ronvos Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 hallo . ik had een canal digitaal smartkaart en heb op her- activeren geklikt op internet. nog steeds geen nederland 1.2 en 3. op 14 zie ik info en nieuws. als ik naar 80 ga heb ik bbc niews en geen bvn. help mij aub
youriy Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Voor ned 1,2,3 heb je een abo nodig. bvn is van freq. veranderd. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Sprietje Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Je zult dus even de nieuwe fastscanlijst in moeten laden om BVN wel te krijgen.
ben klever Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Natuurlijk willen we je helpen. Wat voor ontvanger heb je ? TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
ronvos Geplaatst: 28 april 2015 Auteur Geplaatst: 28 april 2015 dank u allen. ik heb lijst gedaan en heb nu bvn op 80. maar geen nederlandse 1 2 en 3. ik dacht dat dat pas per 2016 werd veranderd
ronvos Geplaatst: 28 april 2015 Auteur Geplaatst: 28 april 2015 ik heb ook mijn kaart ge re activeert, maar betaal inderdaad geen abonnoment, dus ned 1 2 en 3 kan ik dan niet meer krijgen?
Sprietje Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 (aangepast) Nee dat is sinds augustus vorig jaar al niet meer mogelijk. Tik dit even in op Google: Totaal TV NPO niet meer gratis via satelliet 28 april 2015 aangepast door Sprietje
Johan45 Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 De Nederlandse Publieke Omroep NPO schrijft dit bij Veel gestelde vragen. Klopt het dat de gratis satelliet verspreiding via CanalDigitaal stopt? Ja. Op 1 augustus 2014 loopt de huidige overeenkomst tussen de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) en CanalDigitaal voor de verspreiding van de televisie- en radiokanalen via de satelliet af. Vanaf die datum brengt CanalDigitaal de publieke zenders onder in zijn abonnement. En ook te vinden bij veel gestelde vragen. Ik wil wel Nederland 1, 2 en 3 blijven kijken, maar ik wil niet maandelijks betalen voor een abonnement. Is er een gratis alternatief? Ja. In Nederland kunt u via de ether (DVB-T) gratis Nederland 1, 2, 3 en een regionale zender ontvangen. Met behulp van een DVB-T antenne en een DVB-T ontvanger (de meeste nieuwe tv’s hebben een ingebouwde DVB-T ontvanger) is het mogelijk een digitaal TV-signaal op te vangen, zonder dat daarvoor een abonnement bij een distributeur hoeft te worden afgesloten. In het buitenland blijft het Beste van Vlaanderen en Nederland (BVN) via de satelliet gratis toegankelijk. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Ja Johan, zolang je in Nederland zit werkt dat zo maar in het buitenland niet.Dan kun je met een app via internet wel kijken naar uitzending gemist.
Johan45 Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Klopt Sprietje. Over kijken in het buitenland schrijft de NPO dit: Veelgestelde vragen: Ik woon in het buitenland. Hoe kan ik alsnog programma’s van de publieke omroep ontvangen? Een groot deel van de programmering van de publieke omroep is te zien via het audiovisuele portal Uitzendinggemist.nl en de ongecodeerde satellietzender BVN, het Beste van Vlaanderen en Nederland. BVN is wereldwijd 24 uur per dag via meerdere satellieten te ontvangen. Kijk voor meer informatie op www.bvn.tv. Het is niet mogelijk om via satelliet naar de Nederlandse publieke omroep te kijken buiten Nederland. Er is wel een aantal kabelaanbieders in Duitsland en België dat het signaal doorgeeft, maar het satellietsignaal van Nederland 1, 2 en 3 is alleen voor inwoners van Nederland te zien. De smartcard die nodig is voor het decoderen van het signaal is namelijk alleen te koop voor mensen die een Nederlands thuisadres hebben. De maatregel is om auteursrechtelijke redenen genomen: de publieke omroep heeft van de meeste sport en buitenlandse series immers alleen de rechten voor Nederland. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 (aangepast) Tja Johan, wat moet ik daar nu van denken als ze schrijven: "Het is niet mogelijk om via satelliet naar de Nederlandse publieke omroep te kijken buiten Nederland."Daar zakt m'n broek van af. Hoewel bijv. "Uitzending gemist" is het buitenland geblokkeerd wordt wegens auteursrechten, kun je met een eenvoudige app. een internetverbinding creëren die je zogenaamd laat internetten vanuit Nederland. Dat werkt prima op je laptop. Dan kun je toch de Nederlandse TV-programma's zien zonder abonnementskosten. Ik gebruik die sporadisch als ik een uitzending gemist heb die ik niet had willen missen. Tja, wel met je neus voor je laptop zitten. 28 april 2015 aangepast door Sprietje
Johan45 Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Tja Johan, wat moet ik daar nu van denken als ze schrijven: "Het is niet mogelijk om via satelliet naar de Nederlandse publieke omroep te kijken buiten Nederland." Daar zakt m'n broek van af. Ik kan niet ontkennen dat bij het lezen van deze tekst ik ook vreemd stond te kijken. De publieke zenders zijn in een groot gedeelte van Europa zonder noemenswaardige problemen te ontvangen. Het lijkt me daarom duidelijk dat hier niet de ontvangst van de zenders bedoelt wordt maar de beperking door de auteursrechten. De NPO dekt zich hier in tegen de verkoopdrang van CanalDigitaal om ook rechten te verkopen aan niet Nederlandse inwoners. maar het satellietsignaal van Nederland 1, 2 en 3 is alleen voor inwoners van Nederland te zien. De smartcard die nodig is voor het decoderen van het signaal is namelijk alleen te koop voor mensen die een Nederlands thuisadres hebben. De maatregel is om auteursrechtelijke redenen genomen: de publieke omroep heeft van de meeste sport en buitenlandse series immers alleen de rechten voor Nederland. Vult u rustig aan !!!
pollegazon Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 (aangepast) Tja, wel met je neus voor je laptop zitten. Dat is het nieuwe tv-kijken hé. Bovendien kan je het ook casten naar om elke min of meer recente tv. Via een stream op de tablet lekker op je terras in het zonnetje naar pakweg 4 Seven kijken heeft anders ook wel zijn charmes hoor, daar heb ik echt de sat niet meer voor nodig... 28 april 2015 aangepast door pollegazon
Sprietje Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Begrijp ik het goed pollegazon dat als die mooie 50inch-schermen de kliko in kunnen omdat kijken naar een klein schermpje de mode wordt?Wat een beleving om naar zo'n klein schermpje te zitten turen in de zon zonder enig contrast.
Johan45 Geplaatst: 29 april 2015 Geplaatst: 29 april 2015 Zo een 50" TV overal mee naar toe sjouwen lijkt me anders ook niet erg handig. Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen