Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik heb een andere kers.

 

http://www.dollarkoers.nl/olieprijs/

 

Vandaag US $ 63,40 / barrel.

 

Gat jouw grafiek niet over de verkoop prijs in Europa na belasting in Europa?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de inkoopprijs (dus betaalde prijs aan het olie exporterende land) en die fluctueert de laatste jaren enorm. De grafiek staat overigens in euro's,

 

Nog wat cijfertjes uit Griekenland:

 

Er wordt dus al maanden flink gepint en de ECB heeft inmiddels 85 miljard euro cash geld per charter ingevlogen, let wel: dit komt dus bovenop de al bestaande leningen! Vorige week is er voor 4 miljard euro gepint, maandag het recordbedrag van 1,2 miljard en gisteren het normale bedrag van rond de 150 miljoen euro. In totaal hadden de Grieken 135 miljard euro op de bank, daarvan is dus inmiddels globaal 2/3e deel opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt dus al maanden flink gepint en de ECB heeft inmiddels 85 miljard euro cash geld per charter ingevlogen, let wel: dit komt dus bovenop de al bestaande leningen! Vorige week is er voor 4 miljard euro gepint, maandag het recordbedrag van 1,2 miljard en gisteren het normale bedrag van rond de 150 miljoen euro. In totaal hadden de Grieken 135 miljard euro op de bank, daarvan is dus inmiddels globaal 2/3e deel opgenomen.

Kortom: die Grieken zijn maar wat gek op die volgens jou zo gekelderde Euro.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Griekse begrippen is dat veel geld in de huidige situatie.

Zij hebben kennelijk groot vertrouwen in de waardevastheid van de euro.

Ze zien de Euro kennelijk als een garantie dat zij in de toekomst dingen kunnen blijven betalen met die munt juist vanwege die waardevastheid.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom: die Grieken zijn maar wat gek op die volgens jou zo gekelderde Euro.

Een ander betaalmiddel hebben ze niet, dus ze zullen wel moeten. Als mijn bank hier dreigt om te vallen, zou ik precies hetzelfde doen, alles opnemen en in een oude sok of onder het matras ;)

 

Het overleg van vanvond is overigens uitgesteld naar morgen, wegens onenigheid tussen het IMF, de ECB en de Europese Commissie. De Grieken geven inmiddels aan dat ze gedeeltelijke kwijtschelding willen als aanvulling op een aantal maatregelen (BTW omhoog, zorgpremie omhoog, belastingen voor bedrijven omhoog en de pensioenpremie naar 67 jaar).

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

De euro is ook internationaal een sterke munt. Nog altijd sterker dan de dollar.

Dus dramatisch gaat het niet met de euro.Ondanks alles.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

"sterker" dan de dollar.... tja, de vraag is wat "sterker" is...  de nominale waarde van de ene munt tegenover de andere heeft er volgens mij niets mee te maken....    Maar goed, ik heb geen vertrouwen in al die eenheidsworst die de EU probeert te fabriceren. ieder land heeft zijn eigen identiteit, en daar hoort ook een eigen munt bij die door dat land zelf beheerd wordt.

Hoe prachtig het initiatief van de Sovjetunie ook was, ook dat lukte niet echt helemaal, omdat diverse volkeren zich als eigen identiteit zagen... ook de Europese unie is zo iets gelijkaardigs... het wordt van bovenaf doorgedrukt omdat er vast wel iemand beter van wordt, maar niet de gewone burgers...

De Grieken hebben een "te sterke" munt in hun schoot gegooid gekregen als je vergelijkt met de economie en dat "wat het land uitmaakt" Dat past niet bij de "zeden en gewoonten" daar, en dat is ook bewezen dat het misloopt. Als Merkel en haar volgelingen nog meer bakken geld in de strot van Griekenland willen blijven gooien op kosten van hun eigen bevolking kan dat uiteraard..... maar het zal  nooit ophouden. Uiteraard vinden "de Grieken" dat prima, hand ophouden is altijd makkelijk en ze zouden gek zijn als ze het geld niet zouden accepteren....  Dat de bevolking die daar woont totaal aan de grond zit is gewoon wat randschade... onder het motto, "waar gehakt wordt vallen spaanders"....  maar ik denk echt dat je beter in Bulgarije woont dan in Griekenland... Bulgarije heeft gewoon een eigen munt en heeft ook minder schulden dan griekenland.... ondanks dat Bulgarije altijd veel armer geweest is.

 

Volgens mij is samenwerken niet verkeerd... zo doen ze dat in Scandinavie ook, je hebt de Nordiska rådet waarin regeringen samenwerken op diverse vlakken... en dat wordt door de bevolking heel wat meer gewaardeerd dan de EU... waarschijnlijk omdat de EU te veel dicteert, dingen oplegt en bakken met geld kost... ook omdat het een te groot gebied is, waarmee de mensen geen enkele relatie hebben.  Zo is destijds het Romeinse rijk en nog heel wat andere 'rijken' ten onder gegaan...

 

Ik ben benieuwd hoeveel geld er nog in dat bodemloze vat gegooid zal worden....  en wie er gaat volgen,  want als je 1 land vol gooit met geld zouden er wel eens anderen staan te trappelen om ook iets te krijgen.  Overigens blijf ik het vreemd vinden dat destijds Cyprus wel heel anders behandeld werd. Daar zijn mensen echt geld kwijt geraakt als ze meer dan 100 000 euro op 1 bank hadden staan....  alleen daarvoor wil ik uit de euro met mijn spaargeld, want je weet nooit wat ze beslissen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander betaalmiddel hebben ze niet, dus ze zullen wel moeten. Als mijn bank hier dreigt om te vallen, zou ik precies hetzelfde doen, alles opnemen en in een oude sok of onder het matras ;)

 

Het overleg van vanvond blabla de pensioenpremie naar 67 jaar).

radikaal zeg...

je bent toch helemaal van de pot gerukt als je zegt, van 57 naar 67 dat is tien jaar langer corruptie

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de Grieken worden gewoon de Europese bankschulden afbetaald en de Grieken zijn daar de dupe van. Ze spelen een vies spelletje daar in Brussel en dat gaat echt nog wel een staartje krijgen want de mensen worden steeds ongeduldiger en ook steeds bozer over wat er gaande is. Ook stijgt de armoede als een gek in de EU door al die zakkenvullers die overal van willen profiteren.

 

Brussel probeerd ook overal hetzelfde erdoorheen te drukken behalve loons verhoging waardoor je enorme verschillen in kosten als burger gaat krijgen, mensen met een goed loon zullen dit nog wel kunnen bolwerken maar voor hoelang? De mensen met minder loon zoals al in vele landen buiten Nederland moeten wel het zelfde aan kosten gaan ophoesten maar dan voor minder dan de helft van het verdiende loon of zelfs lager. Hoe ze daar in Brussel denken weet ik niet maar een massale volkopstand is niet ver meer uit de buurt als dit zo door blijft gaan want een mens die niets meer heeft, heeft ook niets meer te verliezen.

 

De afstand tussen rijk en arm wordt met de maand groter en de bom gaat een keer barsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in Griekenland werkt heb je in No-Time ook in Nederland 27% BTW, het begon in Spanje die IVA(BTW) verhogingen van alles naar 21%, nu willen ze dat overal doorvoeren na bijna een jaar tijd maar hebben niet gekeken naar de gevolgen van deze verhogingen en die zijn niet minnetjes te noemen meer dan 100.000 gezinnen uit huis gezet, 130.000 bedrijven over de kop omdat ze niet genoeg meer konden verkopen(prijs te hoog). En 40% van de Spaanse bevolking leeft nu op de armoede grens en 7% over deze grens.

 

Het heeft de regering en Brussel geweldig geholpen enkel de gewone burger en het kleine bedrijf hebben geen levensvatbaarheid meer.

 

En dat boven de stand leven gebruiken als standpunt slaat nergens meer op, uiteraard zijn er velen die dit gedaan hebben maar die zijn in 2008 en 2009 al afgestraft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van wie zouden de grieken nu het meeste ophalen met een dergelijke verhoging?

juist van de buitenlandse beleggers en banken...

 

en wat zouden de grieken zelf gaan doen, juist uit het buitenland bestellen, dus de bedrijven in griekenland kun je allemaal sluiten

contraproductief dus

 

het voorstel is een kolder voorstel van de Grieken in de 42 pagina's die eergisteren werd voorgelegd aan de schuldeisers

en dat heeft niet brussel aan de grieken gezegd, het is het IWF en de Banken.

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de Grieken worden gewoon de Europese bankschulden afbetaald en de Grieken zijn daar de dupe van. Ze spelen een vies spelletje daar in Brussel en dat gaat echt nog wel een staartje krijgen want de mensen worden steeds ongeduldiger en ook steeds bozer over wat er gaande is. Ook stijgt de armoede als een gek in de EU door al die zakkenvullers die overal van willen profiteren.

 

Brussel probeerd ook overal hetzelfde erdoorheen te drukken behalve loons verhoging waardoor je enorme verschillen in kosten als burger gaat krijgen, mensen met een goed loon zullen dit nog wel kunnen bolwerken maar voor hoelang? De mensen met minder loon zoals al in vele landen buiten Nederland moeten wel het zelfde aan kosten gaan ophoesten maar dan voor minder dan de helft van het verdiende loon of zelfs lager. Hoe ze daar in Brussel denken weet ik niet maar een massale volkopstand is niet ver meer uit de buurt als dit zo door blijft gaan want een mens die niets meer heeft, heeft ook niets meer te verliezen.

 

De afstand tussen rijk en arm wordt met de maand groter en de bom gaat een keer barsten.

 

Ehhh Penthe...weet je wat een arbeider hier in de Emiraten verdiend?

€ 150 per maand.....daarvoor moet ie 6 dagen per week, 12 uur per dag werken...bij 45°C buiten wel te verstaan. Daarvoor mag ie 1 x per jaar naar huis op kosten van de baas en slaapt in een arbeidskamp met 8 collega´s op een kamer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...