Mara13 Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Hey, Ik ben al een tijdje aan het wikken en wegen om satelliet TV in huis te halen, voor- en nadelen gezocht, veel berichten op forums gelezen, berichten geplaatst en belangrijke antwoorden gekregen, maar als echte leek is het toch niet echt simpel. De winkels in mijn omgeving (Merksem-Antwerpen) hebben mij echter nog niet kunnen overtuigen en laat staan dat ze deftige informatie hebben kunnen geven om een opstartend iemand verder te helpen. Heb tal van verschillende producten aangeraden gekregen enz. Als ik een schotel plaats zou het toch iets “deftig” moeten zijn. Ik bedoel met voldoende ontvangst en regenreserve enz. Zodat ik niet direct spijt krijg van mijn aanschaf. Misschien eerst even zeggen wat mijn wensen zijn. · Wil graag ontvangen: Astra 1,2,3 & Hotbird. · Starten met de FTA-zenders (met als bonus een poging te wagen om via de website van CanalDigital een abonnement te bemachtigen voor de Nederlandse zenders (eventueel ook een abonnement op TVV Vlaanderen) · Zou graag iets willen kunnen opnemen (intern-extern?) · Tegelvoet Mijn vraag is waarschijnlijk simpele dan het antwoord, maar wat heb ik allemaal nodig? Bestaat er ergens iets, een site die mij een lijstje kan bezorgen? Hier alvast het lijstje dat ik zelf heb opgemaakt: weet alleen niet of alles correct is, te veel is, te weinig is… Aantal Product Merk Type 1x Schotel Triax 88 of 110 ? 1x LNB-houder (4 lnb) Triax 4x LNB Inverto Black Ultra Quattro (4uitgangen) 4x DiSEqC-schakelaar 4x1 Spaun SAR 411 WSG 1x Tegelvoet - 60x60 1x ontvanger Vu+ Solo2 2x twin tuner + harde schijf 4x Coax-cabel 4 lijnen naar ontvanger 16x Coax-cabel (Lnb naar disEqC) Andere suggesties van merken, opstelling, materiaal, …. meer dan welkom. Alvast bedankt.
Rivellino Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Ik heb een vergelijkbare opstelling. Die bestaat uit: 1 x VU+ Solo2 met harde schijf 1 x TRIAX TDS 88 1 x Triax Multifeed rail 4 x LNB Inverto BLACK Ultra Twin2 x DiSEqC switches Spaun SAR 411 WSG F 4/1 Switch Over de beste coax is op het forum al veel geschreven. Als je maar één ontvanger hebt, heb je maar 2 coax-kabels naar de ontvanger nodig. Succes met je satelliet-project. KPN Box 12 glasvezel
Emekli Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 (aangepast) Hey, Ik ben al een tijdje aan het wikken en wegen om satelliet TV in huis te halen, voor- en nadelen gezocht, veel berichten op forums gelezen, berichten geplaatst en belangrijke antwoorden gekregen, maar als echte leek is het toch niet echt simpel. De winkels in mijn omgeving (Merksem-Antwerpen) hebben mij echter nog niet kunnen overtuigen en laat staan dat ze deftige informatie hebben kunnen geven om een opstartend iemand verder te helpen. Heb tal van verschillende producten aangeraden gekregen enz. Als ik een schotel plaats zou het toch iets “deftig” moeten zijn. Ik bedoel met voldoende ontvangst en regenreserve enz. Zodat ik niet direct spijt krijg van mijn aanschaf. Misschien eerst even zeggen wat mijn wensen zijn. · Wil graag ontvangen: Astra 1,2,3 & Hotbird. · Starten met de FTA-zenders (met als bonus een poging te wagen om via de website van CanalDigital een abonnement te bemachtigen voor de Nederlandse zenders (eventueel ook een abonnement op TVV Vlaanderen) · Zou graag iets willen kunnen opnemen (intern-extern?) · Tegelvoet Mijn vraag is waarschijnlijk simpele dan het antwoord, maar wat heb ik allemaal nodig? Bestaat er ergens iets, een site die mij een lijstje kan bezorgen? Hier alvast het lijstje dat ik zelf heb opgemaakt: weet alleen niet of alles correct is, te veel is, te weinig is… Aantal Product Merk Type 1x Schotel Triax 88 of 110 ? 1x LNB-houder (4 lnb) Triax 4x LNB Inverto Black Ultra Quattro (4uitgangen) 4x DiSEqC-schakelaar 4x1 Spaun SAR 411 WSG 1x Tegelvoet - 60x60 1x ontvanger Vu+ Solo2 2x twin tuner + harde schijf 4x Coax-cabel 4 lijnen naar ontvanger 16x Coax-cabel (Lnb naar disEqC) Andere suggesties van merken, opstelling, materiaal, …. meer dan welkom. Alvast bedankt. Beste Mara, Ge moet eerst naar volgende link gaan: https://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/ daar staat hoe ge een 78 cm. schotel, (groot genoeg), moet plaatsen. Betreffende de LNB's, misschien wel de beste die ik ken, maar de kop zou wel eens te groot kunnen zijn. Ze kunnen dan niet dicht genoeg bij elkaar geplaatst worden. Dus wat smallere zou dan moeten en die zijn goed genoeg voor in België, de Black Ultra is meer voor moeilijk te ontvangen satellieten, zoals NileSat. Betreffende de ontvanger zou ik gaan voor "Linux", die hebt ge in diverse merken zoals Vu Plus. Dreambox en Xtrend. De Vu Plus Solo is echt een aanrader, heeft 2 tuners, dus LNB's nemen met 2 uitgangen. Koop een DiSEqC switch dat in een plastieken kastje zit, houdt de regen buiten. Tegelvoet is een goede oplossing, neem er een die bedoeld is voor tegels van 40 X 60 cm. Kies voor deze voet een plek die vrij zicht heeft naar het zuiden, want in het signaal mag er niks zitten tussen schotel en satelliet. Opmerking: deze ontvanger heeft 2 tuners en niet 2X twin, dus dit "4 lijnen naar ontvanger, 16x, Coax-cabel" klopt niet. Je krijgt 2 switches waar de LNB uitgangen naar toe gaan en maar 2 kabels naar de ontvanger. Rivellino was me net voor!!!. 9 mei 2015 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Mara13 Geplaatst: 9 mei 2015 Auteur Geplaatst: 9 mei 2015 Hey, Als de LNB te groot zijn, neem ik dan niet beter een grotere schotel? Welke grootte schotel neem ik het best om geen probleem te hebben, of maakt dat niet uit? Triax schotel 78 cm Triax schotel 88 cm Triax schotel 110 cm
ROMAN Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Ik heb dezelfde installatie als Rivellino behalve dat de ontvanger een VU+Duo is (ouder type maar ook met 2 tuners). Zoals Rivellino schrijft neem je best 4 x LNB Inverto Black Ultra Twin (en zeker geen Quattro ! dat is voor een gans andere opstelling). Op een Triax78 is er voor de Astra1 en Astra3 LNB's niet voldoende plaats. Je moet dus een Triax88 installeren waar de 4 LNB's op de rail (moet ook van het merk Triax zijn !) wel voldoende plaats hebben. Een Triax110 kan natuurlijk ook maar met een Triax88 heb je zeker voldoende signaal voor die 4 satellieten. Groetjes, Roman
Mara13 Geplaatst: 9 mei 2015 Auteur Geplaatst: 9 mei 2015 Ok thx, ik noteer alvast: min. Triax88 rail idd ook van Triax LNB Inverto Black Ultra Twin
muppet Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 Als ik jouw was zou ik voor een iets duurdere Schotel gaan een Duitse aluminium. Ik heb zelf een schwaiger aluminium schotel zeer degelijk. Als je mij een om stuurt dan zal ik je de link sturen voor die schotel. De lnb zou ik voor de inverto black ultra gaan denk er wel om er is een ultra en een premium versie. Voor de diseqc switch kun je een spaun gebruiken. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Sprietje Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 Ja, als het niet op z'n allergoedkoopst hoeft maar wel degelijk, dan is een Schwaiger zeker een goede oplossing.Kijk in deze catalogus: http://www.schwaiger.de/fileadmin/user_upload/dateien/Kataloge/02_SAT.pdfOp blz. 3 een uitstekende aluminium 85cm-schotel van 85cm breed en 90,5cm hoog en op blz. 42 de multi-rail voor 4 lnb's waarvan de rail schuin te zetten is en de houders ook nog eens in hoogte verstelbaar zijn.Dank zij de f/D-verhouding van 0,67 van deze schotel, kun je perfect Inverto-lnb's gebruiken met koppen van 60mm voor de ontvangst van de vier gewenste satellieten.
Eduard07 Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 Ok thx, ik noteer alvast: min. Triax88 rail idd ook van Triax LNB Inverto Black Ultra Twin Als het "deftig" moet worden, absoluut een Schwaiger en geen Triax (-zwieper met klaparm). De Black Ultra is tot nu toe onverslaanbaar. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen