Ga naar inhoud


Hoe Pli 4.0 op Solo (first edition)geinstalleerd krijgen?


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Na een aantal goede jaren feilloos dienst te hebben bewezen op de slaapkamer wilde ik de Vu+ Solo voorzien van Open Pli 4.0 helaas gaat me dit niet goed af ik heb geen idee wat ik nu niet goed doe?

 

Omdat de software OpenPli 3.0 ergens in 2013 op de Solo is gezet heb ik de bootloader eerst geupdated.

 

Daarna de usb stick voorzien van de software 4.0 (gedownloaded bij PLI).

 

Na een hele hoop geknipper van de usbstick en voldoende geduld de box herstart ik zie dat de tv signaal krijgt van de HDMI maar verder gebeurt er  helemaal niets?

 

Dus denk ik doe schijnbaar iets niet goed?Dus doe het nogmaals op nieuw eerst bootloader daarna de nieuwe 4.0.Wederom weer niets?

 

Dan flash ik hem terug naar 3.0 volgens dezelfde procedure en waarempel daar zie ik het bootlogo van de oude Pli weer verschijnen...Maar ik wil graag 4.0 erop i.v.m een IPTV addon die niet draait onder 3.0.

 

Dus zou iemand mij eens kunnen vertellen waar het mis gaat bij mij?

 

Alvast bedankt,

 

DeBuurvrouw

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die informatie is wat summier om hier een goed antwoord op te kunnen geven.

 

Begin vanaf het begin aan.

Schijnbaar wordt er toch iets geïnstalleerd want anders zou de USB stick niet zo lang blijven knipperen.

 

Wat heb jij als indicatie dat de installatieprocedure is beëindigd?

Is dit alleen het lang genoeg hebben geknipperd en dat het het lang genoeg heeft geduurd?

 

Als je na het vermoedelijke installeren en opnieuw opstarten geen Bootlogo krijgt van 4.0 dan is er iets mis maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht.

Heb jij wel de juiste 4.0 Image voor jouw SOLO gedownload, uitgepakt en op de juiste wijze op de USB stick geplaatst?

 

Zie je na de installatieprocedure verder totaal geen reactie op jouw TV behalve dan dat de HDMI schijnt te reageren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Ik kan hier uitgebreid schrijven wat de flash methode was maar ik heb echt alles van a tot z uitgevoerd zoals het hoort.

De juiste files voor mijn Solo zowel OpenPli 3.0 als de 4.0.

De Solo geeft een knipperde led weer op het diplay als die klaar is met flashen.Daarna start ik hem opnieuw op.

 

Inmiddels draait die weer gewoon verder op OpenPli 3.0 en is die verhuist naar de slaapkamer van de jongste.

 

Vriendelijke groet,

 

DeBuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

overgang van pli3 naar pli4, verreist geen nieuwe bootloader. ;)

gewoon pli4 flashen met de laatste versie.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...