Ga naar inhoud


Wat kunnen we voor jullie doen? Ideeënbus!


Michel

Aanbevolen berichten

Zoals zoveel ondertussen al hebben aangehaald is de combinatie van IPTV via een Kodi mediaplayer een leuke optie. Zelf heb ik Kodi draaien op een apple TV 2, maar voor LiveTV via een Enigma client lijkt mij de ATV2 iets te zwak. Daarom ben ik aan 't kijken om te upgraden naar ofwel een RK3288 player waar al veel varianten voor rond de 100 euro van te vinden zijn, ofwel een NUC in huis te halen met IR ontvanger ingebouwd. Een Celeron is al een stuk krachtiger dan een ATV2 of gelijkaardige Raspberry (vooruit denkend aan de mogelijke overstap naar x265 i.p.v. x264) en eigenlijk niet duur voor de extra CPU kracht en vermoedelijk langere levensduur. De sat tuner dient dan eigenlijk alleen nog maar als backend voor de Kodi. Zo kun je de video streamen naar andere Kodi's in huis zonder dat je overal coax kabel moet trekken. WiFi of Ethernet over power zijn leuke alternatieven op de gebruikelijke ethernet kabel .. zo kom je al snel overal in huis.

 

IPTV over het internet is natuurlijk ook een optie, maar een stabiele betaalbare en goed beveiligde provider ken ik niet. Dus zelf bricoleren dan maar ... tot het tegendeel bewezen is.

 

Een forum waarop je kunt bespreken welke sat tuner het meest geschikt is voor dit soort setups lijkt me interessant. Ik denk nog aan multi-tuner of een sat-server met meerdere tuner kaarten als backend ipv de traditionele tuner. Netwerk tuners zoals die van HDHomerun.

 

Veel interessante zaken, niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op zich zou ik dat ook graag zien, weten hoe je op de 2e en 3e ontvanger ook signaal krijgt enz.

 

Echter ik begrijp ook de terughoudendheid hier van het forum want stel dat zo'n ploeg die de beelden de lucht of het internet in/op-gooit denkt van dat gaat me daar te ver en laten we die eens flink te grazen nemen door er een veel te duur betaalde advocaat op te zetten.

Dan kan ik me best voorstellen dat de forumeigenaar denkt van "je kunt me wat, dat risico kan en wil ik niet dragen".

Want, stel dat er wel een claim op de deurmat valt, wie betaald dan mee om zo'n partij duidelijk te maken dat alles wat we hier doen volledig legaal is en alleen voor eigen gebruik is zonder dat anderen daarmee tekort worden gedaan?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Streaming tv is de overhand aan het krijgen. Jammer want schotel heeft vast deze mogelijkheid ook.

Sateliet tv is gewoon een leuke hobby, met een supergrote hoeveelheid aan zenders, voor ieder wat wils.

Ook de receivers zijn kwalitatief steeds beter en gaan met de tijd mee. Het is zonde, dat bv canaldigitaal achterblijft.

Kan sat4all misschien een soort van adviesforum voor sateliet tv apparatuur, zenderpakketten, etc., opzetten om bv canaldigitaal "wakker"te houden?

 

Wij kijken vrijwel altijd via canaldigitaal. Ik denk, dat canaldigitaal zichzelf uit de markt aan het prijzen is.

Vaak veranderingen, die andere apparatuur vereisen en zo klanten op kosten jagen.

Daarnaast wordt door glasvezel het signaal via internet ook steeds beter en worden steeds meer buitengebieden ook van glasvezel voorzien, wat weer de noodzaak van een schotel teniet doet.

De beeldkwaliteit mag dan wel subliem zijn, maar ze zijn zo flexibel als een "looie" deur.

 

Sinds de HD-zenders op 23,5 is het signaal veel zwakker. In bv Spanje kun je met een 60cm schotel sommige zenders net of net niet ontvangen. En dan bieden ze een zg. vakantieset met een dergelijke schotel aan. Als je dat dan meldt, blijven ze volhouden, dat 60cm voldoende moet zijn en dat waarschijnlijk de schotel niet juist uitgericht staat. Ondertussen heeft de locale satelietwinkel het lekker druk met het plaatsen van 90cm schotels. Consequentie(want de meesten hebben de dubbele LNB): ook een nieuwe LNB aanschaffen. Dan ontvang je weer met een goed signaal.

Ook het pakket is niet zo flexibel uit te kiezen. Ze zouden een systeem moeten bedenken, waarbij de per zender zou moeten kunnen kiezen ipv groeperen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nieuweling stel je vaak vragen die voor anderen logica zijn.

Als je dan een sarcastisch smartass antwoord krijgt van sommige gebruikers dan hou je het voor bekeken. Ik heb zo 3 vrienden die een poging gedaan hadden en dankzij een bruut antwoord alsof het een oerstomme vraag was vertrokken zijn.

 

Als je geen programmeur bent of geen door en door technische IT zaken kent moet je hier geen antwoord vinden als beginneling.

 

Mijn laatste vriend stelde een vraag, kreeg direct een heleboel technische vragen terug en liet weten hier een leek in te zijn maar wel te willen leren.

Jammer genoeg kwam er terug een reactie als hij niet eens dat kende dat dit niet de plaats was om de vraag te stellen.

 

 

Verder heb ik zelf interesse in IPtv maar dan echt beginnende van 0 dus ik zal ook domme vragen moeten stellen.

 

Verder denk ik dat het forum gigantisch veel gebruikers heeft met sharing en dat daar heel angstvallig en paranoide over gedaan wordt terwijl het forum zelf niks kan verweten worden. Er zou een serieus stukje bijkomen qua techtalk.

 

Grts

Tommy

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sat TV is inmiddels volwassen geworden. Er zijn nog wel kwesties, maar die zijn minder interessant om te volgen dan in een eerdere fase.

Voor een website is het van belang dat er volop discussies over de diverse onderwerpen zijn. Als er niets "beweegt" is de lezer snel weg.

De moderne consument wil telkens wat anders ontdekken. Het is van belang de nieuwste trends goed te volgen en steeds nieuwe onderwerpen te bedenken.

Enige voorbeelden:

De ontwikkelingen op het gebied van de mini computerboardjes, zoals de Raspberry, Banana en nog vele ander komende goedkope computer motortjes. Allerlei toepassingen die hiermee gemaakt kunnen worden, worden zeer actueel. Zoals digitale dashboards voor allerlei meetgegevens. Navigatie systemen gekoppeld aan GPS.

Zonne-energie systemen, de opslag van energie, draaibare opstellingen. Ontwikkelingen op het gebied van zonne-cellen. Regelgeving hierover.

Energie besparing systemen. Regelsystemen CV installaties.

 

Glasvezel toepassingen, straks ook in huis ?

 

Ontwikkelingen in de omroepwereld in binnen- en buitenland, waar een en ander ook snel veranderd.

 

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Clipjes / filmpjes  en Display screens   plaatsen met uitleg van diverse situaties

 

I.p.v.  uitgebreide teksten en termen die niet iedereen begrijp.

 

Nu zoeken de mensen op YouTube

 

Waarom moeilijk als het ook makkelijker kan

 

Heel veel succes team van SAT4ALL

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is niet iets dat wij moeten/kunnen doen. Dat kunnen de leden zelf door een topic te plaatsen. Als het een goede uitleg is, hangen wij er het label 'FAQ' aan.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, alleen alle off-topic discussie wordt verborgen en de ideeën blijven staan. Anders moeten wij zo meteen een topic van 65+ pagina's gaan lopen filteren en dat is niet te doen.

 

Vanaf dit moment dus graag alleen een antwoord op de vraag uit post #1 en de rest graag elders voortzetten!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn altijd mensen waarbij men 100 keer iets mag uitleggen, het dringt maar niet door en dan geven ze op, dat vind ik jammer.

Anderen forumleden hebben hier ook niks aan, want het topic loopt dan vaak vast zonder echte oplossing.    

Een video clip zou hierbij een zeer grote hulp zijn, als voorbeeld; het plaatsen van een schotel.

Er zijn simpele en uitgebreide installaties, vooral bij de laatste gaat er een hele boel theorie achter schuil, dat is niet zomaar in 1-2-3 uit te leggen, het moet vooral begrijpbaar blijven.

Mochten er enkele video’s in het Nederlands beschikbaar zijn, waarin het wordt voorgedaan van begin tot einde, dat zou een flinke hulp zijn voor beginnelingen.

Hier zijn meerdere toepassingen mogelijk zoals;  zenderlijsten, het inbouwen van een fan of een HDD, hoe een plug-in installeren.  

 

Iets wat ik ook niet terug vind als apart onderdeel zijn “netwerken” vandaag onontbeerlijk in een moderne opstelling.

De gemiddelde hobbyist heeft al snel 3 pc’s, enkele Linux boxen , NAS,  raspery, wil van op een pc kunnen ingrijpen, onderling sharen of streamen.

Een degelijk netwerk opzetten begint bij een bouwpakket met switchen, kabels of draadloze routers.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een idee om alle Enigma receivers samen in één forum te voegen, Nu zijn er er 4 of 5 verschillende merken receivers de elk een forum hebben.

Ze werken immers toch op hetzelfde besturingssysteem en dat is enigma2 of af en toe enigma1

 

Beter niet, dan wordt het onoverzichtelijk.

 

IP zou de "killer" van de satelliet zijn, nou daar geloof ik niet zo direct in.

 

Dus laat het schotelgebeuren met aanverwante zaken, a.u.b. niet verdwijnen.

 

Zolang er nog nieuwe satellieten de lucht in worden "geschoten", blijven er miljoenen mensen wel via dit medium kijken.

 

Ook veel over streamen hier, nou daar heb ik geen IP voor nodig, zelfs met mijn "ouwe makker", de Vu+ Duo,

 

is dit mogelijk, zonder rompslomp.

 

Dit wil niet zeggen dat ik tegen IP ben, maar dit mag niet in de plaats komen van de schotel.

 

Ben zelf een hobbyist en met kennis van anderen, ben ik soms goed geholpen, dus voeg een IP

hoek toe en laat de rest zoals het is.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De microbe als hobbyist is nog altijd de voldoening vinden in het opzoeken van info en zelf zaken uitproberen met alles wat er op onze tv kan worden aangesloten.

Om mee te zijn met de tijd zijn KODI en IPTV interessante onderwerpen om aandacht aan te besteden.

aangepast door chrizie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet zo lang lid van sat4all.

Mijn interesse is FTA kijken. Daarom satelliet en DVB-T.

Gemeenschappelijk hierin is dat het radio betreft. Ik ben geïnteresseerd maar ondeskundig.

Ik wil eigenlijk een super lange afstand DVB-T antenne... phased array?

 

Nu denk ik bij radioamateurs aan loeigrote antenne installaties, en de deskundige liefhebbers vormen een uitstervend ras.

 

Ik zou graag hebben dat sat4all de oude zendamateurs en nieuwe zend-ontvang-technieken gaat verenigen.

Er zijn geweldige ontwikkelingen aan de gang op het gebied van antenne's: vlakke antenne's, fractals, energy transfer.

 

Misschien kan iemand zich hier melden als antenne-simulatie-deskundige 4nec2? Zoals deze bv:

tutorial 1

tutorial 2

tutorial 3

tutorial 4

tutorial 5

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...