Ga naar inhoud

Hulp gezocht - Schotel in Spanje, Moraira, omgeving Alicante

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

Als vermeld in de titel, willen wij op ons huis in Moraira Spanje een schotel plaatsen die signalen kan ontvangen van de Nederlandse zenders en bij voorkeur ook de Engelse kanalen 

Nu hebben wij plaatselijk om een offerte gevraagd en ondanks mogelijk miscommunicatie ook ontvangen. Er wordt ons aangeraden de volgende onderdelen aan te schaffen:

• 1 Modulo pcmcia seca Media guard PC 5.0 Compatible con los bouquets : C. DIGITAAL Y TV VLAADEREN 23 ° Est > Programme : canal digitaAl Tv Tvlaanderen HD / SD + tarjeta de abono o suscripcion a paquete basico
  • Antena Satelite parabolica OFFset de 88 cm Acero galvanizado. Altas prestaciones en una antena semi-profesional, recomendada para CANAL DIGITAAL en la zona norte, para recibir el Haz Sur
  • LNB QUAD TWIN HD

Indien wij de engelse kanalen willen ontvangen (grote rugby liefhebbers ;-) heb ik begrepen dat er een TRIPLE LNB nodig zou zijn om de signalen van de de ASTRA 1, 2 en 3 (28,2, 23,5, 19,2), dus lijkt me dit in de offerte niet goed te staan.

Een kennis van ons gebruikt in Nederland een Triax 64cm, met een TRIPLE LNB samen met een Mut@nt HD1100 decoder. Kunnen wij wellicht een soorgelijke setup in Spanje plaatsen met wellicht een grotere schotel?

Eventueel materiaal in Nederland aanschaffen is voor ons geen enkel probleem aangezien wij nog een vrachtwagen met spullen naar Moraira moeten versturen.

Alvast bedankt voor het reageren.

Geplaatst:

Beste Tsaal

Een triple-lnb kun je in Spanje helemaal niet gebruiken. Die past ook alleen maar op een 60cm-schotel, niet op een veel grotere.
Maar jij wilt graag de Engelse zenders kunnen ontvangen en dan met name waar rugby op uit wordt gezonden.
Nu is het zo, dat op de 28 oost positie de meeste Engelse zenders op de UK-spotbeam zitten. Om die in Moraira te kunnen ontvangen, heb je toch een schotel van 125x140cm nodig, zie deze site: http://www.satandpcguy.com/Site/astra_2e_satellite_reception_footprint_uk_tv_spain.php

Ik weet niet wat die firma met een schotel van 88cm wil, maar daar ontvang je niet de spotbeam mee. Die is natuurlijk wel ruim voldoende voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5. Iets kleiner kan ook nog.

Maar zijn die rugby wedstrijden ongecodeerd te ontvangen of heb je daar een abonnement voor nodig? Welke zender is dat waar rugby op te zien is? Weet je de naam en de frequentie?

Geplaatst:

Beste Sprietje,

Bedankt voor je uiterst snelle reactie, ik begrijp dat een soortgelijke setup als bij die kennis van ons hier in Nederland dus helemaal niet mogelijk is in Spanje.

De rugby wedstrijden worden vooral uitgezonden op de Sky-kanalen, ITV, BBC en BT sport, volgens mij een combinatie van gecodeerde alsook ongecodeerde kanalen.

Geplaatst: (aangepast)

Een triple-lnb kun je in Spanje helemaal niet gebruiken. Die past ook alleen maar op een 60cm-schotel, niet op een veel grotere

Sprietje , even een vraag buiten het draadje van de topic starter.

Mijn schoonbroer gebruikt zo een triple lnb in Belgisch Limburg op een triax 60 , maar heeft bij veel regen problemen , beeld gaat meestal weg , dus weinig regenreserve. Ik ga er morgen naartoe , zou dit helpen als ik er een triax 80 opzet i.p.v. een triax 60 maar wel met dezelfde triple lnb , zou deze ook werken op een triax 80 ?

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

De meeste SKY-zenders zitten op de Europa-beam en die is met een kleinere schotel te ontvangen maar daar heb je wel een abonnement voor nodig. Maar volgens mij werkt zo's SKY-kaart alleen maar met een SKY-box, een speciale ontvanger van SKY.
Voor BBC en ITV heb je geen abonnement nodig maar wel dus een schotel van 125x140cm.
Zie hier de zenders welke worden uitgezonden via de 28 oost positie.
Waar een "F" bij staat zijn vrij te bekijken: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A-and-Astra-2A-2E-2F.html

• Like 1
Geplaatst:

Wij gaan een aantal zaken heroverwegen.

Bedankt voor de reacties Sprietje, dit heeft absoluut duidelijkheid geboden en blijkt toch dat ik niet helemaal goed bezig was.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen