Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

post-72269-0-24838600-1430167246.jpg

Simpele vraag: Wat betekenen deze twee getallen?  Iets met signaalsterkte oid... maar wat stelt het nu voor?. Enfin: Dit is de UK footprint die je in Zoetermeer kan ontvangen met een Multytenne

aangepast door ebhoorn

• Moderator
Geplaatst:

Bovenste is signal level, onderste Automatic Gain Level. Idealiter heb je de bovenste zo hoog mogelijk, en de onderste zo laag mogelijk.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Bovenste is signal level, onderste Automatic Gain Level. Idealiter heb je de bovenste zo hoog mogelijk, en de onderste zo laag mogelijk.

Dat wordt erg lastig aangezien de waarden staan in cellen die tegen elkaar aan liggen.

• Like 1

ET8000

Geplaatst:

niet de lokatie van die cel, maar de waarde in de cel!

:grin:

ik kijk er niet meer naar, heb altijd beeld en het is daarenboven ook geen geijkte waarde, gewoon een indicatie!

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

hangt ook af van image tot image.Heeft soms totaal andere betekenis van die waarden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Toch raar dan, want 99% van de gebruikers hebben voor de onderste een waarde van rond de 75-85% staan.

Lijkt erop dat de AGC waarde inverted zou moeten worden ... dus hoe hoger hoe beter?

80% betekent dan in werkelijkheid maar 20% AGC sturing .... wat vrij vertaald geeft dat er voldoende signaal is en het ingangssignaal  maar weinig moet worden bijgeregeld om de juiste signaal voor verwerking te verkrijgen.

Voor mijzelf is, net als bij Tonski, de bovenste waarde belangrijker voor een goed beeld.

Hoe hoger de SNR hoe minder last je hebt van onderliggende (lagere) signalen (ruis).

Maar of de waarden die je ziet op jouw ontvanger een goed beeld reflecteren is altijd een vraag.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

niet de lokatie van die cel, maar de waarde in de cel!

:grin:

ik kijk er niet meer naar, heb altijd beeld en het is daarenboven ook geen geijkte waarde, gewoon een indicatie!

Had deze  ;) er even bij moeten zetten 

:D

ET8000

Geplaatst:

Inderdaad Tonski, voor wat het waard is.

Heb hier jouw kanaal op een VU+ Duo met een 19/23 kopje op een 80cm disk in de randstad weer heel andere getallen (82/93).

post-45009-0-59603900-1430414670_thumb.jpg

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

men weet dat het geen meetinstrument is, dus niet dat ik iets anders beweerde dan ik heb beeld en meer hoef ik niet te weten

indien je wel een veel hogere waarde hebt dan is dat ook gunstiger voor de momenten dat je slecht weer hebt

ik ben overigens niet in staat om meer beeld kwaliteit en signaal sterkte te genereren met het plaatsen van een nieuwe wok daar ik niet meer op dak durf

tja hoogtevrees dat heb je niet, dat krijg je

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...