Ga naar inhoud

Satelliet wereld aan 't sterven ? steeds minder kanalen ....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo :)

Vermits ik alle 6 maanden, mijn receiver update,

kom ik tot de conclusie dat ik iedere keer een enkele honderen kanalen kwijt ben.

Mijn recentste update (deze week), gaf mij een verlies van meer dan 300 kanalen.

Als er nieuwe bij-komen (FTA), is het alleen maar reclame. (geen deftige)

of slechte kwaliteit.

Wat, hoe, denken jullie daarover ?

Ik zie alleen maar 500 kanalen per jaar verdwijnen ....

• Moderator
Geplaatst:

Het is mij niet opgevallen, maar kan je wat specifieker zijn over welke satelliet positie je het hebt?

Volgens Kingofsat groeit het totaal aantal kanalen over alle satellieten nog steeds.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Kan alleen maar beamen dat er steeds meer kanalen bijkomen. Wat FTA kanalen betreft heb je waarschijnlijk gelijk. Satelliet TV is bijna uitsluitend Pay (de hoofdprijs) TV. Zonder geldige smartcards zul je qua kanalen flink inboeten.. En dat gaat best hard. Had je vroeger nog een flink deel gratis zenders, nu vind je ze alleen nog sporadisch tussen de PayTv aanbieders om reclame te maken zeg maar.. Zo heeft Nederland en België alleen BVN, de Duitsers hebben nu (nog) een flink aantal FTA zenders waar nu ook al over gedebatteerd wordt om ze te gaan coderen. Eigenlijk alleen nog die chat/babbel kanalen en de religieuze programma's FTA... En als je nog een SD o tvanger gebruikt is het helemaal treurig...

Geplaatst:

Ik heb een oude CHANNELMASTER  1.20 Meter.

Die draait van 32°West  tot ongeveer: 47°EAST

Wanneer ik een update doe, Ik check alle satellieten.

En dat zijn er wat. Ik gebruik: LYNGSAT dot com daarvoor.

Sat4allFreak, je hebt gelijk !! De meeste kanalen die ik verlies zijn FTA.

En wat krijgen we nu .... chat/babbel kanalen :mad:

Geplaatst:

Of kanalen , die je al 5x keer hebt , in je lijst.

Mooie truk, geef gewoon meer dubbelen.

En met de volgende UPDATE , werken die zelfs niet meer

Geplaatst:

Had je vroeger nog een flink deel gratis zenders, nu vind je ze alleen nog sporadisch tussen de PayTv aanbieders om reclame te maken zeg maar..

Jaren geleden keken we hier regelmatig naar zenders op de Hispasat op 30 W.

Nu gebruik is die satelliet(positie) eigenlijk alleen nog maar om een draaibaar fine te tunen.

Op de Hispasat zit amper nog FTA, waaronder natuurlijk religieuze zenders. En erg veel zenderdia's van gecodeerde zenders. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Het aantal beschikbare kanalen vermindert zeker niet, er komen er zelfs nog bij, meestal HD kanalen.

Wat ik opmerk als ik mijn zenderlijst aanpas, dat er op alle satellieten veel geschoven wordt met frequenties of dat de uitzendnorm gewijzigd werd.

Men moet nu op regelmatige basis gaan controleren, 6 maand is veel te lang.

Bij mijn laatste controle 3 weken terug, toen ik alles naliep van Turksat tot Hispasat, heb ik zeker 200 kanalen moeten bijvoegen of aanpassen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Zal wel aanpassen geweest zijn. .....

Had dat ook eens gedaan, 3  maand later, ....

Alles her-checken, .....

Ok, Ik verloor er geen 150 of zo, maar wel toen 80  !!!

Ik spreek inderdaad over FTA kanalen.

Zeg wat je wil, we krijgen er steeds minder en minder.

En als we er krijgen, zitten ze weer op de KA-band of MULTI-dinges

Nu hadden ze besloten om 80% van de transponders naar EUROPA

te laten kapot maken (meer regionaal)

Ik spreek over NILESAT 7 west. 300 kanalen kwijt + nog FTA kwijt op hotbird / astra

Zelfs hier is het ZIEN-BAAR.

Scanning hotbird = 2000 kanalen, dan 1800, 

Geplaatst:

Ik heb een oude CHANNELMASTER  1.20 Meter.

Die draait van 32°West  tot ongeveer: 47°EAST

Wanneer ik een update doe, Ik check alle satellieten.

En dat zijn er wat. Ik gebruik: LYNGSAT dot com daarvoor.

Sat4allFreak, je hebt gelijk !! De meeste kanalen die ik verlies zijn FTA.

En wat krijgen we nu .... chat/babbel kanalen :mad:

Dan zou ik toch voor flysat.com of King of Sat gaan, veel accurater en sneller.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

kom ik tot de conclusie dat ik iedere keer een enkele honderen kanalen kwijt ben.

Mijn recentste update (deze week), gaf mij een verlies van meer dan 300 kanalen.

of slechte kwaliteit.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

of slechte kwaliteit.

En wat voor ontvanger heb jij?, met de meeste ontvangers kan je handmatig scannen.

Je moet dan wél bij deze manier netwerk zoeken of NIT op ja(**) zetten.

Elke ontvanger heeft een database met transponders, maar af fabriek is deze al niet meer actueel en met (**)

wordt de database ge-update.

Zolang je geen fabriek reset doet, blijven de nieuwe TP's in je ontvanger behouden.

Als je mijn handtekening ziet, zie je welke satellieten ik ontvang, met bijna 2300 zenders,

waarvan alleen de VRT/NPO gecodeerd zijn.

En dit zijn géén dubbele kanalen.

aangepast door Emekli

Geplaatst:

Met zoveel zenders......weet jij dan precies welke je naderhand mist ? (kan ik me niet voorstellen)

Bij OpenPli krijg je wel automatisch te zien welke zenders er zijn verdwenen. En zo kun je nagaan welke er verhuisd zijn, en welke definitief niet meer zijn te bekijken. Om welke reden dan ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen