Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dag allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in het hele sateliet gebeuren dus om te beginnen mijn excuses voor het niet begrijpen van de technische gegevens.

Ik heb een vu+zero aangeschaft met sateliet , waarbij nadien bleek dat mijn sateliet geen ontvangst krijgt doordat een gebouw aan die kant van men huis staat. Na terug te hebben gebeld naar de persoon die mij deze heeft verkoopt vertelde hij mij over een andere optie dat hij de vu+ ook kan zetten naar IPTV , kwaliteit is wat minder , maar ok ik heb geen keus.

Mijn vraag is hoe ik zenders ( nederlandstalige , engelstalige , ... ) kan toevoegen , want momenteel is de grootste aanbod dat de verkoper erop heeft gezet in het frans.

Is het mogelijk om films bvb op canal + in originele versie te zien?

Bedankt !

aangepast door wiz
onderwerp aangepast

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Als je echt geen ontvangst kunt realiseren op jouw locatie zou ik de ontvanger linea recta terug sturen naar de winkel en je geld terug eisen. Binnen 14 dagen zijn ze dat verplicht. Ben een beetje bang dat deze verkopen je probeert te paaien voor IPTV zodat hij onder die retour verplichting uit komt. Eénmaal tweede hands zijn die ontvangers gauw de helft waard! In IPTV modus is het beeld veel slechter dan direct van de satelliet. Bij een lage internet snelheid is HDTV via IPTV zelfs niet eens mogelijk. Daar komt bij dat Canal Digitaal zenders niet officieel (legaal) via IPTV te ontvangen zijn. Er bestaan wel illegale streaming servers maar die kosten ca. 10€ per maand en zijn zoals gezegd niet legaal...

Geplaatst:

Mimisiku , bedankt voor het antwoorden.

Het probleem is , dat ik deze bij een niet officiële persoon heb aangekocht .

Nu is er geen manier om die zenders via de servers te verkijgen zonder te betalen?  Ik zou ook graag de zenders uit de US ook ontvangen , is dat mogelijk ?

• Moderator
Geplaatst:

het kijken van ipstreams is niet illegaal, tenzij je dat inderdaad via een betaalde server doet.

Heb je bij die box een soort van abonnement afgesloten Sporky?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Een VU+ Zero bij een niet officiëel persoon gekocht? Weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen.. Een VU+ Zero koop je gewoon in een satshop. Als je hem via Marktplaats of erger nog AliBaba hebt gekocht is de kans griezelig hoog dat het om een clone gaat. Als je een aankoopbewijs hebt gehad moet hij ook terug te brengen zijn... Een VU+ Zero kost €129 officieel. Weet niet wat je betaald hebt, maar dan heb je een vergelijking.

Heb je niet de mogelijkheid om je schotel hoger te plaatsen zodat je over het huis heenkijkt? Indien niet mogelijk zou je een grotere schotel kunnen overwegen. De sat signalen gaan namelijk gewoon door muren heen maar je hebt wel tot 4,5 dB demping áls er tenminste geen metaal in de constructie zit.. Je krijgt dan een kooi van Faraday effect waardoor er praktisch geen signaal overblijft...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Zenders uit de U.S. vindt je hier niet veel. Je kunt in NL met wat mazzel komen tot 68°W. De meeste DTH signalen zitten niet op deze locatie m.u.v. Feeds en links t.b.v. Amerikanen in Europese dienst. Denk aan AFN via de Hotbird. Deze zijn echter in PowerVu gecodeerd en dat vind je niet voor een Linux box...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

En dan nog: IPTV streams kijken op een VU+ Zero? Toegegeven het kán wel, maar het bakje is wel een instapmodel met erg weinig (buffer) geheugen en redelijk lage netwerk doorvoer. Meen zelfs een tijdje terug gelezen te hebben dat er recentelijk een nieuwe bootloader is uitgekomen omdat het netwerk het niet deed na update...

Geplaatst:

het kijken van ipstreams is niet illegaal, tenzij je dat inderdaad via een betaalde server doet.

Heb je bij die box een soort van abonnement afgesloten Sporky?

Ja ik heb een abonnement voor een jaar afgesloten, maar heb vooral franstalige zenders. De bedoeling in het begin was om via sateliet te kijken en normaal kan je dan toch van taal veranderen?

Hoe moet ik ipstreams dan toevoegen aan men zenders?

Is het ook mogelijk om een soort van popcorntime toe te voegen?

Een VU+ Zero bij een niet officiëel persoon gekocht? Weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen.. Een VU+ Zero koop je gewoon in een satshop. Als je hem via Marktplaats of erger nog AliBaba hebt gekocht is de kans griezelig hoog dat het om een clone gaat. Als je een aankoopbewijs hebt gehad moet hij ook terug te brengen zijn... Een VU+ Zero kost €129 officieel. Weet niet wat je betaald hebt, maar dan heb je een vergelijking.

Heb je niet de mogelijkheid om je schotel hoger te plaatsen zodat je over het huis heenkijkt? Indien niet mogelijk zou je een grotere schotel kunnen overwegen. De sat signalen gaan namelijk gewoon door muren heen maar je hebt wel tot 4,5 dB demping áls er tenminste geen metaal in de constructie zit.. Je krijgt dan een kooi van Faraday effect waardoor er praktisch geen signaal overblijft...

Heb deze ook 130 euro betaald.

Als ik men schotel wil plaatsen moet ik een paal van minstens 2,5 meter omhoog gaan boven men dak, wat niet echt heel handig gaat zijn en waarvoor ik waarschijnlijk onmiddellijk reclamaties zal krijgen van de buren.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Let erop dat een offset schotel onder een hoek van 30° naar boven kijkt. Dus als het huis voor je niet te hoog is en er meer als 10 meter ruimte is tussen jouw muur en hun muur dan volstaat het om de schotel gewoon aan je muur te bevestigen..

Geplaatst:

Let erop dat een offset schotel onder een hoek van 30° naar boven kijkt. Dus als het huis voor je niet te hoog is en er meer als 10 meter ruimte is tussen jouw muur en hun muur dan volstaat het om de schotel gewoon aan je muur te bevestigen.

Dat is juist het probleem ik zit op max 4 m van de andere muur

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Schotel op het dak monteren. Hier in NL is vergunning van woningbouw nodig. Goede kabel van 30 meter is geen enkel probleem..

Geplaatst:

En dan nog: IPTV streams kijken op een VU+ Zero? Toegegeven het kán wel, maar het bakje is wel een instapmodel met erg weinig (buffer) geheugen en redelijk lage netwerk doorvoer. Meen zelfs een tijdje terug gelezen te hebben dat er recentelijk een nieuwe bootloader is uitgekomen omdat het netwerk het niet deed na update...

ik weet niet waarom je dat nu schrijft beste,

maar die zero streamt perfekt in je netwerk.

bufferen is helegans niet nodig daar de stream vloeiend gegeven wordt door jou apparaten en verwerkt wordt door de zero

iets in kleine hapjes uit het internet aangeleverd krijgen (dus inclusief timeouts) das wat anders

het moest even

en indien je het verkeerde ISP abonnement hebt, dan kan het zijn dat je gewoon te weinig MB/s krijgt vooral bij die het via de kabel delen in de straat

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

VU+ zero streamt bij mij alle bestanden goed ook hoge resolutie.

Mijn bestanden staan op de HD beneden.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...