Ga naar inhoud


Ziggo en TvHeadend


JeroenK

Aanbevolen berichten

Ik heb een Anysee TC30 USB tuner voor DVB-C Ziggo, in Deventer.

Ik probeer het aan de praat te krijgen op Tvheadend op mijn Synology DS214. Voorheen (vvor de wijzigingen naar het UPC systeem) lukte het prima, maar werkte helaas alleen NPO1. De andere kanalen waren gecodeerd en niet werkend te krijgen met die tuner. Ik begrijp dat nu meer kanalaen zouden moeten werken. Tijd dus het nog eens te installeren.

Na de scan krijg ik wel 4 muxen, maar services blijven 0, en "map dvb services to channels" blijft greyed out... Hij kan dus geen services/kanalen vinden...

Ik begrijp dat je e.e.a. sinds de veranderingen bij Ziggo zelf moet doen. Na wat googelen heb ik informatie kunnen vinden over het zelf toevoegen van een mux, waarna kanalen gevonden zouden moeten zijn. Ik heb zelf een mux toegevoegd met de volgende gegevens:
freq 474,000
symbolrate 6875000
constellation QAM-64 (ook 256 geprobeerd)
FEC None

Maar ook dat levertme geen mogelijkheden op?

Wie kan me verder helpen? Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je bij configuration, dvb inputs, networks een netwerk toegevoegd met bijvoorbeeld de naam ziggo en bij deze bij network ID: 5555 ingevuld, en skip initial scan uit?

Vervolgens kun je dan bij TV adapters dit netwerk aan je dvb-c tuner toewijzen.

Dan mux maken met de settings 474000000, 6875000 en QAM-64.

Na een paar seconden "lopen de muxen binnen" en gaat hij die scannen op kanalen.

 

Bij configuration CA's kun je een verbinding maken naar bijvoorbeeld Oscam om de kanalen die gecodeerd zijn te decoderen.

 

Voor het kijken is Kodi 15 (nog wel in beta) aan te raden. Deze is vele malen sneller met zappen dan versie 14.2.

aangepast door rudrood
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Dat heb ik al geprobeerd :( maar bedankt!

 

Ok, op je plaatje staat namelijk 474000000 ipv 474000, vandaar mijn opmerking :)

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Anysee TC30 USB tuner voor DVB-C Ziggo, in Deventer.

 

Ik probeer het aan de praat te krijgen op Tvheadend op mijn Synology DS214. Voorheen (vvor de wijzigingen naar het UPC systeem) lukte het prima, maar werkte helaas alleen NPO1. De andere kanalen waren gecodeerd en niet werkend te krijgen met die tuner. Ik begrijp dat nu meer kanalaen zouden moeten werken. Tijd dus het nog eens te installeren.

 

Na de scan krijg ik wel 4 muxen, maar services blijven 0, en "map dvb services to channels" blijft greyed out... Hij kan dus geen services/kanalen vinden...

 

Ik begrijp dat je e.e.a. sinds de veranderingen bij Ziggo zelf moet doen. Na wat googelen heb ik informatie kunnen vinden over het zelf toevoegen van een mux, waarna kanalen gevonden zouden moeten zijn. Ik heb zelf een mux toegevoegd met de volgende gegevens:

freq 474,000

symbolrate 6875000

constellation QAM-64 (ook 256 geprobeerd)

FEC None

 

Maar ook dat levertme geen mogelijkheden op?

 

Wie kan me verder helpen? Dank!

Hey Jeroen,

 

Heb een DS214se en wil ook mijn nas gaan gebruiken voor het opnemen en zien van TV in mijn thuisnetwerk. Zag je post van iets meer als een half jaar geleden

en was benieuwd hoe het bevalt! 

 

Voor andere forum leden;

Wat is voor mij de beste setup? Welke DVB tuner kan ik het beste kopen? Ik kan de tuner van TS nergens vinden in NL. Zoek dus een tuner waar ook mijn ziggo smartcard

in kan.

 

TheChief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...