elrolandos Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Hallo mede sat genoten,ik heb een vraag aan jullie. Ik heb eeb 88 triax schotel met daaraan 4 lnb s voor astra 1,2,3 en hotbird Sinds een tijdje heb ik geen beeld meer op hotbird en astra3 komt binnen maar bij de signaalmeter op mijn philips ontvanger geeft hij rood aan terwijl wel alle zenders binnenkomen. Ik ben het dak op gegaan om de schotel opnieuw uit te richten maar met mijn signaal meter komt alles goed binnen. Ik ben tot ontdekking gekomen dat wanneer ik mijn lnb s weer op de disq aansluit het signaal weg valt bij de aansluiting c ook wanneer ik bv astra 1 op 3 zet heb ik geen signaal. Ik vermoed dat er vocht in deze aansluitng zit. Mijn vraag is nu kan ik de disq loskoppelen en laten drogen of kan ik beter een nieuwe kopen Met vriendelijke groet Elrolandos
Gast Mimisiku Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Na oxidatie gewoon een nieuwe kopen. Voor die paar tientjes ga je geen risico lopen! Controleer ook je RF connectie en kabel meteen ook even..
elrolandos Geplaatst: 26 april 2015 Auteur Geplaatst: 26 april 2015 thanxs Mimisiku,had ik al verwacht dus deze week maar een nieuwe halen. Ik heb wel nog 2x disq 2.1 kan ik die samen aansluiten of werkt dit niet
Gast zonnestorm Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Als je een disceq switch koopt, koop dan meteen een goede kwaliteit zoals Spaun of Triax; hier heb je nooit geen trammelant mee, of andere schakelellende. Ik neem aan, dat je die nu niet hebt. Spaun SAR 411 F is een heel goede switch voor 4 LNB's , in dit geval dus voor astra1,2,3 en hotbird
Gast Mimisiku Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 @elrolandos Nee dat gaat niet. Zouden het 2 uncommitted switches zijn dan kun je knutselen, maar voor jouw toepassing is een goede 4:1 switch de handigste oplossing....
elrolandos Geplaatst: 28 april 2015 Auteur Geplaatst: 28 april 2015 Iedereen bedankt voor de antwoorden,ben vandaag een nieuwe gaan halen en alles gecheckt en werkt weer als van ouds heb nu wel de aansluitingen dubbel ingetaped thanxs
Sprietje Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Beste elrolandosZit die diseqc-switch dan niet in een kunststof behuizing zodat er geen regenwater op de F-connectors kan komen?En zitten er misschien ook regenkapjes op je lnb's die je niet omlaag hebt getrokken?
elrolandos Geplaatst: 28 april 2015 Auteur Geplaatst: 28 april 2015 Sprietje,ik had de lnb's wel goed beschermd maar bij de diseqc zat deze wel in een houder maar door slagregen denk ik is er toch vocht in gekomen.voor de zekerheid heb ik deze aansluitingen ook maar ingetaped
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen