Ga naar inhoud


Is het al zomers weer?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Niet met die bier prijzen daar.

 

Tja...je moet je natuurlijk niet als tourist af laten zetten.

En ik durf te wedden dat het bier goedkoper kan zijn dan in Nederland.

 

Als voorbeeld de hotelbar in het Crowne Plaza in downtown Financial District betaal je tussen 16:00h en 20:00h voor 0,5 liter bier AED 19,00  Dat is €uro 4,50 en je krijgt er zoveel bakken met nootjes bij als je maar wilt.

Is niet echt goedkoop, maar het is wel Dubai waar je bent en niet in Lutjebroek.

In Monaco of Parijs zal het duurder zijn.

 

Ga je naar de fancy jet-set places op de Palm dan betaal je al gauw AED 40,00 (€uro 10,00) voor een halve liter.

 

Maar ik haal mijn bier in de liqueur store en daar is het duidelijk goedkoper dan in NL. Dat geldt ook voor de sterke drank. En een keuze..dat heb ik nergens anders gezien.

 

Tja en mocht je het bier toch te duur vinden, dat geld verdien je snel terug aan de benzine prijzen. Dus laat het bier dan maar lekker duur zijn. Zolang ik mijn tank vol gooi voor €uro 12,00 hoor je mij niet mopperen, :D

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We mogen vandaag niet klagen...

 

neerslag.jpg

 

Vandaag 23,2 mm. neerslag tot 21:54 uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zolang ik in flink wat restaurants in Spanje voor een bierpul (met handvat) nog steeds maar €1,- betaal, hoef ik zo nodig niet naar Dubai.

 

Tja...jammer dat je wagen niet op bier rijdt.

 

Voor mij was de bierprijs niet echt doorslaggevend om in de Emiraten te gaan wonen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan schreef: "De tuin kon wel wat regen hebben."

Tja, dan heb je er de verkeerde planten in staan. In Spanje valt er in 6 maanden tijd amper 2mm regen en daar gaat ook niet alles kapot van de droogte. Dat zijn gewoon planten die met heel weinig water toe kunnen. Sommigen  leven zelfs alleen van de dauw die er snachts op komt.
Maar ja, in Nederland heeft iedereen bijna waterplanten in zijn tuin staan die geen twee dagen zonder liters water kunnen.

Het is prima nu uit te houden met 35 graden uit de zon in de wind en volgende week komen er nog minimaal 5 graden bij.
Het land bij ons is vorige week geëgd. Als je er nu op probeert te lopen zak je 20cm in het mulle zand en na 2 stappen ben je je schoenen kwijt. Die moet je dan uitgraven want die zitten ergens diep onder het zand. Dit is nog veel erger dan duinzand want hier is het stofzand wel 10 keer fijner dan duinzand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, in Córdoba, Zuid-Spanje moet je niet zijn de komende twee weken.
Vandaag 41, morgen 42, maandag 43 en ook voor volgende week zie ik alleen maar temperaturen staan van 42 en 43 graden.
Dan ben ik blij dat ik aan de kust woon en gewoon lekker de zee in kan. Daar laat ik me expres een keer redden door het strand reddingsteam.
 

post-60869-0-69877400-1435428429_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de Bijlmer nu ook al aan de costa aanbeland. :)

 

Het zeewater van de Noordzee geeft echt verkoeling. Met 15 graden wordt zwemmen nog afgeraden.

Voor kitesurvers prima die hebben beschermende kleding en hoeven nog geen rekening te houden met zwemmers.

kitesurfen.jpg

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...