Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten


 

Ik mag hopen dat de heren politici echt weten wat ze doen. Er moet iets achter zitten want waarom zouden anders al die andere eurolanden ook toestemmen met een nieuw leenpakket. Niemand heeft zin om een bodemloze put te vullen.

 

Het doel voor Griekenland is regime change.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doel voor Griekenland is regime change.

Dat is inderdaad wat Varoufakis beweert, maar die roept wel meer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las het net op teletekst.

Het is toch bij de knorhanen af. Nu gaan ze ook een mandaat aan de bevolking vragen over de overeenkomst voor de steun en van het najaar een nieuwe regering. En maar draaien en maar draaien...

 

Een ding is zeker, ze zijn al weer ik weet niet hoeveel echte inkomsten kwijtgeraakt door dit gedonder want ik las ook een bericht dat een reisorganisatie ruim 300 mensen gebeld heeft dat hun reis naar Griekenland niet door gaat. Geld is opgegaan om in Griekenland aanwezige reizigers terug te kunnen laten vliegen doordat aantal geboekte reizen tegen is gevallen.

Zal vast niet de enige reisorganisatie zijn, helemaal niet als je het niet beperkt tot Nederland.

 

Die Grieken snappen er echt geen zak van. Door al deze onrust komen ze alleen maar dieper in de shit te zitten.

Als je geknipt en geschoren wordt moet je stilzitten !!!

 

 


Schuldsanering niet mogelijk'

De Duitse minister van Financiën Wolfgang Schäuble zei donderdag dat een schuldsanering voor Griekenland niet mogelijk is zolang dat land deel uitmaakt van de eurozone.

Door middel van onderhandelingen moet worden afgestemd welke hulp Griekenland nodig heeft, aldus Schäuble. De minister noemde het besluit van het Griekse parlement een 'belangrijke stap', maar waarschuwde dat het overleg over een laatste hulppakket zwaar zal zijn. Kwijtschelding van schuld is volgens hem onverenigbaar met het Griekse lidmaatschap van de euro.

 

Bron: De Volkskrant ( http://www.volkskrant.nl/economie/-mogelijk-dit-jaar-nog-vervroegde-verkiezingen-in-griekenland~a4102043/ )

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik heb meegekregen, verwijt Varoufakis de eu regime change door de opgelegde voorwaarden.

De eu zou niet echt democratisch zijn doordat een Marxistisch geinspireerde partij als Syriza binnen de eu geen ruimte zou krijgen voor eigen beleid. Syriza vindt eigenlijk dat ze het recht hebben tegen eu afspraken in te gaan als die niet stroken met hun eigen opvattingen en wereldbeeld.

Vandaar het terugdraaien van reeds ingezette, met de eu afgesproken bezuinigingen en hervormingen.

 

Het lijkt er in ieder geval op, dat menig Grieks politicus buiten de werkelijkheid staat, inclusief Tsipras.

Dat kan nog lelijk uitpakken als belangrijke Griekse politici nog steeds niet snappen wat de bedoeling van de eu is. Ze vinden de noodzakelijke maatregelen irrationeel. Een lange termijn visie lijken ze niet te hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan nog lelijk uitpakken als belangrijke Griekse politici nog steeds niet snappen wat de bedoeling van de eu is. Ze vinden de noodzakelijke maatregelen irrationeel. Een lange termijn visie lijken ze niet te hebben.

 

Jawel, die is er wel, maar het geld wordt ze zo ongeveer op een presenteerblaadje aangeboden, waardoor ze keer op keer aan het twijfelen worden gebracht om door te zetten. Het land is vrij links en ook nog eens orthodox. De vorige en de huidige Griekse was/is fel tegen de sancties tegen Rusland en ze willen nauwer samenwerken met Rusland en China, een aantal stappen in die richting hebben ze al gemaakt. Dit is een doorn in het oog van het neoliberalisme in de rest van Europa die dit tegen iedere prijs willen voorkomen, ook om te voorkomen dat er meerdere landen die weg gaan bewandelen en de EU uiteindelijk als een domino spelletje uiteen gaat vallen. Hoewel er flinke bedragen voorbij komen, draait het hele spelletje niet om geld, maar alleen maar om macht en het star vasthouden aan het EU-experiment, wat in feite mislukt is. Je ziet dus krachten en tegenwerkende krachten bezig wat nog wel jaren zal doorgaan. En passant is de bevolking (niet alleen de Grieken, maar ook wij) daar financieel steeds meer de dupe van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rekening moet uiteindelijk toch betaald worden.

De Grieken kunnen het niet, dat is wel duidelijk gebleken in het verleden en het nu brengt daar geen verandering in.

Integendeel, hoe hoger de schulden worden des te moeilijker is het om af te lossen en al helemaal als het tafelzilver voor een appel en een ei naar de twee rijkste families van Griekenland gaan. Die betalen nu geen belasting en straks ook niet.

In Oktober wordt er verder gekeken wat er met de Griekse schulden moet gebeuren.

Uitstel dus totdat de aardappel niet zo heet meer is en de verontwaardiging over gebroken verkiezings beloften weer wat gezakt is.

Als er op liegen gevangenis straf stond was politiek onmogelijk. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als er op liegen gevangenis straf stond was politiek onmogelijk. 

wat mij betreft zouden ze de doodstraf mogen zetten op 'liegen'.

Dan was het overbevolkingsprobleem gelijk opgelost, en was de huidige lichting politici volledig vernietigd. Een win-win situatie :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

wat mij betreft zouden ze de doodstraf mogen zetten op 'liegen'.

 

Dan gaat het hier wel heel stil worden en dan ben jij ook de sjaak!

 

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/communicatie/118899-wat-is-de-reden-waarom-mensen-liegen.html

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja...

 

 

 

Waarom liegen?Iedereen liegt wel eens. En waarom? Omdat:
  • Men leuk gevonden wilt worden
  • Men er beter van wordt
  • Men dan meer aanzien krijgt
  • Men iets voor elkaar wilt krijgen
  • Men aardig gevonden wilt worden
  • Men je vrouwen/mannen wilt versieren

 

Maar je hebt wel verschillen in liegen... politici en regeringsleiders die de bevolking gewoon voorliegen mogen wat mij betreft opgeruimd worden...  een klein leugentje om bestwil is een andere liga.

 

of je nu gaat liegen om aardig gevonden te worden of meer aanzien krijgt vraag ik me af.... want als de ander de leugen doorprikt ben je nog nooit zo ON-aardig geweest en je aanzien zal dan ook wel in de kelder zitten.....  kijk maar naar de politici, ik vind de meeste van die notoire leugenaars echt schurken van het laagste soort.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Europese Commissie gaat nu al onderhandelen over Griekse schuld zo meld het Financiële Dagblad gisteren avond.

 

Onderhandelingen over schuldverlichting voor Griekenland beginnen in de komende weken en niet in oktober, zoals premier Mark Rutte de Tweede Kamer heeft voorgespiegeld.

Het IMF staat er op dat er over de schuldhoudbaarheid gesproken wordt.

De leiders van de EU staan er op dat het IMF meedoet en om die reden wordt de schuldsanering eerder besproken dan de regerings leiders in gedachten hadden.

 

Het geijkte smoesje " Met de wetenschap van nu" komt hiermee in oktober te vervallen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet anders dan dat Duitsland niet bereid is toch kwijtschelding, alleen tot herschikking over een langere periode.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...