Ga naar inhoud


Wat kunnen we voor jullie doen? Ideeënbus!


Michel

Aanbevolen berichten

Daar ben ik het roerend mee eens, dat het een kleinere groep Sat4all leden is wil toch niet zeggen dat die groep langs de zijlijn kan kijken hoe ze het allemaal in Nederland doen. Ik denk dat wij meer problemen tegen komen en graag opgelost zien, en daar lezen wij als buitenlanders niet veel over op Sat4all.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Wat een flauwekul zeg. Je kunt toch gewoon in diverse forums op deze site vragen stellen over schotelontvangst in het buitenland? Dat gebeurt regelmatig en daar wordt ook gewoon op gereageerd.

 

Feit is dat deze mensen zwaar in de minderheid zijn en zich dus moeten schikken naar de realiteit. Dat wil zeggen geen specifieke forums voor dit doel, omdat dat gezien de uitslag van de enquête simpelweg niet levensvatbaar is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het voor een deel eens met wat men schrijft, maar andersom vind ik dan maar zelden iets terug van mensen die daar wonen, terwijl ze wel bij de bron zitten.

Er komt zelden eens wat feedback over zenders die voor ons hier interessant kunnen zijn.

Een jaar terug was ik zeer geïnteresseerd in de Zweedse zenders, vooral voor de documentaire zenders.

Dagenlang heb ik gezocht naar info, uiteindelijk via een Engelstalig forum toch aan mijn informatie qua programmering geraakt.

Wat er aan zenders bijkwam of verdween, dat moest ik zelf maar ondervinden al zappend of uitdokteren via kingofsat.

Een zenderlijst samenstellen op basis van provider is vrij moeilijk, daar ze soms zenders doorprikken van anderen of opereren onder meerdere namen.

Sites zoals kingofsat zijn lang niet volledig op dat gebied.

Als voorbeeld neem ik even History HD DUT op Astra 23.5, die kennen we allemaal, er staat als taal Engels, dat er Nederlandse ondertitels bij zitten kan ik nergens uit afleiden.

Alleen als er een Nederlands audio kanaal aanwezig is wordt het vermeld, maar subs ???.

Zo missen we een boel zenders.

Interessante zenders uitzoeken, is een hels karwei, Ik heb ooit een boeket samengesteld met alle zenders die het Originele of het Engelse audiokanaal mee stuurden, dat zijn er veel.

Op het einde van de rit mag men opnieuw starten, de wijzigingen volgen elkaar zo snel op dat niet bij te benen is.

Sommige zenders zijn zeker interessant voor ons, maar onbekend is onbemind.

Ik moet nog wel de eerste tegenkomen die zegt, ik woon in Turkije, Spanje of zweden, ik houd mijn zenderlijst hier up-to-date met alle populaire zenders die hier bekeken worden, ik deel mijn zenderlijst graag met jullie.

Dat kom ik nergens tegen, terwijl dit toch een bijzondere aanvulling kan zijn.

Wat er nu aangeboden wordt aan lijsten bevat veel fouten, er ontbreken heel wat zenders op, net omdat de info ontbreekt.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou er nog plaats zijn voor een rubriek netwerken?

Dus het koppelen van diverse toestellen aan een netwerk, het delen van bestanden, eventuele beveiligingen, VPN verbindingen aanmaken en gebruiken, server toepassingen e.d.

Ik zie het dan graag heel breed, van sat ontvangers op bvb linux, tot bij pc's (windows,mac of linux) en ook mobiele toestellen als smartphone's tablet's, op diverse o.s.'en en NAS servers.

En ook bvb dus die kleine mini pc'tjes zoals de raspberry enz enz.

Ook het streamen vanuit diverse toepassing. Vb,ik zou mijn diigitale ontvanger willen gebruiken, in de slaapkamer, maar mag geen coax leggen. hoe maak ik van een composiet video, een ip signaal, naar daar en dan terug omzetten naar bruikbaar beeld, via een netwerk.

Ganse netwerken, blijven niet meer binnen een fabriek of kmo, maar worden steeds door meerdere particulieren gebruikt.

Daarin kan misschien ook een rubriek over het zelf bouwen/maken van een NAS enz enz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat dit de nodige tijd vraag en hoofdzakelijk satelliet betreft, maar een review en test uitbreiding naar bvb multi media spelers, zou ook handig en nuttig zijn, omdat men nu door het bos de bomen niet ziet.

 

Zou er interesse zijn in een rubriek van bvb : Dat was ooit in sat4all of satelliet.

Een geschiedenis rubriek,  verhalen e.d. over hoe vroegere sat ontvangst ging. Wat denken jullie?

Ik voel weerstand tegen Geschiedenisrubriek. Als je daaraan begint ben je bezig met de site te laten uitsterven, je blijft hangen bij de grijsaards.

Je ziet het bijvoorbeeld bij Elektor. Ik vind het vreselijk om steeds bladruimte gevuld te zien met verhalen bij overjarige printen, oude radioonderdelen, buizenversterkers enzo. Leuk voor de oude abonnees, maar niet voor mij. Ik lees om bij te blijven van nieuwe ontwikkelingen. Geschiedenis is in ruime mate voor handen als je zoekt op bv Wikipedia.

Het dient op sat4all geen enkel doel; ik zie het tenminste als website vervuiling.

Maar misschien wil sat4all juist wel een babbelboxplatform zijn voor overjarige, uitgerangeerde techneuten.?

Ik lees in de bieb wel eens het blad van de Veron. Elke maand staan er wel 1 of 2 overlijdensadvertenties in. Treurig dat de mensen en uiteindelijk dus ook het blad uitsterven. Maar ook wel eigen schuld als je geen vernieuwing brengt binnen de gelederen. Er waren kansen genoeg voor: electronica is al een halve eeuw hot geweest. Sat4all moet die fout niet ook gaan maken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een waarschuwing voor het stellen van een vraag van een half jaar of langer geleden???

Het ontgaat mij volledig.

 

In any case,  als suggestie voor een nieuw forum.

Sat buitenland, gebruikers,mogelijkheden,opties.

Veel NL'rs buiten de grens die schotels gebruiken maar vaak niet weten hoe het precies werkt.

Het is maar een idee!

 

Nord

 

Lijkt mij inderdaad ook een interessant topic en niet enkel i.v.m. de vaste schotel voor de mensen die in het buitenland wonen: er zijn talrijke (en steeds meer en meer) mobilhomegebruikers die gebruik (wensen te) maken van satteliettv: ook een aparte rubriek voor hen zou leuk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is het mogelijk om op het overzicht scherm een button te zetten om rechtstreeks naar het "eerste ongelezen bericht" te gaan? Nu kan dat pas op het vervolgscherm waardoor je via de "back" toets 2 keer teveel moet navigeren. Een soortgelijke button is terug te vinden in het VTI forum (groene button voor het onderwerp).

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je op het rondje klikt, of sterretje als je in dat topic wat gepost hebt ga je vanaf het forum overzicht in een keer naar het eerste ongelezen bericht. Dus niet op het onderwerp klikken, maar op het rondje/sterretje:

 

2015-05-26 06_11_37-Greenshot.png

 

 

Eigenlijk stel je dit soort vragen niet in een topic over een enquete...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...