrijwel altijd gaan om digitale keuzes in versimpelde bewoordingen.

De initiatiefnemer van een referendum kan daardoor subtiel sturing geven aan de (gewenste) uitkomst.

 

Syriza heeft hoog gepokerd en verloren. Een politiek spel dat het arme gedeelte van het Griekse volk duur is komen te staan. Het waren vijf extreem dure Syriza maanden.

Ja en nee over iets wat niet eens bestond is ronduit bedrog. Ik hoop dat de meerderheid van de Griekse bevolking deze doorgestoken kaart inmiddels heeft doorgrond.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in theparasol, maar voor het eigen volk (wij) is het nauwelijks meer te verkopen dat er bergen met geld naar het buitenland gaat en de armoede in Nederland blijft stijgen, talrijke premies omhoog blijven gaan, pensioenleeftijd omhoog is gegaan etc etc etc

 

Voor wie werk je dan?

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens Kiekiek, maar ik heb nog steeds werk en hoewel het geen vetpot is kunnen we onszelf bedruipen.

Pensioen is voor mij nog een kleine 30 jaar verder... hoewel op het moment weet je het helemaal niet zeker ;)

Scheelt dat mijn werk (ICT) mijn hobby is dus ik hou dat desnoods vol tot de dag dat ik erbij neerval.

 

Ik mag hopen dat de heren politici echt weten wat ze doen. Er moet iets achter zitten want waarom zouden anders al die andere eurolanden ook toestemmen met een nieuw leenpakket. Niemand heeft zin om een bodemloze put te vullen.

En vergeet 1 ding niet, het volk laat veel toe maar er komt een moment dan is het bijltjesdag en hebben de heren politici niets meer te koop.

Trouwens: Het is toch niet te hopen dat de economie nu gauw weer in een recessie komt want dan komt er werkelijk oorlog van.

 

Scheelt een ding, zijn we ineens van het asielzoekers probleem af ;)

Gaan we zelf asiel aanvragen in... ja waar eigenlijk? Tegenwoordig hebben we wapens die intercontinentaal zijn :(

Misschien maar bij Rusland dan? Dat is een van de weinige landen waar alle veldheren in het verleden op kapot gegaan zijn.
 

Maar goed, er wordt weer een zak geld over de schutting gesmeten. Eens zien hoe lang het duurt voordat ze die ook weer op hebben!!!

 

Politiek is eenvoudig in tijden van voorspoed.... tegenspoed vraagt politici met inzicht, kennis en ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg net een reklame mail van een duitse supermarkt keten binnen. Ze geven alvast aan dat ze de prijzen niet omhoog gaan doen doordat de btw omhoog gaat. Wat ze echter niet vermelden is dat deze keten in griekenland gemiddeld 30% hogere prijzen heeft dan elders in europa!

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...