Ga naar inhoud


NPO HD-1/3 en Veronica/NET5 HD (TP 12188) doen het niet?


pch

Aanbevolen berichten

pch schrijft:

"Gaat een heractivatie zeker alleen maar via de Astra-1???"

Ja daar hebben we het in het begin van dit draadje al over gehad. Maar ja, jij gaat liever voor een enkele lnb dan voor een dubbele kop en dan krijg je deze problemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@pch

Ik moet nu naar de supermarkt (moederdag cadeau kopen voor zondag); dus ik ga nu uit de lucht.

 

Wat ik je nog kan aanraden is hetvolgende: je haalt die Rebox volledig van stroom af (stekker eruit), vervolgens haal je je smartcard eruit; je wacht minimaal 20 seconden, je zet je Rebox weer op stroom en zet m aan (zonder je smartcard er in); je zet m op SBS6HD, je krijgt dan een melding dat er geen smartcard is ingevoerd;

 

Dan pas steek je je smartcard er weer in. Daarna een half uur niet zappen naar een andere zender!

 

Als je een oranje smartcard hebt hoef je geen heractievatie aan te vragen, dat doet ie automatisch binnen een half uur.

 

Ik hou je postings in de gaten, zodat ik je kan blijven assisteren.

 

heb ik reeds gedaan.... dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

pch schrijft:

"Gaat een heractivatie zeker alleen maar via de Astra-1???"

 

Ja daar hebben we het in het begin van dit draadje al over gehad. Maar ja, jij gaat liever voor een enkele lnb dan voor een dubbele kop en dan krijg je deze problemen.

 

is nergens eerder vermeld volgens mij, alleen dat ik de Fastscan mis, niet de heractivatie! Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry, je hebt gelijk. Een activatie kan via alle zenders waar je rechten voor hebt. Alleen is het wel zo dat als je een activatiesignaal aanvraagt, dit het snelste gaat via SBS6 SD omdat daar de frequentste herhaling van de activatiesignalen wordt doorgevoerd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja, alles staat echt perfect uitgericht op Astra-3, via CD heractivatie aangevraagd, niets...

geeft aan gecodeerde zender op SBS-6 HD.

wel beeld op kanaal 14 en die geeft aan dat je voor HD-zenders echt een DUO-LNB nodig hebt, dus... Doen ze iets wat wij niet weten en gebruikt CD toch echt astra-1 nog voor van alles en nog wat?

lig voor de vaststaan-HD lijkt me, alle HD-zenders opnieuw ingescand en nu niet meer "gecodeerde zender" maar "SERVICE FOUT"!!!

kortom: je kunt in Nederland via CD dus NIET naar HD-zenders kijken op de Astra-3 ZONDER ook Astra-1 te hebben??? RAAR!!!!

 

Heb je eerst gecheckt of er uberhaupt een heractivatie nodig is? Het klinkt namelijk meer naar dat de kaart wellicht niet goed contact maakt met de ontvanger.

 

Zoek in je menu's naar smartcard / status, en kijk wat daar staat.

Ligt de datum van geldigheid in de toekomst, dan is er geen heractivatie nodig.

Kan de ontvanger geen contact maken met de kaart, dan zie je dat daar ook.

 

Overigens worden de updates voor je kaart gewoon met de CD-programma's meegezonden; als je regelmatig TV kijkt krijg je zodoende altijd tijdig de updates. No panic!

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry, je hebt gelijk. Een activatie kan via alle zenders waar je rechten voor hebt. Alleen is het wel zo dat als je een activatiesignaal aanvraagt, dit het snelste gaat via SBS6 SD omdat daar de frequentste herhaling van de activatiesignalen wordt doorgevoerd.

 

ok, maar de heractivatie is dus aangevraagd, een 2e x geprobeerd maar hoeft niet want wordt tot vanavond herhaald idd.

maar ondanks alles goed afgesteld geen beeld nu op astra-3 SBS-6 HD.... rara.... zeg het maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eerst gecheckt of er uberhaupt een heractivatie nodig is? Het klinkt namelijk meer naar dat de kaart wellicht niet goed contact maakt met de ontvanger.

 

Zoek in je menu's naar smartcard / status, en kijk wat daar staat.

Ligt de datum van geldigheid in de toekomst, dan is er geen heractivatie nodig.

Kan de ontvanger geen contact maken met de kaart, dan zie je dat daar ook.

 

Overigens worden de updates voor je kaart gewoon met de CD-programma's meegezonden; als je regelmatig TV kijkt krijg je zodoende altijd tijdig de updates. No panic!

 

Groet, A33

had gisteravond en vanochtend gewoon beeld!!!

alleen tijdens draaien en opnieuw nu perfect africhten viel signaal ff weg en daarna weer max sterkte en kwaliteit maar zender op gecodeerd!

hierna geen beeld meer gekregen en heractivatie lukt niet...

zeg het maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja hoe kan ik nou met een single LNB tegelijk ontvangst hebben op de astra-1 en astra-3?

deed net een fastscan SD en heb nu beeld op alle zenders alleen dan in SD!

ik terug in het menu schotelinstellingen naar de astra-3 en op TP 12188 gewoon 92% sterkte en 75% kwaliteit!!! Hoe kan dat nou??? Met een single-LNB??? Overigens geen beeld op HD zenders, dat dan weer niet! Conclusie lijkt nu dat ik de Triax 110 afgericht heb op de astra-1 19 ipv astra-3 23.5....  maar snap het niet: hoe kan ik dan kwaliteit krijgen op beide satellieten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 maar snap het niet: hoe kan ik dan kwaliteit krijgen op beide satellieten?

 

Je krijgt helemaal geen kwaliteit op beide satellieten, dat is een aanname.

 

De satellietmeter geeft alleen aan dat je op een bepaalde frequentie van een bepaalde LNB signaal hebt; welke satelliet dat signaal vandaan komt is een kwestie van weten wat je aan het meten bent.

Als een satellietmeter een bepaalde frequentie aan een bepaalde satelliet heeft gekoppeld, dan denk je dat het die satelliet is. Maar de frekwenties veranderen wel regelmatig, dus je moet altijd checken of dat wel klopt. Ofwel: kijken of je ook daadwerkelijk beeld hebt op die frekwentie, en of het de gewenste zender is.

(En of je wel met de goede LNB gemeten hebt!)

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

had gisteravond en vanochtend gewoon beeld!!!

alleen tijdens draaien en opnieuw nu perfect africhten viel signaal ff weg en daarna weer max sterkte en kwaliteit maar zender op gecodeerd!

hierna geen beeld meer gekregen en heractivatie lukt niet...

zeg het maar.

Ik ben bang dat je antenne niet meer uitgericht is op Astra 3 maar op bijvoorbeeld de naastgelegen Astra 2.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ceesv schrijft denk ik ook;

Vergeet even die fastscan en lees in:

23.5°E action_collapse.gifAstra 3B 11914 H  DVB-S2 8PSK

symb: 29900 fec: 2/3

 

 

 

Daar zit ondermeer TV Noord, Fryslân, Drenthe, Oost en Gelderland.

 

Heb je deze zenders niet, laat m op die freq staan, draai met je schotel totdat je ze hebt.

 

Het beste is om het met zn 2en te doen (je maatje kijkt op de TV en geeft een harde brul als hij ziet dat je ontvanger signaalsterkte en quality weergeeft); na die brul van je maat moet je even alles een beetje vastzetten, vervolgens ga je die txp inlezen.

 

Als het bovenstaande zenders zijn, kan je aan het finetunen beginnen.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi moonchild,

Klopt wat je zegt, maar op 19,2E zit ie met

  DVB-S QPSK 27500 3/4

 

en op 23,5E zit ie met

  DVB-S2 8PSK 27500 2/3

 

Ik stel pch voor om op 11914 H  DVB-S2 8PSK symb: 29900 fec: 2/3 te zoeken.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz

Deze freq wordt ook op zowel de 19,2E alsmede de 23,5E gebruikt, dus pch let er op dat de symbolrate 29900 is en de fec 2/3. (Uiteraard  DVB-S2, 8PSK).

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

QUOTE=PCH

nou ja hoe kan ik nou met een single LNB tegelijk ontvangst hebben op de astra-1 en astra-3?

deed net een fastscan SD en heb nu beeld op alle zenders alleen dan in SD!

ik terug in het menu schotelinstellingen naar de astra-3 en op TP 12188 gewoon 92% sterkte en 75% kwaliteit!!! Hoe kan dat nou??? Met een single-LNB??? Overigens geen beeld op HD zenders, dat dan weer niet! Conclusie lijkt nu dat ik de Triax 110 afgericht heb op de astra-1 19 ipv astra-3 23.5....  maar snap het niet: hoe kan ik dan kwaliteit krijgen op beide satellieten?UNQUOTE

 

Hoi pch,

Als je de fastscan inleest vanaf 19,2E leest ie zowel de 19,2E, 28,2E alsmede de Hotbird in, ook al heb je daar geen signaal op.

Ik raad je af om die fastscan te gebruiken.

 

Probeer wat ik in mijn bovenstaande posting heb vermeld.

 

Groetjes man.

 

Ik kom morgen weer in de lucht.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...