Ga naar inhoud


sid not found in pat


koster68

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem...

 

 

Ik had een werkende VU+ Duo 2   met image OpenPli 4.0

 

Op een moment moest ik mijn box een harde reset geven omdat deze was vastgelopen op een IPTV Stream..

na het vastlopen krijg ik geen beeld meer op alle kanalen van canaal digitaal op de 23,5 ?  alle kanalen geven nu : sid not found in pat

 

ik heb nu echt van alles geprobeerd, maar ik snap er geen hol meer van, heb nu diverse keren de box geflashed met divers firmwares zonder resultaat, momenteel zit blackhole  2.15 er in

 

ik heb wel signaal op de kanalen van ca 77%  maar toch een sid not found in pat

heb diverse zenderlijsten geprobeerd,  heb de box zelf diverse keren laten scannen, 

 

maar als de box zelf scanned, dan vind hij dus alle kanalen van  23,5,  maar de kanalen van canaldigitaal die vind hij ook tijdens het scannnen niet?? 

 

ik heb de schotel opnieuw getracht af te stellen, maar ja ik heb 77% signaal?

wat kan er nu ineens fout zijn gegaan na de reboot??   kan dit aan de tunerkaarten liggen?  en als dit zo is hoe kom ik daar dan achter?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Weinig info...

Na het flashen komt de box terug met de opstart wizard. Dat wil zeggen dat alles opnieuw moet worden ingesteld. Dus je schotelconfiguratie, LNB's, Diseqc, de hele mikmak. Je kunt na de instellingen de satellieten van je keuze gaan inscannen. Worden de correcte kanalen gevonden dan weet je in elk geval zeker dat je schotel nog goed gericht staat.

 

(Trouwens een rare gewoonte dat mensen meteen aan een schotel beginnen te rukken als een box vastloopt. Zonder externe oorzaken zal je schotel niet plotseling verdraaien. M.a.w. Had je beeld vóór de vastloper, dan had je je schotel gewoon met rust kunnen laten)

 

Persoonlijk denk ik dat je na de flash verzuimd hebt de basis instellingen na te lopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard heb ik de basis instellingen doorlopen

 

als ik nu een scan doe, vind ik gewoon alle sateliten van  19.2   23.5   13  en 28,2    behalve de zenders van canaldigital op 23,5?

 

dus de basis instellingen staan zeker wel goed,   en ik begin niet gelijk aan mijn schotel te rommelen, maar als ik het afgelopen weekend onder tussen al 4 of 5 keer me box geflashed  heb en alle al 20x nagekeken heb, dan ga ik dus mijn lnb onderling uitwisselen, en kijken of mijn schotel wat beter afgesteld kan worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

btw, het gaat niet puur om alleen canaldigitaal, maar om een deel van de zenders op de 23,5  waaronder dus canaldigitaal...

 

en btw  wat kan er nu fout staan aan de basis instellingen,  als ik dus wel een deel op 23,5 kan ontvangen en een ander deel weer niet???

mijn diseqs  staan gewoon het zelfde ingesteld als altijd   ABCD   13-19.2-23.5-28.2     ik heb tuner A al uitgezet zodat hij alleen op tuner B kijkt,  ik heb de lnbs uitgewisseld???  ik weet het echt ff niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ccccam aktief ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

ja  cccam is aktief

 

Ik heb nu VTI images erop gezet, met het zelfde resultaat,   heb nu ook hardwarematig de tuners omgedraaid in de vu+   , diseqs omgedraaid   dus 23,5 op poort 4 gezet ipv poort 2  en  ect,  allemaal zonder resultaat?

 

als ik een fastscan doe met canaldigitaal krijg ik  de melding  :   fastscan failed!      als ik gewoon zenders ga zoeken, vind ik een heleboel zenders van op de 23,5  maar dus niet die van canal digital?   ik wordt er een beetje triest van,

aangepast door koster68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Betekent dit ook, dat je de SD transponders van CDS/TVV niet krijgt te zien op Astra 1?

De 12722 en 12515 zou je even handmatig toe moeten voegen om dit te checken. 

 

Als de Fastscan het niet doet, lijkt het of je tuner de frequentie 12515 op Astra 1 ook niet vindt.

 

EDIT: Nickelodeon zit ook op Astra 1: 11973 / V/ 27500 / 3/4

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

nick zit idd op astra 1, maar me box lig al enkele dagen overhoop omdat ik er mee bezig ben, en dus is er tijdelijk niets te zien iedere keer ;)

 

als ik fastscan doe, dan geeft deze alleen scanning failed,  maar als ik een zenderlijst inlaad, dan heb ik dus wel beeld op de astra1 zenders..

 

heb nu mijn diseqs eraf gegooit, en direct kabel op mijn 23,5 lnb gezet en zo ingesteld,   gewoon  79% sign en een lock..      en met zender scannen honderdern zenders, maar geen Canaldigital zenders.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Andere box pakken en kijken of deze het dan wel volledig doet. Verdenk dat je multiswitch of één van de LNB's defect is. Heb je al een geprobeerd je LNB die Astra3 ontvangt direct op de box aan te sluiten? Een manuele scan uitvoeren op een probleemfrequentie. Als je dan ook geen beeld krijgt is je LNB gewoon kapot..

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu mijn diseqs eraf gegooit, en direct kabel op mijn 23,5 lnb gezet en zo ingesteld,   gewoon  79% sign en een lock..      en met zender scannen honderdern zenders, maar geen Canaldigital zenders.....

Honderden zenders op Astra 3?

Dat lijkt me sterk. Dat moet Astra 1 zijn, dan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

... op mijn 23,5 lnb gezet en zo ingesteld,   gewoon  79% sign en een lock..      en met zender scannen honderdern zenders, maar geen Canaldigital zenders.....

 

Inderdaad een warrig verhaal.

Welke zenders ontvang je dan op de volgens jouw direct aangesloten 23.5?

Als je daar de Duitse zenders en BVN ziet dan zit je toch echt wel op de 19.2 i.p.v. 23.5.

 

In dit geval eerst de schotel helemaal opnieuw afstellen.

Dit bij voorkeur LNB voor LNB met een goede Satfinder.

 

In welke regio zit jij, wellicht kan iemand jou helpen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze niet geteld, maar als je scant komen er hele lijsten met zenders voorbij welke op de astra 3 zitten.   en op die zenders heb ik gewoon beeld, en dat is echt beeld vanaf de astra 3!!!!

 

Net te laat maar welke zenders zijn dat dan wel?

Jij schreef immers dat jij de CD zenders niet kunt krijgen.

Kun je dan nu de NPO HD zenders of b.v. RTL8 HD ontvangen?

 

Nog een paar aanvullende vragen.

Maak jij gebruik van interne sharing en welke Smart kaart gebruik jij?

Welke SoftCam gebruik jij?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

ik heb o.a  wel        

 

RTL 2    

RTL television      

 

 

en nee ook de NPO HD zenders krijg ik niet, en RTL8 HD ook niet....

 

op 28,2  19,2  en 13,0  heb ik gewoon op alle zender beeld...   heb een visiosat schotel met 4 lnb's  

aangepast door koster68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...