Ga naar inhoud

Geluidsregistratie op smartcard

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een type smartcard waarop ik geluidsinformatie kan stockeren. Ik gebruik nu een eeprom, maar het grote nadeel is dat ik de gehele eeprom opnieuw moet programmeren om een bepaald geluid te vervangen.

Wie kan mij met dit probleem helpen.

Geplaatst:

Waarom doe je dit op een smartcard ?

er zijn tegenwoordig toch van die mooie kleine flashcards en ook andere kleine kaartjes waarop je nogal wat data kwijtkan. ik gebruik regelmatig flashcards van 256MB om complete registratie en settingsfiles op op te slaan. het externe readertje wat ik hiervoor gebruik is niet groter dan een kippen ei, en kan op de USB en serieel worden aangesloten.

ik weet niet wat voor geluiden je wilt opslaan, maar volgens mij kom je met 256MB een heel eind. verder zijn er ook nog memory sticks, de door Sony gebruikte memorycards (deze zien eruit als een uit de kluiten gewassen simcard) en nog wel andere oplossingen. Helaas zal je ze allemaal wel moeten wissen nadat ze eenmaal geprogrammeerd zijn.

Je kan voor je eigen toepassing natuurlijk ook een eigen kaartje in elkaar sleutelen, een dikke flasheprom op een printje met een connector bv.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Dag prutsie,

Ik ontwikkel op dit moment een geluidsbox voor kermis toepassing.

De bedoeling is om 10 a 12 geluiden van telkens +- 10 seconden op te nemen op mp3 formaat en deze afzonderlijk te stockeren op een smartcard, zodat het veranderen van een geluid eenvoudig zelf te doen is door de klant.

Indien je hiervoor een andere ( goedkope )oplossing hebt dan hoor ik dat graag.

Groetjes, simon

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen