Ga naar inhoud


Hard disk probleem


kevbin 7
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Heren,

 

ik heb een HP G62 laptop, sinds een dag of twee krijg ik steeds een melding van Intel Storage Technology,

DISKON PORT 0:AT RISK

wat betekent dit, moet ik me druk om maken? ik heb al een back up gemaakt, gaat mijn laptop binnenkort aan de haaien? wie heeft er verstand van.

 

mvg. kevbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Dit zal een zogenaamde S.M.A.R.T. melding zijn. Dit houdt in dat er parameters buiten de specificaties vallen.  Sterk aanbevolen om de harddisk z.s.m. te vervangen. (probeer hem te vervangen voor een SSD!)

 

Meer info hierover:  http://nl.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net met succes een 2.5" SATA HDD met windows vista vervangen met behulp van een externe behuizing (USB-SATA) en Acronis Migrate Easy software.

Die software mag je 15 dagen op proef gebruiken met alle functies.

Het klonen van de 320 GB HDD op een nieuwe 560 GB duurde ongeveer 5 uur.

Probeer energie functies zoals dimmen van het scherm uit te schakelen anders zie je tijdens het klonen niet meer wat de voortgang is; tijdens het klonen heb je geen controle meer over je laptop.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh, nee.  Er moet nog wel software op. Je kunt hem klonen zoals P3P31 hierboven aangeeft, dan ga je gewoon verder waar je was, alleen dan met een nieuwe schijf. Indien je toch geld uitgeeft zou ik toch een SSD overwegen. De beste upgrade die je kunt doen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het klonen had ik gewoon dezelfde laptop maar met een nieuwe grotere harddisk erin.

Ik moest er wel een externe behuizing bij kopen (~€15) om te klonen.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel een externe hdd van 500 gb. kan ik deze bij het klonen gebruiken? met de software wat je ook heb gebruikt, ik heb al gezocht naar een Nederlandse handleiding voor Acronis maar kan niet vinden, bestaat die wel?

 

mvg. kevbin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. ik begrijp je niet helemaal.

Je koopt een nieuwe hard disk die in je laptop past, bij mij was dat een 2.5" sata.

Die stop je in een externe behuizing waarmee je de sata aansluiting via een usb kabel met je laptop verbind.

Acronis Migrate Easy downloaden, op de laptop installeren en opstarten om uit te proberen.

Dan de automatic clone function kiezen en doorlopen. Ik kon geen Nederlandse gebruiksaanwijzing vinden maar de software is Engels en wijst zichzelf zoals in de manual. 

Op de laptop alle auto-uitschakel-functies uitzetten zodat je screen en je harddisk niet in slaap vallen tijdens het clonen, want dat honderden GB pompen door een usb verbinding duurt uren, en dat gebeurt in een soort DOS omgeving die opstart nadat de laptop weer opstart met acronis, waar je niet bij kan.

Na het clonen je nieuwe target disk uit de behuizing halen en in je laptop plaatsen. Laptop opstarten en alles start weer op als van ouds.

Geen windows installeren en honderden updates binnenhalen; geen back-ups terugzetten; ik vond het een prima actie.

Succes; Over and out

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dus in principe elke harde schijf gebruiken en dan bij voorkeur minimaal dezelfde grootte als het origineel.  Houdt er dus rekening mee dat hij ingebouwd moet gaan worden op de plaats waar de defecte nu zit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...