Brinx84 Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Ik heb onlangs een G3C houder + alps quattro LNB voor mijn Visiosat Bi-sat besteld. Ik heb momenteel 2 LNBs op Astra 1 en Astra 3. Ik wil in de nieuwe opstelling Astra 1, Astra 2 (bbc e.d), Astra 3 ontvangen. De schotel staat in Coevorden, Nederland. Wat zijn de graden e.d waar ik rekening mee moet houden? Misschien kan iemand (sprietje? ) stapsgewijs uitleggen hoe ik de boel het beste kan uitrichten, waar te beginnen e.d? Bedankt alvast!
Sprietje Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 (aangepast) De middelste lnb is de Astra 23,5 en die lnb moet je eerst op nul instellen (zie bijlage 3)De lnb's moeten op een 11 graden schuine lijn staan (zie bijlage 1 en 2) waarbij de middelste lnb 1mm onder die schuine lijn moet staan.De skew van de lnb's moeten als volgt staan:Astra 19,2 op 2 gradenAstra 23,5 op 5 gradenAstra 28,2 op 10 gradend.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.De elevatie van de schotel moet op 28 graden ingesteld worden om de Astra 23,5 te vinden.Nu de schotel op de Astra 23,5 uitrichten op maximale signaalkwaliteit. Doe dit heel precies want dit bepaald ook de signaalkwaliteit van de andere twee satellieten. 27 april 2015 aangepast door Sprietje
Brinx84 Geplaatst: 28 april 2015 Auteur Geplaatst: 28 april 2015 Bedankt voor de reactie. Hoe zet ik de LNB 11 graden schuine lijn?
Sprietje Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 (aangepast) De hoek van 11 graden uitprinten en uitknippen. Dan aan de voorzijde tegen de lnb's houden. En dan is het fijn dat je het stukje papier kunt buigen want de drie lnb's staan in een boog. 28 april 2015 aangepast door Sprietje
Brinx84 Geplaatst: 28 april 2015 Auteur Geplaatst: 28 april 2015 ThnX voor de reactie weer..maar ik heb geen idee hoe ik dat moet zien...
Brinx84 Geplaatst: 29 april 2015 Auteur Geplaatst: 29 april 2015 Hallo, ik heb de middelste lnb op de 0 lijn gezeT,op welke waarde zet ik de andere houders?
Sprietje Geplaatst: 29 april 2015 Geplaatst: 29 april 2015 Dat weet ik niet, daarvoor gebruik je die driehoek van 11 graden. En dat is de basis-instelling. Dan heb je gegarandeerd goed beeld. Daarna kun je proberen of je met het iets hoger of lager schuiven van de twee buitenste lnb's je nog een iets betere signaalkwaliteit kunt bereiken, maar dat zal niet het geval zijn als je de schotel eerst helemaal perfect op de middelste lnb hebt uitgericht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen