Ga naar inhoud


Eventuele problemen bij overstap naar kabelmodem? (alleen Internet / TV)


Aanbevolen berichten

Omdat wij voornemens zijn om over niet al te lange tijd te verhuizen (misschien appartement) zullen wij over moeten gaan naar Internet via Kabel en wellicht ook TV.

Dat laatste is nog niet zeker of ik de huidige schotel kan handhaven.

Telefoon via Kabel gaat het in elk geval niet worden.

 

Het gaat nu hoofdzakelijk om het Internet via Kabel.

Zoals ik ook al in een ander Topic schreef ben ik voornemens om op dit moment een AC Router te bestellen en zoals het er nu uitziet, een Apple Airport Extreme.

 

Kan ik na de verhuizing een dergelijke router zonder veel problemen achter een Kabel modem van elke Provider hangen?

Het is dan de bedoeling dat de nieuwe AC Router alleen als Access Point fungeert en de Kabel modem de IP-adressen uitdeelt.

Zijn hier bij één of meer Providers knelpunten te verwachten?

 

Ik hoor in de regel dat de Kabel modems van de verschillende Providers nogal slecht presteren voor wat betreft de zend- / ontvangstcapaciteit en betrouwbaarheid.

 

Kan een Kabel modem voor TV eventueel negatieve invloed uitoefenen op de ontvangst van het Internet?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het nadeel van de kabel is dat de leverancier deze in de eerste instantie had om televisie signaal door te geven.

Dus je zal ten alle tijden ook een abonnement op het signaal voor televisie moeten afnemen voordat je  kan vragen om ook internet van hun te krijgen, en een Apple Airport Extreme kan gewoon zonder problemen achter een kabel modem. Wil wel vermelden dat een kennis van mij er twee uit de U.S. had meegenomen en de prestaties erg vond tegenvallen.

post-51681-0-77210700-1431080969_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

... Dus je zal ten alle tijden ook een abonnement op het signaal voor televisie moeten afnemen voordat je  kan vragen om ook internet van hun te krijgen, 

 

Nou, is dit niet een beetje achterhaald?

Volgens mij kan ik toch gewoon een abonnement op alleen Internet afsluiten, zie o.a. hier:

 

https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet?campaignid=ps731#N14

 

en hier:

 

https://internetshop.telfort.nl/internet/?gclid=CjwKEAjwvbGqBRCs3eH4o5C74CYSJAB3TODsBvWIO6JRsnbjKQyD7maVEdE9bUmVeODaFtEakTCQpRoCvOvw_wcB&ef_id=VPLORQAAAJHLW6-V:20150508104903:s

 

Toch nog even een reactie plaatsen over de opmerking aangaande de Airport Extreme.

Het is lastig om een mogelijk perfecte AC Router te bestellen.

Als je al die Reviews van de verschillende merken - typen AC Routers leest dan wordt die bij de één de hemel ingeprezen en bij de ander komt die stukken minder uit de bus.

Iedereen heeft zo zijn ding te zeggen en die zijn niet altijd gelijkluidend.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zou kunnen had ik het allang gehad maar de link die je aangeeft zijn beide voor ADSL en als je pech hebt kan de die snelheid, welke ze voor VDSL aangeven nooit halen.

Zo geeft KPN voor mij ook een mooie snelheid aan maar die werkt ook niet, nu heb ik tele2 wat voorheen BBNET was, omdat het ADSL is en ik te ver van de centrale zit.

Tevens doen ze een foute meting, ze rekenen hemels breed terwijl je allang de lengte van de kabel kunt meten, en nu met de glasvezel tussen de wijkkasten kan dat op de mm nauwkeurig.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet helemaal waar je je zorgen over maakt. Je neemt gewoon een alles in één pakket en dan ben je klaar.

Als je gaat verhuizen ga je misschien ook wat verbouwen. Dan leg je gelijk ethernet kabels voor je TV en audio aan.

 

Ik heb Ziggo en de beperkte Wifi ontvangst heb ik opgelost met de TP-Link Powerline kit.TL-WPA4226T KIT

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

all in one is de meest economische oplossing

afhankelijk van de buurt ligt er goed koper of reeds glasvezel

daar ben je uiteraard erg gelukkig mee, want dat garandeerd een hoge verbindingssnelheid zonder extra kosten (kpn)

het ligt echt aan de locatie of je in een rozenbedje stapt

 

dat zul je ook aan je potentiele buren moeten vragen

dat op voorhand wetende is goud waard

 

toevoeging:

kan zelfs beter als je het regelmatig kontroleert / zie afbeelding

post-30989-0-11840700-1431337523.png

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, glasvezel ligt daar in elk geval nog niet en All in One is eigenlijk ook geen optie want ik heb geen (vaste) telefonie nodig.

Als wij naar een appartement verhuizen en daar begint het op te lijken, zullen wij alleen TV en Internet nemen.

Op zich heb ik er sowieso moeite om zo'n abonnement voor een jaar af te sluiten want wij wonen immers 6 maanden in Spanje en 6 maanden in Nederland.

Naast dit jaarabonnement moet ik dus in Spanje ook nog voor 6 maanden een Internet abonnement nemen en mijn abonnement op CanalDigitaal handhaven.

 

Maar ja, ik klaag niet maar het is wel zonder van het geld dat men dubbele abonnementen moet handhaven.

Ik zie althans geen goedkopere alternatieven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook geen vaste telefonie, maar toch een all in one pakket omdat dat economisch toch beter uitkwam. Achter mijn Ziggo modem gewoon een eigen Router (in Acces point mode) en geen centje pijn met het bereik.

 

Ziggo Wifi staat ook aan, maar gebruik ik niet. Staat alleen aan omdat ik dan ook de hotspot functie kan gebruiken elders.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het zijn niet meer opties. Het is alles in één of internet+TV. Twee losse pakketten dus. En soms zijn 2 losse pakketten duurder dan alles in 1.

 

Maar je kan natuurlijk altijd vragen naar een 6 maanden abonnement. Nee heb je, ja kan je krijgen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

doen we nu dom of duf?

je kan via de zoekfuncties heel veel te weten komen

over prijzen en abonnement met de voorwaarden

 

je hoeft niets te bevestigen je kunt het enkel vergelijken

dus voor je een all-in-one abo afgesloten hebt ben je wel weer wat wijzer geworden

 

wil je het radar of kassa verdict dan lees die mannen hun webzides

wil je het meest economisch, dan lees en zoek verder

 

JIJ bent degene die ja en amen zegt

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...