Ga naar inhoud


Wat kunnen we voor jullie doen? Ideeënbus!


Michel

Aanbevolen berichten

Ideeen aanleveren was hier toch het gevraagde topic?

Dat gaat niet over wat er mis is, dat gaat over wat we erbij zouden kunnen organiseren aan nieuwe topics in categorien.

 

Als je andere fora ziet groeien en hun structuur aanpassen, indien je ook al wat langer meedraait op de sat en tv fora, kun je ook zien dat er voorbeelden zijn die men kan overwegen.

Ik vind niet zo veel dat ik echt specifiek mis op ons forum > het afdwalen en discuzeuren maakt het zoeken gewoon lastig vooral voor beginners...

De notaire chatters ook een chatt mogelijkheid geven, opdat ze uit relevante topics wegblijven = misschien wel een nieuw idee

 

Verder Keywords / zoekkriteria / zuivere topics / receiver kasje X = bijna gelijk aan receiver kastje Y

Overigens, de google algoritmen betreffende zoeken en vinden doen het altijd beter dan de zoekfuncties van een eigen forum.

Badmuts verplicht

The Amazing Stroopwafels

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Het vinden is niet het probleem, het zoeken is het probleem en dat probleem bevindt zich echt in de stoel en niet in de computer. ;) 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kijk net of ik goed zit :D

 

heb het eens getest met silvercard programmeren via google en/of de forum zoek functie...

het gaat beide, als je weet wat je zoekt (dus goede omschrijving = zoekcriterium)

aangepast door Tonskidutch

Badmuts verplicht

The Amazing Stroopwafels

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Veel van de gevraagde zaken zijn er gewoon al.

 

Als ik bijvoorbeeld alles wil weten over een Xtrend 9500, klik ik op de ET9500 tag en vind ik: https://www.sat4all.com/forums/index.php?app=core&module=search&do=search&andor_type=&sid=a569b1d8bd0a4c95e8c81d7c6453d653&search_tags=ET9000&search_app_filters[gallery][searchInKey]=images&search_app_filters[gallery][images][sortKey]=date&search_term=&search_app=forums

 

Wil ik FAQ's lezen?: https://www.sat4all.com/forums/index.php?app=core&module=search&do=search&andor_type=&sid=1b0a3ceacabb843a3292f47715a3714a&search_tags=FAQ%3A&search_app_filters[gallery][searchInKey]=images&search_app_filters[gallery][images][sortKey]=date&search_term=&search_app=forums

 

Alle OSCAM FAQ's:"http://www.sat4all.com/forums/index.php?app=core&module=search&do=search&andor_type=and&search_app_filters%5Bforums%5D%5BsortKey%5D=date&search_content=both&search_tags=FAQ%3A&search_app_filters%5Bforums%5D%5Bforums%5D%5B0%5D=65&search_app_filters%5Bforums%5D%5BnoPreview%5D=1&search_app_filters%5Bforums%5D%5BpCount%5D=&search_app_filters%5Bforums%5D%5BpViews%5D=&search_app_filters%5Bforums%5D%5BsortKey%5D=date&search_app_filters%5Bforums%5D%5BsortDir%5D=0&search_app_filters%5Bforums%5D%5BsearchInKey%5D=&search_term=&search_app=forums

 

Zolang leden zinvolle tags (labels) gebruiken voor hun berichten, is alles prima en zéér eenvoudig terug te vinden.

 

Het schrijven van FAQ's en het 'terugvindbaar' maken van content is dus voornamelijk een verantwoordelijkheid van de leden. De middelen bieden wij al jaren.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je een 'How to' geschreven hebt, kan je een moderator vragen er een blauwe FAQ tag aan te hangen. Dat doen je dan door onderaan je post op 'Waarschuw ons' te drukken en je vraag daar te stellen.

 

Via dat systeem kan je geen antwoord krijgen, wil je dat wel, zal je het contactformulier of PM (richting betreffende moderator) moeten gebruiken.  Stuur dan wel een link naar je post mee, 'Hij staat op pagina 3 in het Dreambox forum' is voor ons niet bijzonder praktisch.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn idee is om een sub-forum in het lever te roepen waar leden elkaar kunnen helpen door verschillende aanbiedingen van de webshops daar te vermelden. Iets wat op tweakers al bestaat: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/126

Wij zouden dat kunnen beperken tot satelliet gerelateerde zaken.

 

Daarnaast is het ook een idee om webshops mogelijkheid te bieden om reclames te maken. Denk aan banners en dergelijke.

En ook een aparte sub-forum waar ze speciale aanbiedingen voor sat4all leden kunnen plaatsen en/of nieuwe apparatuur wat vanaf "nu" ook bij hun verkrijgbaar is.

 

Ik zie niet wat er op tegen kan zijn als sat4all wat extra geld verdient en wij als leden van die extra aanbiedingen kunnen profiteren.

 

Een onderverdeling in verschillende categorieën zou naar mijn mening ook beter zijn.

Denk aan:

 

- receivers --> Enigma (open/closed source) - fabrikant software

- lnb's

- coax kabel

- schotels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan leuk zijn, om aanbiedingen te lezen, die andere leden, daar hebben gekocht. Maar dan denk ik, dat de betaalde adverteerders daar absoluut niet gelukkig zullen zijn, als zij via X€/maand betaald om te adverteren op sat4all, terwijl anderen hier zomaar gratis advertentie krijgen.

Misschien, een subforum, waar je die kan posten, maar niet onmiddellijk zichtbaar is, waarna een moderator kan vragen, of die webshop sat4all wil sponsoren en indien ja, de post zichtbaar maken, en indien nee, niet.

Maar of de moderatoren hiervoor tijd hebben, dat weet ik niet.

Maar als er gratis links komen van webshops, en anderen willen niet meer betalen om hun advertentie te laten zien op sat4all, dan is dit voor ons niet zo leuk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De oplossing is er gewoon niet aan beginnen. Dan krijg je hier webshops die de hele dag te pas en te onpas onder allerlei schuilnamen hun reclame hier komen spammen. Daar zit niemand op te wachten.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet mijn bedoeling om discussie hierover te starten. Ik wou beheerder/moderators vragen om hier nog een keertje over na te denken. Kunnen we dan alleen sub-forum krijgen waar leden elkaar op de hoogte stellen van aanbiedingen, nieuwtjes enz.

Om te voorkomen dat webshops onder valse accounts iets zouden plaatsen zouden we kunnen instellen dat die sub-forum alleen toegankelijk is voor leden die, ik noem maar wat, 50 berichten geplaatst zijn of één jaar lid zijn.

 

Mijn andere aanbeveling zou zijn om minder streng op te treden bij een foutje.

Om een voorbeeld te noemen: Laatst had ik iets te koop aangeboden en bij prijs heb ik N.O.T.K ingevuld. Software accepteert dat blijkbaar niet maakt daarvan GRATIS. In mijn advertentie heb ik aangegeven dat ik een fatsoenlijk bod verwacht.

Dus ik had niet in de gaten dat mijn product nu "gratis" aangeboden werd.

Dag later log ik weer in en zie ik dat ik een waarschuwing heb gehad die ik moet accepteren voordat ik verder kan gaan. Het betrof een waarschuwing dat ik iets gratis aanbied en vervolgens een goed bod verwacht.

 

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om hier discussie over te starten maar het is meer om aan te geven dat zo'n waarschuwing door leden als onterecht of te streng ervaren kan worden waardoor nieuwe leden mogelijk hierdoor weg zullen blijven.

Zelf had ik liever iets vriendelijks gezien als: U heeft een foutje gemaakt.....enz.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag een aparte tv rubriek  DVB-T hebben.

Voor mij heeft DVB-T vooral te maken met tv-ontvangst via antenne's, dus radiotechniek. Relatie met DAB, DAB+.

 

Nu staat DVB-T onder overig TV, tesamen met IPTV.

Geef IPTV dan ook maar een eigen afdeling. Dat lijkt me meer een kabel-internet gebeuren.

Ik vind zo'n bericht niets van doen hebben met DVB-T

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gewoon een OSCAM forum zonder beperkingen, zegge wat er te zeggen valt.

 

Illegaliteit dus. Dat zit je hier fout.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een gedeelte voor andere sattelieten dan TV, voor bijv het weer of onderzoek.

Dit wilde ik nu net vragen.Is het ook mogelijk op sat4all de weersatelliet ontvangst een plaatsje te geven?

Er zijn nl voor heel weinig geld heel mooie plaatjes van o.a. de polaire weersatellieten te ontvangen.

De APT beelden die de Amerikaanse Noaa satellieten uitzenden lopen op het eindje.

Met de komst van de hoge resolutie beelden van de nieuwe generatie russische Meteor satellieten komt er een waardige opvolger.Deze beelden zijn vele malen scherper dan van de Noaa s.

Helaas zijn de meeste forums hierover in het Engels wat voor sommigen wel een belemmering kan zijn.

En.... dit is ook satelliet ontvangst.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...